Alex

Alone in the Dark, az utolsó akció-horror

A fejlesztés négy éve után az Atari nemzetközi sajtótájékoztatót tartott Londonban, ahol a játék számos részletébe engedett bepillantást.

Napjaink két legnépszerűbb horror szériája a Resident Evil és a Silent Hill, de hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy mindkettőt messze megelőzte az Infogrames játéka, az Alone In The Dark. Gyakorlatilag ez tekinthető a túlélő horror stílus megteremtőjének, de elsőnek lenni messze nem garancia a nemsokára megjelenő újabb folytatás sikerére. Sok az azóta eltelt 16 év, mely alatt több úgy-ahogy sikerült epizód, egy feltámasztási kisérlet és egy katasztrofáls Uwe Boll mozi tartotta köztudatban a nevet.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az Infogrames elnöke, Phil Harrison bemutatójából szemezgettünk részleteket. A játék több epziódból áll, melyek mindegyikének van eleje, közepe és vége. Elmondása szerint ez segít azoknak, akik egy hét kihagyás után ülnek le újra a játék elé, hiszen azonnal eszükbe juthat, hol vannak, mit csináltak eddig. Ezek a DVD menühöz hasonlóan kiválaszthatóak, azaz ha megakadunk valahol a játékban, akkor is előre tudjuk pörgetni a cselekményt. Azonban megéri az elejétől a végéig megcsinálni mindent, mert jutalmat kapunk a véghezvitelért. Méltatta a végjátékot, ami után le fog esni az állunk. Kiemelte a karakterek, arcok animációját, és a grafikai effektek - fények, por, víz - kiválóságát.

Az eddig ismert tények mindenesetre biztatóak: a bemutató videó csodálatos, a megjelent képek kiváló grafikáról tanúskodnak. A játék nyitányában egy ágyhoz bilincselve ébredünk, alig látunk, foglyul ejtőink pedig arról beszélnek, mit tegyenek velünk és a szobában lévő másik emberrel. Ezután megragadnak, kitaszigálnak a szobából, hogy kivégezzenek minket. Megkapjuk az irányítást, de egyelőre még nem sok lehetőségünk van: ha rossz irányba megyünk, vagy túl közel kerülünk fogva tartónkhoz hamar pisztolyt nyomnak az arcunkba. Azonban valami ismeretlen elragadja a gonosztevőt, és megkezdődhet kalandunk, az ismeretlen felfedezése.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A túlélés kulcsa az improvizáció. Fegyverként leginkább egyszerű tárgyak használhatók, a játékbeli interakcók is főként ezekre épülnek: felvehetünk, húzhatunk, tolhatunk szinte mindent, ugyanúgy, mint a Half-Life 2-ben. Ahogy haladunk előre, az egész épület kezd lassan szétesni, a szint összeomlik, kényszerítve minket az előrehaladásra. Mint ebből is látszik, a játékmenet erősen lineáris, előre meghatározott, ami ugyan korlátoz minket, viszont biztosítja a moziszerű élményt. Egyedi kameraállások, a fontosabb momentumok lassítása még tovább erősíti ezt a hatást.

Mivel főhősünk, Carnby nem katona, ne várjunk nagy csatákat. Ez egy túlélő-horror, ahol ellenfeleink jóval erősebbek nálunk. Ugyan lesz alkalmunk molotov koktéllal lángba borítani egyes lényeket, de az akciók többségénél szívünk a torkunkban dobog, és utána csodálkozhatunk, hogy menekültünk már megint meg. Mivel a fejlesztők korábbi játéka a Test Drive Unlimited volt, így nem meglepő, hogy járművet is vezethetünk. Azonban továbbra is érvényesül az előre megírt forgatókönyv, nem mászkálhatunk szabadon, a város is darabokra hullik körülöttünk. Felhőkarcolók omlanak le, épülettörmelékek zuhognak az utcára, kráterek keletkeznek a metróalagutak felett.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nem feledkeznek meg az elődökről sem, számtalan olyan helyzet lesz, amikre a korábbi játékokat végigjátszók ismerősként tekinthetnek. Phil Harrison közlése szerint azonban ez a folytatás a hagyományos értelemben már nem túlélő-horror, hanem inkább akció horrornak tekinthető. A váltás a mai igények velejárója: kevesebb a sötét folyosókon járkálás, rettegve, hogy mi vár a sarkon túl, és jóval több a cselekmény, mint az eredeti kalandjátékban.

