Ötvös Tibor
Salem MMO: ha meghalsz, hát ennyi
Pár napja tartották meg a Salem munkacímet kapott MMO hivatalos bemutatóját, mely a 17. századi Angliában játszódik és egész egyedi megoldásokat alkalmaznak majd a fejlesztők.
Először is a játék helyszínét szolgáló Angliában keverednek a valódi szereplők a fantázia teremtményeivel. A vezető dizájner, Björn Johannessen elmondása szerint a "Salem egy gótikus világképpel bíró játék lesz, mely leginkább H.P. Lovecraft és Tim Burton világára emlékeztet majd." Ráadásul a Salem nagy újdonsága a tartós halál bevezetése. Ez annyit jelent, hogy ha a karakterünk meghal, akkor ennyi. Nem támad fel többet.
Ez olyan megoldás, amit csak ritkán láthattunk eddig játékokban. Most így hirtelen a Diablo II hardcore módja jut eszembe. Mindenesetre jó az ötlet, hiszen így az ember nagyon meggondolja majd, hogy melyik csatákat vállalja be és minden lépését előre megfontolja. Ráadásul nem csak harcokban lehet elbukni, hiszen karakterünk napi szükségleteit is ki kell elégítenünk.
Az étkezések kiemelten fontos szerepet kapnak, hiszen ha kimarad, akkor bizony szépen éhen halunk. Ráadásul az sem mindegy, hogy mit eszünk, mert a jobb és minőségi ételektől gyorsabban fejlődik a kedélyállapotunk. Minél magasabb ez a mutatónk, annál erősebb lesz a karakterünk és annál kisebb lesz az esély, hogy meghalunk egy harcban.
A készítők azt is próbálják kiküszöbölni, hogy a kezdő játékosokat azonnal megölje egy fejlettebb. Mert bár bárki megtámadhat bárkit, de ezzel beindul a megtorlás is. "Mikor elkövetünk egy bűntényt, jeleket hagyunk magunk után, melyet más játékosok összegyűjthetnek és ezek alapján megtalálhatnak minket és - még ha offline is vagyunk - megölhetnek minket. A halál egy kellemetlen élmény lehet, de ezzel talán kiküszöböljük, hogy a fejlettebb játékosok megöljék az újakat."
"A halál azonban nem a totális vég. A karakterünk meghal, de a cuccai megmaradhatnak. A halál után ugyanis a játék visszadob minket a menübe, ahol új karaktert készíthetünk, a régi holmija viszont a halálának a helyén marad. De a természet bizony végzi a dolgát, így ha nem sietünk, akkor elrozsdásodnak, használhatatlanná válnak a megszerzett holmik. Ráadásul az új karakterünk lehet a régi leszármazottja is, aki így megörökli a megszerzett területeinket is."
A Salem még csak munkacím és megjelenési dátumot sem tűztek még ki a fejlesztők, de mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a programra.
Először is a játék helyszínét szolgáló Angliában keverednek a valódi szereplők a fantázia teremtményeivel. A vezető dizájner, Björn Johannessen elmondása szerint a "Salem egy gótikus világképpel bíró játék lesz, mely leginkább H.P. Lovecraft és Tim Burton világára emlékeztet majd." Ráadásul a Salem nagy újdonsága a tartós halál bevezetése. Ez annyit jelent, hogy ha a karakterünk meghal, akkor ennyi. Nem támad fel többet.
Ez olyan megoldás, amit csak ritkán láthattunk eddig játékokban. Most így hirtelen a Diablo II hardcore módja jut eszembe. Mindenesetre jó az ötlet, hiszen így az ember nagyon meggondolja majd, hogy melyik csatákat vállalja be és minden lépését előre megfontolja. Ráadásul nem csak harcokban lehet elbukni, hiszen karakterünk napi szükségleteit is ki kell elégítenünk.
Az étkezések kiemelten fontos szerepet kapnak, hiszen ha kimarad, akkor bizony szépen éhen halunk. Ráadásul az sem mindegy, hogy mit eszünk, mert a jobb és minőségi ételektől gyorsabban fejlődik a kedélyállapotunk. Minél magasabb ez a mutatónk, annál erősebb lesz a karakterünk és annál kisebb lesz az esély, hogy meghalunk egy harcban.
A készítők azt is próbálják kiküszöbölni, hogy a kezdő játékosokat azonnal megölje egy fejlettebb. Mert bár bárki megtámadhat bárkit, de ezzel beindul a megtorlás is. "Mikor elkövetünk egy bűntényt, jeleket hagyunk magunk után, melyet más játékosok összegyűjthetnek és ezek alapján megtalálhatnak minket és - még ha offline is vagyunk - megölhetnek minket. A halál egy kellemetlen élmény lehet, de ezzel talán kiküszöböljük, hogy a fejlettebb játékosok megöljék az újakat."
"A halál azonban nem a totális vég. A karakterünk meghal, de a cuccai megmaradhatnak. A halál után ugyanis a játék visszadob minket a menübe, ahol új karaktert készíthetünk, a régi holmija viszont a halálának a helyén marad. De a természet bizony végzi a dolgát, így ha nem sietünk, akkor elrozsdásodnak, használhatatlanná válnak a megszerzett holmik. Ráadásul az új karakterünk lehet a régi leszármazottja is, aki így megörökli a megszerzett területeinket is."
A Salem még csak munkacím és megjelenési dátumot sem tűztek még ki a fejlesztők, de mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a programra.