Ötvös Tibor

Salem MMO: ha meghalsz, hát ennyi

Pár napja tartották meg a Salem munkacímet kapott MMO hivatalos bemutatóját, mely a 17. századi Angliában játszódik és egész egyedi megoldásokat alkalmaznak majd a fejlesztők.

Először is a játék helyszínét szolgáló Angliában keverednek a valódi szereplők a fantázia teremtményeivel. A vezető dizájner, Björn Johannessen elmondása szerint a "Salem egy gótikus világképpel bíró játék lesz, mely leginkább H.P. Lovecraft és Tim Burton világára emlékeztet majd." Ráadásul a Salem nagy újdonsága a tartós halál bevezetése. Ez annyit jelent, hogy ha a karakterünk meghal, akkor ennyi. Nem támad fel többet.

Ez olyan megoldás, amit csak ritkán láthattunk eddig játékokban. Most így hirtelen a Diablo II hardcore módja jut eszembe. Mindenesetre jó az ötlet, hiszen így az ember nagyon meggondolja majd, hogy melyik csatákat vállalja be és minden lépését előre megfontolja. Ráadásul nem csak harcokban lehet elbukni, hiszen karakterünk napi szükségleteit is ki kell elégítenünk.



Az étkezések kiemelten fontos szerepet kapnak, hiszen ha kimarad, akkor bizony szépen éhen halunk. Ráadásul az sem mindegy, hogy mit eszünk, mert a jobb és minőségi ételektől gyorsabban fejlődik a kedélyállapotunk. Minél magasabb ez a mutatónk, annál erősebb lesz a karakterünk és annál kisebb lesz az esély, hogy meghalunk egy harcban.

A készítők azt is próbálják kiküszöbölni, hogy a kezdő játékosokat azonnal megölje egy fejlettebb. Mert bár bárki megtámadhat bárkit, de ezzel beindul a megtorlás is. "Mikor elkövetünk egy bűntényt, jeleket hagyunk magunk után, melyet más játékosok összegyűjthetnek és ezek alapján megtalálhatnak minket és - még ha offline is vagyunk - megölhetnek minket. A halál egy kellemetlen élmény lehet, de ezzel talán kiküszöböljük, hogy a fejlettebb játékosok megöljék az újakat."

"A halál azonban nem a totális vég. A karakterünk meghal, de a cuccai megmaradhatnak. A halál után ugyanis a játék visszadob minket a menübe, ahol új karaktert készíthetünk, a régi holmija viszont a halálának a helyén marad. De a természet bizony végzi a dolgát, így ha nem sietünk, akkor elrozsdásodnak, használhatatlanná válnak a megszerzett holmik. Ráadásul az új karakterünk lehet a régi leszármazottja is, aki így megörökli a megszerzett területeinket is."

A Salem még csak munkacím és megjelenési dátumot sem tűztek még ki a fejlesztők, de mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a programra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • seepheeerd #52
    Shadowbane.
  • Petko #51
    ide csináltam topikot neki: http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1362313142
  • Pordycus #50
    :)
    Tapasztalat alapján szeretném javítani az előző hozzászólást :D
    Ha megölnek minden elveszik, kivéve a terülted, azt visszakapod ha új karaktert cisnálsz és beszélsz egy npcvel.

    Ha nem még taplóskodni sehova, akkor nem fognak nagyon megölni, kivéve ha idióta vagy és nyitott kapu mellett afkolsz:)
  • Pordycus #49
    Amúgy a játékban nem tudsz ám olyan egyszerűen meghalni...
    Offlineba nem tudnak megölni hülyeség...
    És ha meg is ölnek, nem törlődik a karid, visszamehetsz a csontvázadhoz, és mindennek amit megtanultál a felét veszted csak el.
  • Pordycus #48
    Üdv!
    Roanoke szerveren várunk szívesen minden magyart!
    Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, akkor gyere fel TS3-ra (gameop.hu:9966) és keresd Atomjason-t vagy Pordy-t!
  • Lord Baal #47
    Sziasztok!

    Jár erre még valaki egyáltalán?
    Játszik valaki közületek a játékkal?
  • Torzonborz #46
    tegnap elindult a béta, beléptem és hát ... érdekes :)
  • a.carkey #45
  • a.carkey #44
  • mukievil #43
    Eddig is kellett enni/inni a játékokban :D, csak healing potionnak hívják :D!

    Egyébként meg darkstone!!