Ötvös Tibor
Félelmetes Dead Space 2 próbakör
A Visceral Games a tipikusan a "jókor volt jó helyen" fejlesztők közé tartozik. Az Electronic Arts ugyanis épp a Dead Space és a Mirror's Edge megjelenése előtt döntött úgy, hogy változtat a stratégiáján és a jól sikerült, ám anyagilag kevésbé jövedelmező alkotásoknak ad még egy esélyt.
Az egykoron EA Redwood Shores nevet viselő csapat a névváltoztatás után ezzel a Dead Space címet kapott sci-fi horrorral mutatkozott be, ám a remek kritikákat kapott játék EA mércével mérve gyenge eladásokat produkált, ahogy az idén megjelent Dante's Inferno is. De a fejlesztők újabb esélyeket kaptak és ennek első példánya lesz a Dead Space 2 (utána jön a Hasfelmetsző Jack főszereplésével készülő The Ripper és egy cím nélküli Command & Conquer játék is).
A héten megjelent egy játszható változat is a programból, melyet volt alakalmunk kipróbálni és úgy tűnik, hogy a fejlesztők összeszedték minden tudásukat és ezúttal valóban beleadtak apait-anyait. A főszereplő ezúttal is Isaac Clarke, aki az első rész eseményei után 3 évvel egy űrállomáson tér magához, egy kórházban - kissé megzakkanva. Természetesen a fertőzés ide is követi és újra kezdetét veszi a rémálom. Aki egyébként lemaradt volna az első részről illetve a rajzfilmről, az a lenti, közel 4 perces trailerben zanzásítva megismerheti a sztorit.
Az előzetes verziónál egy dolog rögtön szembe tűnik: a fejlesztők alaposan kicsinosították a játékot. Már az első Dead Space sem volt csúnya, de a folytatás még annál is szebbre sikeredett. Ráadásul hősünk végre arcot is kapott, amit elég sokszor láthatunk is majd a játék során. Az ellenfeleken is sokat "csinosítottak", de a legnagyobb változásokat a játékmenetben tapasztalhatjuk.
Először is mostantól ellenfeleink ellen is bevethetjük a "Stasis" képességeinket. Ezzel képesek leszünk szinte teljesen megállítani őket és így jóval könnyebben szedhetjük majd darabokra a szörnyetegeket. Ráadásul a távolsági fegyvereket is használó mutánsoknál (lásd a minket savval lehányó Necromorphot) ez majdnem elengedhetetlen lesz.
De mostantól az elhullott ellenfeleink karmait is magunkhoz hívhatjuk a Telekinézis képességünkkel, majd beledobhatjuk azt egy közeledő szörnyetegbe, így spórolhatunk az értékes lőszerekkel. Apropó ellenfelek: minden elhullott szörnyet érdemes még meg is taposni, hiszen belőlük nyerhetjük ki a lőszereket, EÜ pakkokat és hasonló hasznos eszközöket.
A logikai feladatoknál is kénytelenek leszünk bevetni eme képességünket. A bemutatott verzióban egy anti-gravitációs készüléket kellett túlterhelni és utána szabadon repkedhettünk a szinten. Ehhez szükség volt Telekinézis képességünkre illetve az időlassításra is. Majd utána egy gyorsan pörgő ventilátoron kellett átjutnunk, végül pedig egy zsilipen kellett átrepülni. Mindezt nagyon látványosan oldották meg a készítők.
Az ellenfelek között is akadnak ismerősök, de a bemutatott verzióban bizony számos új szörny is felbukkant. Ilyen a savat köpködő Puker, a korábban egy videóban már látott Tripod (aki itt is felbukkant - hatalmas volt) és a gyerekhangon síró Packok, akik nevükhöz méltóan csoportosan támadnak ránk - viszont egyetlen lövés elég nekik ahhoz, hogy vinnyogva távozzanak a másvilágra..
Fegyvereink között is akadnak majd újdonságok. Visszatér a dárdákat kilövő Javelin Gun, mellyel - szó szerint - a falhoz szegezhetjük ellenfeleinket. Alternatív módjával viszont elektromos impulzust lőhetünk ki, amivel ropogósra süthetjük a szörnyetegeket. A Line Gun is visszatér, mely az egyik leghasznosabb társunk lesz. A nagyobb ellenfeleket elég csak Stasis-szal megállítani és már lőhetjük is ki az időzített aknát. Újdonság, hogy a Pulse Rifle is rendelkezik majd egy alternatív tüzelési móddal, melyben egy gránátot lövünk az ellenfeleink közé.
De a demóban felbukkant az alapnak számító Plasma Cutter és a Disc Ripper is. A kalandjaink során fejleszthetjük ruhánkat is, melynek hatására több sebzést bírunk ki, nagyobb lesz az Inventorynk illetve gyorsabban tudunk majd repülni. Szóval a látottak alapján a Dead Space 2 a jövő év egyik legjobbja lehet és remélhetőleg elegen veszik meg ahhoz, hogy trilógiává bővülhessen a franchise.
