Ötvös Tibor
Hatalmas pályák a Need for Speed: Hot Pursuitban
Sokat vártunk a Criterion Need for Speed játékának hivatalos bejelentésére, mely az idei E3-on meg is történt. A Hot Pursuit sorozatot folytató részben visszatérnek a rendőrök és számos, a Burnout sorozatból ismert elem is.
Azóta sem "lankadt" az EA marketingeseinek beszélőkéje és a hétvégén is számos újdonságot tudhattunk meg a játékról. Először is a Need for Speed: Hot Pursuit bejárható aszfaltfelülete kerek 100 mérföld lesz, ami négyszer nagyobb, mint a Burnout Paradise térképe volt. Ráadásként újabb elérhető autóról rántották le a leplet. Ez pedig a Porsche 918 Spyder.
Ráadásul a Need for Speed: Hot Pursuit PS3-as és PC-s verziója is támogatja a 3D-s megjelenítést. Ennél nagyobb érdekesség, hogy a Criterion marketingfőnöke, Keith Munro ma arról beszélt a sajtóban, hogy a játékot olyan akciójátékok inspirálták, mint a Bad Company vagy a Call of Duty. Hogy ezt hogyan gondolták, azt majd csak a megjelenés után tudjuk meg.
Az E3-on lezajlott bemutatón pedig számos új játékelemmel ismerkedhettünk meg. A Pursuit sokban hasonlít a Burnout sorozatra, ám itt nem lesznek különböző "breakerek". A fejlesztők szerint nem lehetne megoldani, hogy míg az egyik játékos egy "speed breaker" miatt épp bullet-time módban van, addig a másik ne tudja legyűrni őt. Helyette mind a menekülők mind pedig a rendőrök három-három "fegyvert" kapnak, melyek nagy segítséget nyújthatnak a hajszákban.
A rendőrök bevethetik az EMP zavarót, melynek hatására a menekülő játékos kijelzője teljesen összezavarodik. Kérhetünk útlezárást is és végül tüskéket is dobhatunk az útra (vagy kérhetjük egy helikopter segítségét), melyek a fenti videón is látszanak. A menekülők tőrbe csalhatják a zsarukat, ök is összezavarhatják az ellenfél kijelzőjét és egy hirtelen gyorsítással, gyorsulással egérutat is nyerhetnek.
A Need for Speed: Hot Pursuitban sérülnek majd az autók, ám ezek nem befolyásolják a jármű kezelhetőségét (kivéve ha a tüskék miatt kilukadnak a gumik). Viszont ha az autó állapotát mutató kijelző eléri a 100 százalékot, a jármű egy látványos animációban felbukik, megáll és a hajsza véget ér.
A Need for Speed: Hot Pursuit nagyon ígéretesnek tűnik és a jelek szerint a Criterion nem egy szimpla Burnout-klónt készít, hanem egy, a sorozat fénykorához méltó folytatást. A játék szeptember 19-én jelenik meg.
Azóta sem "lankadt" az EA marketingeseinek beszélőkéje és a hétvégén is számos újdonságot tudhattunk meg a játékról. Először is a Need for Speed: Hot Pursuit bejárható aszfaltfelülete kerek 100 mérföld lesz, ami négyszer nagyobb, mint a Burnout Paradise térképe volt. Ráadásként újabb elérhető autóról rántották le a leplet. Ez pedig a Porsche 918 Spyder.
Ráadásul a Need for Speed: Hot Pursuit PS3-as és PC-s verziója is támogatja a 3D-s megjelenítést. Ennél nagyobb érdekesség, hogy a Criterion marketingfőnöke, Keith Munro ma arról beszélt a sajtóban, hogy a játékot olyan akciójátékok inspirálták, mint a Bad Company vagy a Call of Duty. Hogy ezt hogyan gondolták, azt majd csak a megjelenés után tudjuk meg.
Az E3-on lezajlott bemutatón pedig számos új játékelemmel ismerkedhettünk meg. A Pursuit sokban hasonlít a Burnout sorozatra, ám itt nem lesznek különböző "breakerek". A fejlesztők szerint nem lehetne megoldani, hogy míg az egyik játékos egy "speed breaker" miatt épp bullet-time módban van, addig a másik ne tudja legyűrni őt. Helyette mind a menekülők mind pedig a rendőrök három-három "fegyvert" kapnak, melyek nagy segítséget nyújthatnak a hajszákban.
A rendőrök bevethetik az EMP zavarót, melynek hatására a menekülő játékos kijelzője teljesen összezavarodik. Kérhetünk útlezárást is és végül tüskéket is dobhatunk az útra (vagy kérhetjük egy helikopter segítségét), melyek a fenti videón is látszanak. A menekülők tőrbe csalhatják a zsarukat, ök is összezavarhatják az ellenfél kijelzőjét és egy hirtelen gyorsítással, gyorsulással egérutat is nyerhetnek.
A Need for Speed: Hot Pursuitban sérülnek majd az autók, ám ezek nem befolyásolják a jármű kezelhetőségét (kivéve ha a tüskék miatt kilukadnak a gumik). Viszont ha az autó állapotát mutató kijelző eléri a 100 százalékot, a jármű egy látványos animációban felbukik, megáll és a hajsza véget ér.
A Need for Speed: Hot Pursuit nagyon ígéretesnek tűnik és a jelek szerint a Criterion nem egy szimpla Burnout-klónt készít, hanem egy, a sorozat fénykorához méltó folytatást. A játék szeptember 19-én jelenik meg.