Alex

Dungeon Hero, ahol a goblinokat védjük

A játékban egy goblintörzs által felfogadott ember zsoldost alakítunk. Fantasy világ egy másik szemszögből, minőségi megvalósításban.

Az 1997-ben megalapított Firefly Studios leghíresebb programja az összesen 4 millió példányban elkelt Stronghold széria. Ehhez képest, egy 2D stratégiai játék után nagy váltás lesz számukra a külsőnézetes szerepjáték, a Dungeon Hero. A játék a Dungeon Keeperhez hasonlóan egy másik szemszögből, a szörnyek oldaláról mutat be egy fantasy világot, azonban mi magunk nem vagyunk "gonoszok": emberi fajba tartozó zsoldost alakítunk, akit felfogad egy föld alatt élő goblin törzs. Fontos kiemelni, hogy karakterünk nem hős, hanem csak egy erőszakos gyilkos.

A fejlesztők teljesen új oldaláról közelítik meg a föld alatti világot. A "labirintus" élő, lélegző városokat takar, ahol lények élnek és dolgoznak. A goblinok nem csak agyatlan, pár kattintással lekaszabolandó szörnyek, hanem valódi karakterek. Itt nem lesz olyan, hogy egy hatalmas póktól pár méterre egy ork őríz egy szobát, de azok nem támadják meg egymást, a sarkon befordulva pedig egy kincsesláda várja az arra járót. Koncepciójuk tehát egy realisztikus fantáziavilágot tűzött ki célul - már ha van olyan.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A goblinok arra fogadtak fel minket, hogy ellenségeik, egy másik goblin törzs ellen harcoljunk. Utunk kezdőpontja falujuk, Goldstar, és a játék elején a csatamező felé baktatunk. A járatokban fáradt goblin harcosok pihennek, mások haldoklanak vagy sebeiket kötözik. Előrébb haladva kártyázó goblinok, majd egy felcserért kiáltó, lábát vesztett szerencsétlen teszi teljessé a képet. Mint ebből is látható, a programozók hangulatnak nagy szerepet szánnak, teljesen mást akarnak nyújtani, mint az a hasonló játékokban megszokott.

Az első ellenségeinkre ráakadva észrevehetjük majd, hogy a harcrendszert is teljesen megreformálták. Itt nem állnak sorba a lények, várva hogy megküzdjünk velük, a csata sokkal testközelibb, fizikaibb, és sokkal inkább a helyezkedésen és magán a helyszínen múlik. Ha tucatnyi ellenfél van egy helyen, az összes meg fog támadni minket. A harci modell is ehhez igazodik, számtalan olyan mozgás lesz, ami nem nagy sebet okoz, hanem helyet biztosít a manőverezéshez.

Az újítások sorából persze a szerepjátékokban megszokott fejlődési rendszer sem marad ki. Számok növelése, statisztikákkal bűvészkedés helyett (hm, vajon az intelligenciámat vagy az ügyességemet növeljem?) újabb harci mozdulatokra tehetünk szert. A fejlődés vizuálisan is meglátszik majd a karakteren, újabb animációkat és képességeket láthatunk.

Mint a leírtakból is látható, sötét hangulatú, klausztrofóbiás atmoszférát várhatunk, egyedi harcrendszerrel és kidolgozott történettel. Azonban a játékra még jóideig várnunk kell, a Dungeon Hero csak jövőre fog megjelenni PC-re és Xbox 360-ra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AnarchoiD #17
    Csak nekem ugrik be egy jatek neve a kozelmultrol ?:)
    OVERLORD
  • kvp #16
    "hát nem tudom nekem az igazi szerepjáték mindenképpen pontonként fejlesztős nekem pont ez adja meg a varázsát van 1 karakterem amit feltápolhatok"

