Gyurkity Péter
Gyorsan döntenek a vásárlásról a játékosok
Az NPD felmérése szerint egyre többen szánják rá magukat a játékok megvásárlására, ez pedig sokszor egyetlen impulzus alapján történik. Eközben tovább hódít a Halo.
A számítógépes és konzolos játékok kapcsán egyszerre két érdekes hír is befutott a napokban, ezeket vesszük most sorra összeállításunkban. Elsőként az NPD felméréséről tudósíthatunk, amelyet ezúttal Kanadában végeztek el, célja pedig annak felderítése volt, hogy egészen pontosan mely tényezők befolyásolják a vásárlásban a játékosokat.
A végeredmény alapján azt a következtetést vonták le a piackutató cég szakértői, hogy az Egyesült Államokra emlékeztető, sokak által csak mini-USA-nak nevezett piacon nagyjából egyelően oszlanak meg a nemek között azon vásárlók, akik egyetlen impulzusra, egy gyors döntés által voksolnak a vásárlás mellett. Ezen vásárlók aránya meglepően magas, a trend pedig a gazdasági válság közepette sem gyengült, ami mindenképpen arra utal, hogy a játékpiacon ez sokkal kisebb hatással volt a szokásokra.
A gyors, hirtelen döntés azonban nem jelenti azt, hogy a játékosok a drágább változatok mellett tennék le voksukat, éppen ellenkezőleg. Esetükben (a teljes szegmenst uraló 13 és 17, illetve 35 és 44 év közötti korosztályoknál) az átlagos ár 27 dollár volt, míg azok, akik előre tervezték egy-egy alkotás beszerzését, ennél jóval magasabb, 43 dolláros átlagáron hajtották végre a beruházást. Az ár tehát elsődleges szerepet töltött be a gyors döntésekben, jól látható, hogy a különböző kedvezmények nagy felhajtóerővel bírtak. Legalább ilyen érdekes adat, hogy az összes vásárlások alig 3 százaléka volt előrendelés, a gyors döntéseknek pedig mindössze 15 százaléka végződött online vásárlással.
Az NPD eközben a szeptemberi eladási toplistát is elkészítette az amerikai adatok alapján. Eszerint a hónap abszolút győztese a Halo 3:ODST, amelyből több mint 1,5 millió példány kelt el, ezt pedig egyetlen más alkotás sem tudta produkálni. A második helyre szorult vissza a Wii Sports Resort, amely még a félmilliós darabszámot sem érte el, meglehetősen nagy tehát a szakadék kettejük között. A dobogó harmadik fokára a Madden NFL 10 ért oda, 290 ezer példánnyal.
A számítógépes és konzolos játékok kapcsán egyszerre két érdekes hír is befutott a napokban, ezeket vesszük most sorra összeállításunkban. Elsőként az NPD felméréséről tudósíthatunk, amelyet ezúttal Kanadában végeztek el, célja pedig annak felderítése volt, hogy egészen pontosan mely tényezők befolyásolják a vásárlásban a játékosokat.
A végeredmény alapján azt a következtetést vonták le a piackutató cég szakértői, hogy az Egyesült Államokra emlékeztető, sokak által csak mini-USA-nak nevezett piacon nagyjából egyelően oszlanak meg a nemek között azon vásárlók, akik egyetlen impulzusra, egy gyors döntés által voksolnak a vásárlás mellett. Ezen vásárlók aránya meglepően magas, a trend pedig a gazdasági válság közepette sem gyengült, ami mindenképpen arra utal, hogy a játékpiacon ez sokkal kisebb hatással volt a szokásokra.
A gyors, hirtelen döntés azonban nem jelenti azt, hogy a játékosok a drágább változatok mellett tennék le voksukat, éppen ellenkezőleg. Esetükben (a teljes szegmenst uraló 13 és 17, illetve 35 és 44 év közötti korosztályoknál) az átlagos ár 27 dollár volt, míg azok, akik előre tervezték egy-egy alkotás beszerzését, ennél jóval magasabb, 43 dolláros átlagáron hajtották végre a beruházást. Az ár tehát elsődleges szerepet töltött be a gyors döntésekben, jól látható, hogy a különböző kedvezmények nagy felhajtóerővel bírtak. Legalább ilyen érdekes adat, hogy az összes vásárlások alig 3 százaléka volt előrendelés, a gyors döntéseknek pedig mindössze 15 százaléka végződött online vásárlással.
Az NPD eközben a szeptemberi eladási toplistát is elkészítette az amerikai adatok alapján. Eszerint a hónap abszolút győztese a Halo 3:ODST, amelyből több mint 1,5 millió példány kelt el, ezt pedig egyetlen más alkotás sem tudta produkálni. A második helyre szorult vissza a Wii Sports Resort, amely még a félmilliós darabszámot sem érte el, meglehetősen nagy tehát a szakadék kettejük között. A dobogó harmadik fokára a Madden NFL 10 ért oda, 290 ezer példánnyal.