Végül kiemelte, hogy valószínűleg ez az iparág utolsó nagyköltségvetésű, hardcore játékosoknak szánt egyjátékos terméke, és az ágazat a jövőben inkább az alkalmi játékosokra koncentrál majd. "Az Alone in the Dark egy csodálatos játék, de kétlem, hogy az ágazat még több hasonlót csinálna. Nem hiszem, hogy a fogyasztók hálózati kapcsolat nélküli játékot igényelnének, melyekhez nincs közösség, vagy valamilyen letölthető tartalom kapcsolva. Ezzel persze nem az Alone in the Darkot kritizálom, csupán rámutatok, hogy változik a helyzet, és a kiadók és a fejlesztők reagálnak erre. Nem gondolom, hogy egyedül lennék ezzel a nézetemmel."

A játék június 24-én fog megjelenni PC-n és mindhárom konzolon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • valamit #18
    Én most megnéztem Youtube-n fent van végig az egész több videoban. Végig lehet nézni videon a végigjátszását :) Ami feltűnő, hogy mai fejjel is egész félelmetes a hangzásvilága. A nyikorgó padló, a nyomasztó csend, stb-stb.
  • Szepy2884 #17
    Hmmm a régi szép idők. Az 1. alapmű volt, kötelező darab, akárcsak a Prince of Persia 1. vagy a WolfEinstein 3D stb.

    Emléxem annak idején nem nagyon mertem sötétben játszani vele :))
  • valamit #16
    Annak idején az egyessel még én is sokat játszottam, haverokkal együtt. Az "alone" szó jelentését erről a programról tanultam meg :) Ez most volt a minap, valamikor a 94-es VB előtt :)
  • Magiszter #15
    Még egy hónap és kiderül milyen búcsúzót dobtak össze 4 év alatt a srácok. (Feltéve ha ekkor jelenik meg nálunk is.) Videók alapján ötletes, teli lehetőséggel. És igen: Gyönyörű. Talán ezért is nem mertek még kiadni egy gépigényt, pedig tutira már a tömeggyártás fázisában van (egy hónap van hátra!!!).
  • Radee #14
    :D
  • Rena11 #13
    bakker el sem olvastad a cikket
    azt írják benne hogy ennek a játékfejlesztő cégnek az utolsó akció horrorja
    de már egyből okosat akarsz mondani


  • Dante73 #12
    Az alapgondolatod téves....
    Annak az oka, hogy ez az utolsó "single" cucc, semmi köze a pc-hez... Sokkal inkább a letölthető tartalmakhoz. (pénz) ez pedig ugye, eleve a konzolok "kiváltsága" mostanság. Tehát a mondat lefordítva emberi nyelvre úgy hangzik; -Túl sok a warez, mind Pc-n, mind Konzolon. Igazán hatásos védelmet csak online lehet elérni. Így kénytelenek vagyunk ebbe az irányba mozdulni. Viszont a szerverek fentartása pénzbe kerül, így azt letölthető tartalmakkal finanszíroztatjuk a játékosokkal.
    Ez a mondat cirka ezt jelentette, sem többet, sem kevesebbet.
  • sirpalee #11
    Egy ilyen játék amiben tipikusan nagyon dobna egy normális coop (obscure-ban is hangulatos lett volna ha nem lett volna tele bugokkal). Online nagyon sok játékon dobhat, már azon kapom magom, hogy nem veszek meg olyan játékot aminek nincs normális vagy akár jelzésértékű online támogatása.
  • flashpointer #10
    A zenét nagyon eltalálták, ha jol tudom a soundtrack cd napokban jelent meg.
    klikk
  • MrPrise #9
    Hát, azért én még megemlíteném itt a Cold Fear-t, Call of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth-öt és az Obscure-t is mint túlélő horrort. Ráadásul ezek nem is voltak annyira rosszak...