A Dead Space 2 január 25-én jelenik meg.
Az egykoron EA Redwood Shores nevet viselő csapat a névváltoztatás után ezzel a Dead Space címet kapott sci-fi horrorral mutatkozott be, ám a remek kritikákat kapott játék EA mércével mérve gyenge eladásokat produkált, ahogy az idén megjelent Dante's Inferno is. De a fejlesztők újabb esélyeket kaptak és ennek első példánya lesz a Dead Space 2 (utána jön a Hasfelmetsző Jack főszereplésével készülő The Ripper és egy cím nélküli Command & Conquer játék is).
A héten megjelent egy játszható változat is a programból, melyet volt alakalmunk kipróbálni és úgy tűnik, hogy a fejlesztők összeszedték minden tudásukat és ezúttal valóban beleadtak apait-anyait. A főszereplő ezúttal is Isaac Clarke, aki az első rész eseményei után 3 évvel egy űrállomáson tér magához, egy kórházban - kissé megzakkanva. Természetesen a fertőzés ide is követi és újra kezdetét veszi a rémálom. Aki egyébként lemaradt volna az első részről illetve a rajzfilmről, az a lenti, közel 4 perces trailerben zanzásítva megismerheti a sztorit.
Az előzetes verziónál egy dolog rögtön szembe tűnik: a fejlesztők alaposan kicsinosították a játékot. Már az első Dead Space sem volt csúnya, de a folytatás még annál is szebbre sikeredett. Ráadásul hősünk végre arcot is kapott, amit elég sokszor láthatunk is majd a játék során. Az ellenfeleken is sokat "csinosítottak", de a legnagyobb változásokat a játékmenetben tapasztalhatjuk.
Először is mostantól ellenfeleink ellen is bevethetjük a "Stasis" képességeinket. Ezzel képesek leszünk szinte teljesen megállítani őket és így jóval könnyebben szedhetjük majd darabokra a szörnyetegeket. Ráadásul a távolsági fegyvereket is használó mutánsoknál (lásd a minket savval lehányó Necromorphot) ez majdnem elengedhetetlen lesz.
De mostantól az elhullott ellenfeleink karmait is magunkhoz hívhatjuk a Telekinézis képességünkkel, majd beledobhatjuk azt egy közeledő szörnyetegbe, így spórolhatunk az értékes lőszerekkel. Apropó ellenfelek: minden elhullott szörnyet érdemes még meg is taposni, hiszen belőlük nyerhetjük ki a lőszereket, EÜ pakkokat és hasonló hasznos eszközöket.
A logikai feladatoknál is kénytelenek leszünk bevetni eme képességünket. A bemutatott verzióban egy anti-gravitációs készüléket kellett túlterhelni és utána szabadon repkedhettünk a szinten. Ehhez szükség volt Telekinézis képességünkre illetve az időlassításra is. Majd utána egy gyorsan pörgő ventilátoron kellett átjutnunk, végül pedig egy zsilipen kellett átrepülni. Mindezt nagyon látványosan oldották meg a készítők.
Az ellenfelek között is akadnak ismerősök, de a bemutatott verzióban bizony számos új szörny is felbukkant. Ilyen a savat köpködő Puker, a korábban egy videóban már látott Tripod (aki itt is felbukkant - hatalmas volt) és a gyerekhangon síró Packok, akik nevükhöz méltóan csoportosan támadnak ránk - viszont egyetlen lövés elég nekik ahhoz, hogy vinnyogva távozzanak a másvilágra..
Fegyvereink között is akadnak majd újdonságok. Visszatér a dárdákat kilövő Javelin Gun, mellyel - szó szerint - a falhoz szegezhetjük ellenfeleinket. Alternatív módjával viszont elektromos impulzust lőhetünk ki, amivel ropogósra süthetjük a szörnyetegeket. A Line Gun is visszatér, mely az egyik leghasznosabb társunk lesz. A nagyobb ellenfeleket elég csak Stasis-szal megállítani és már lőhetjük is ki az időzített aknát. Újdonság, hogy a Pulse Rifle is rendelkezik majd egy alternatív tüzelési móddal, melyben egy gránátot lövünk az ellenfeleink közé.
De a demóban felbukkant az alapnak számító Plasma Cutter és a Disc Ripper is. A kalandjaink során fejleszthetjük ruhánkat is, melynek hatására több sebzést bírunk ki, nagyobb lesz az Inventorynk illetve gyorsabban tudunk majd repülni. Szóval a látottak alapján a Dead Space 2 a jövő év egyik legjobbja lehet és remélhetőleg elegen veszik meg ahhoz, hogy trilógiává bővülhessen a franchise.
A Dead Space 2 január 25-én jelenik meg.