Ötvös Tibor

Félelmetes Dead Space 2 próbakör

A Visceral Games a tipikusan a "jókor volt jó helyen" fejlesztők közé tartozik. Az Electronic Arts ugyanis épp a Dead Space és a Mirror's Edge megjelenése előtt döntött úgy, hogy változtat a stratégiáján és a jól sikerült, ám anyagilag kevésbé jövedelmező alkotásoknak ad még egy esélyt.

Az egykoron EA Redwood Shores nevet viselő csapat a névváltoztatás után ezzel a Dead Space címet kapott sci-fi horrorral mutatkozott be, ám a remek kritikákat kapott játék EA mércével mérve gyenge eladásokat produkált, ahogy az idén megjelent Dante's Inferno is. De a fejlesztők újabb esélyeket kaptak és ennek első példánya lesz a Dead Space 2 (utána jön a Hasfelmetsző Jack főszereplésével készülő The Ripper és egy cím nélküli Command & Conquer játék is).



A héten megjelent egy játszható változat is a programból, melyet volt alakalmunk kipróbálni és úgy tűnik, hogy a fejlesztők összeszedték minden tudásukat és ezúttal valóban beleadtak apait-anyait. A főszereplő ezúttal is Isaac Clarke, aki az első rész eseményei után 3 évvel egy űrállomáson tér magához, egy kórházban - kissé megzakkanva. Természetesen a fertőzés ide is követi és újra kezdetét veszi a rémálom. Aki egyébként lemaradt volna az első részről illetve a rajzfilmről, az a lenti, közel 4 perces trailerben zanzásítva megismerheti a sztorit.

Az előzetes verziónál egy dolog rögtön szembe tűnik: a fejlesztők alaposan kicsinosították a játékot. Már az első Dead Space sem volt csúnya, de a folytatás még annál is szebbre sikeredett. Ráadásul hősünk végre arcot is kapott, amit elég sokszor láthatunk is majd a játék során. Az ellenfeleken is sokat "csinosítottak", de a legnagyobb változásokat a játékmenetben tapasztalhatjuk.


Először is mostantól ellenfeleink ellen is bevethetjük a "Stasis" képességeinket. Ezzel képesek leszünk szinte teljesen megállítani őket és így jóval könnyebben szedhetjük majd darabokra a szörnyetegeket. Ráadásul a távolsági fegyvereket is használó mutánsoknál (lásd a minket savval lehányó Necromorphot) ez majdnem elengedhetetlen lesz.

De mostantól az elhullott ellenfeleink karmait is magunkhoz hívhatjuk a Telekinézis képességünkkel, majd beledobhatjuk azt egy közeledő szörnyetegbe, így spórolhatunk az értékes lőszerekkel. Apropó ellenfelek: minden elhullott szörnyet érdemes még meg is taposni, hiszen belőlük nyerhetjük ki a lőszereket, EÜ pakkokat és hasonló hasznos eszközöket.

A logikai feladatoknál is kénytelenek leszünk bevetni eme képességünket. A bemutatott verzióban egy anti-gravitációs készüléket kellett túlterhelni és utána szabadon repkedhettünk a szinten. Ehhez szükség volt Telekinézis képességünkre illetve az időlassításra is. Majd utána egy gyorsan pörgő ventilátoron kellett átjutnunk, végül pedig egy zsilipen kellett átrepülni. Mindezt nagyon látványosan oldották meg a készítők.



Az ellenfelek között is akadnak ismerősök, de a bemutatott verzióban bizony számos új szörny is felbukkant. Ilyen a savat köpködő Puker, a korábban egy videóban már látott Tripod (aki itt is felbukkant - hatalmas volt) és a gyerekhangon síró Packok, akik nevükhöz méltóan csoportosan támadnak ránk - viszont egyetlen lövés elég nekik ahhoz, hogy vinnyogva távozzanak a másvilágra..

Fegyvereink között is akadnak majd újdonságok. Visszatér a dárdákat kilövő Javelin Gun, mellyel - szó szerint - a falhoz szegezhetjük ellenfeleinket. Alternatív módjával viszont elektromos impulzust lőhetünk ki, amivel ropogósra süthetjük a szörnyetegeket. A Line Gun is visszatér, mely az egyik leghasznosabb társunk lesz. A nagyobb ellenfeleket elég csak Stasis-szal megállítani és már lőhetjük is ki az időzített aknát. Újdonság, hogy a Pulse Rifle is rendelkezik majd egy alternatív tüzelési móddal, melyben egy gránátot lövünk az ellenfeleink közé.