    Van olyan rendszer is, ahol a cselekvestol fugg a fejlodes. Ha sok sulyt emelsz, eros leszel, ha sokat losz celba javul az ugyesseged, de az is jo ha pl. kezugyesseget igenylo munkat vegezel. Ha sokat sebzodol, majd meggyogyulsz, akkor no az eleterod, ha sokat tanulsz, kutatsz vagy varazsolsz akkor az intelligenciad. A hagyomanyos erelemben nem lehete pontokat elosztani, viszont megis vannak stat-ok. Egyebkent ebbol letezett mmofps valtozat is neocron neven. Fps alapu, viszont jatek kozben mindenhol elojott a statisztika, ami a karakter szintjeitol fuggot. Ballisztikus fegyverenkent kb. 9 statisztikai ertek volt, de a karakter pancelja is elemenkent es serulestpusonkent volt szamolva (meg a kesztyu es a cipo is) sebzesi zonakkal egyutt. (meg a mob-okon is) Peldaul ugyetlen karakterrel nagyon nehez volt rendesen celozni (nagy szoras), de egy gyenge mernok karakterrel sem volt konnyu egy tankot osszeszerelni (alig birta megemelni az alkatreszeket). Ha meg egy mmofps-bol is lehetett jo rpg jatekot csinalni, akkor barmibol lehet...
  • L3zl13 #15
    "Itt meg megtanulsz egy új kombót és attól sebzel nagyobbat. Én nem sok különbséget látok."

    Amíg nem kizárólag a fegyvertől függ a dolog, hanem választhatóan fejleszthető karakter tulajdonságoktól...
  • L3zl13 #14
    Az, hogy szerepjáték-e vagy sem, független attól, hogy mennyire rejtik el a játékmechanikát.
    Normál játékban fejleszted az erőt, meg az ügyit, és attól függően nagyobbat ütsz. Itt meg megtanulsz egy új kombót és attól sebzel nagyobbat. Én nem sok különbséget látok.
    Azt, hogy a szerepjátékok egyéb jellemzőit magán viseli-e elég nehéz megitélni ennek a hírnek az alapján.
  • sathinel #13
    Falon átmászás elég extrém, de a többi megoldható online is. A mesélő álltal kreált, és online meséli a storit, ti meg játszátok a karakterekkel. Neverwinter nights erről szól.
  • mirickle #12
    Nekem a szerpejáték az amikor a tolvaj átmászik a várfalona varázslo valami elmés mesével besétál. A fejvadász meg valami nagyon ügyes álcával jut be. A mesélö meg sokkot kap tölünk.
  • PetruZ #11
    Kösz, tudom, mit jelent a szerepjáték (már lassan húsz éve foglalkozom vele). :) Attól, hogy nem stat-okat növel valaki, még lehet szó crpg-ről, de itt közel sem ezt jelenti. A hír alapján mindössze új manővereket választhatsz. Ez nekem csak akciójáték.
  • Szeszmester #10
    Richard Garriott ezt nevezte adatbázis-kezelésnek...
    Nem tudom, játszottál-e előben szerepjátékot. Nyilván van, aki halálosan komolyan veszi a szabályrendszert, de a mi társaságunkban annak (és a kockadobálásnak) csak egy alárendelt szerepe van.

    A körökre osztott tényleg jó.
  • Rena11 #9
    hát nem tudom nekem az igazi szerepjáték mindenképpen pontonként fejlesztős nekem pont ez adja meg a varázsát van 1 karakterem amit feltápolhatok
    a másik meg én a körökre osztott rpg-ket szeretem főleg szép grafikával tök jó végignézni a harcokat a látványos varázslatokat
  • L3zl13 #8
    "Akkor mitől szerepjáték?"
    Hiába emeled ki a szerep szót. Amennyire tudom sehol nincs szó statokról és pontokról a szó jelentésében...

    Szvsz RPG nem attól RPG, hogy pontonként fejlesztheted a statjaidat.
    Pl a Witcherben sem volt hagyományos pontonkénti stat/skill fejlesztés, csak egy skill-tree, és eléggé rejtett volt a játékmechanika.