De a demóban felbukkant az alapnak számító Plasma Cutter és a Disc Ripper is. A kalandjaink során fejleszthetjük ruhánkat is, melynek hatására több sebzést bírunk ki, nagyobb lesz az Inventorynk illetve gyorsabban tudunk majd repülni. Szóval a látottak alapján a Dead Space 2 a jövő év egyik legjobbja lehet és remélhetőleg elegen veszik meg ahhoz, hogy trilógiává bővülhessen a franchise.

A Dead Space 2 január 25-én jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Blackeagle13 #17
    ssdds
  • KopaszIsten #16
    Az első rész mozgása nagyon kiábrándító volt elsőre. :S Nagyon nem tetszett, hogy csak cammogva bír menni, stb. Kb. 5 perc után majdnem le is töröltem az egész játékot, de gondoltam adok neki még egy esélyt, és még vagy 20 percig játszottam. Na meg ugye utána még pár napig, míg végig nem játszottam, mert a 20 perc alatt megszoktam a szokatlan és túl lassú mozgást, és utána már nem zavart. Alkalmazkodtam hozzá.

    Ettől függetlenül továbbra is tartom a kezdeti véleményemet, hogy egy jobb irányítással, gyorsabb mozgással élvezhetőbb játék lenne (lett volna). Példának felhoznám a Doom 3 játékot. Az sokkal pörgősebb, mondhatni szokványos irányítás, mozgás. Mégis, mikor a sötétben egy szál elemlámpával percekig világítgattam egy szobában, míg biztonságban éreztem magam, szerintem elmond mindent a játékról. Voltak helyszínek és szituációk, ahol nagyon dobogott a szívem az izgalomtól, és a "félelemtől".

    Szóval, ahhoz hogy igazán félelmetes legyen valami, nem kell feltétlenül ezt a cammogós irányítást bevetni, hanem jól kell kitalálni a világot. Ettől függetlenül nem egy rossz játék a DS, ha megszokja az ember, de a D3 szerintem sokkal jobb.

    Várom a DS2-t, csak legyen is majd időm játszani vele. ;)
  • Zoliz #15
    "hormonzavaros nyugdíjas baromfi" - nagyon vicces vagy, majd behalok a poénkodásodtól
    A Dead Space nem egy Terminator klón, hanem félelem játék, szerintem akkor is ütős lenne, ha csak fél óránként jelenne meg benne egy szorny, hogy megöljön minket
  • kékherceg #14
    hát szerintem elég közepes volt a grafika az első részben, de a trailer alapján a második részben sem látszik nagy változás
  • tomboy013 #13
    Én nem értem mi baj van a mozgással. szerintem ebben a játékban van az egyik legjobb módon megoldva, itt azt érzi az ember hogy tényleg a játékban van, a léptek ereje, a rázkódó kamera futás közben nagyon is reálissá teszi a játékot. Nem úgy mint pl a Fallout 3 külső nézetes módja, olyan idétlen mozgása van benne az embernek... rengeteg játékot ezzel rontanak el, viszont a Dead Space az egyik számomra legjobb ilyen játék :) Aki nem így gondolja és nem játszik ezzel a nagyszerű játékkal azt meg csak sajnálni tudom hogy kimarad ekkora jóból :D
  • culas25hc #12
    én most gondolkoztam azon, hogy veszek egy ps1-et csak a retro hangulat miatt. Abban az időben éltem a "játszós" korszakomat, és kurvára nem kötnek le az x360-ra meg 325346magos gépre kiadott játékok..... semmi újat nem tudnak kitalálni, és egy idő után engem a túl jó grafika is idegesít.
  • Bhalage #11
    dead space fantasztikus volt - filmben ilyen fosatas nincs!
    en is varom a 2ik reszt!

    loál jani, ha eddig kimaradt volna, nezd meg a dead space developer diarykat a youtubeon, fasza csapat, profi munka.
  • Loál János #10
  • Rayden02 #9
    Húúú én már rókabőrnek olvastam a cikk címét!
  • Rotyoka #8
    hát nekem meg pont az jött le hogy egy trágya