17
  • AnarchoiD
    #17
    Csak nekem ugrik be egy jatek neve a kozelmultrol ?:)
    OVERLORD
  • kvp
    #16
    "hát nem tudom nekem az igazi szerepjáték mindenképpen pontonként fejlesztős nekem pont ez adja meg a varázsát van 1 karakterem amit feltápolhatok"

    Van olyan rendszer is, ahol a cselekvestol fugg a fejlodes. Ha sok sulyt emelsz, eros leszel, ha sokat losz celba javul az ugyesseged, de az is jo ha pl. kezugyesseget igenylo munkat vegezel. Ha sokat sebzodol, majd meggyogyulsz, akkor no az eleterod, ha sokat tanulsz, kutatsz vagy varazsolsz akkor az intelligenciad. A hagyomanyos erelemben nem lehete pontokat elosztani, viszont megis vannak stat-ok. Egyebkent ebbol letezett mmofps valtozat is neocron neven. Fps alapu, viszont jatek kozben mindenhol elojott a statisztika, ami a karakter szintjeitol fuggot. Ballisztikus fegyverenkent kb. 9 statisztikai ertek volt, de a karakter pancelja is elemenkent es serulestpusonkent volt szamolva (meg a kesztyu es a cipo is) sebzesi zonakkal egyutt. (meg a mob-okon is) Peldaul ugyetlen karakterrel nagyon nehez volt rendesen celozni (nagy szoras), de egy gyenge mernok karakterrel sem volt konnyu egy tankot osszeszerelni (alig birta megemelni az alkatreszeket). Ha meg egy mmofps-bol is lehetett jo rpg jatekot csinalni, akkor barmibol lehet...
  • L3zl13
    #15
    "Itt meg megtanulsz egy új kombót és attól sebzel nagyobbat. Én nem sok különbséget látok."

    Amíg nem kizárólag a fegyvertől függ a dolog, hanem választhatóan fejleszthető karakter tulajdonságoktól...
  • L3zl13
    #14
    Az, hogy szerepjáték-e vagy sem, független attól, hogy mennyire rejtik el a játékmechanikát.
    Normál játékban fejleszted az erőt, meg az ügyit, és attól függően nagyobbat ütsz. Itt meg megtanulsz egy új kombót és attól sebzel nagyobbat. Én nem sok különbséget látok.
    Azt, hogy a szerepjátékok egyéb jellemzőit magán viseli-e elég nehéz megitélni ennek a hírnek az alapján.
  • sathinel
    #13
    Falon átmászás elég extrém, de a többi megoldható online is. A mesélő álltal kreált, és online meséli a storit, ti meg játszátok a karakterekkel. Neverwinter nights erről szól.
  • mirickle
    #12
    Nekem a szerpejáték az amikor a tolvaj átmászik a várfalona varázslo valami elmés mesével besétál. A fejvadász meg valami nagyon ügyes álcával jut be. A mesélö meg sokkot kap tölünk.
  • PetruZ
    #11
    Kösz, tudom, mit jelent a szerepjáték (már lassan húsz éve foglalkozom vele). :) Attól, hogy nem stat-okat növel valaki, még lehet szó crpg-ről, de itt közel sem ezt jelenti. A hír alapján mindössze új manővereket választhatsz. Ez nekem csak akciójáték.
  • Szeszmester
    #10
    Richard Garriott ezt nevezte adatbázis-kezelésnek...
    Nem tudom, játszottál-e előben szerepjátékot. Nyilván van, aki halálosan komolyan veszi a szabályrendszert, de a mi társaságunkban annak (és a kockadobálásnak) csak egy alárendelt szerepe van.

    A körökre osztott tényleg jó.
  • Rena11
    #9
    hát nem tudom nekem az igazi szerepjáték mindenképpen pontonként fejlesztős nekem pont ez adja meg a varázsát van 1 karakterem amit feltápolhatok
    a másik meg én a körökre osztott rpg-ket szeretem főleg szép grafikával tök jó végignézni a harcokat a látványos varázslatokat
  • L3zl13
    #8
    "Akkor mitől szerepjáték?"
    Hiába emeled ki a szerep szót. Amennyire tudom sehol nincs szó statokról és pontokról a szó jelentésében...

    Szvsz RPG nem attól RPG, hogy pontonként fejlesztheted a statjaidat.
    Pl a Witcherben sem volt hagyományos pontonkénti stat/skill fejlesztés, csak egy skill-tree, és eléggé rejtett volt a játékmechanika.
  • Thaddeus
    #7
    Tetszetős, bár egy dolgot nem értek. Régen a római gladiátorok is hasonló cuccban (páncélban) harcoltak, fogalmam sincs, hogy miért nem képesek felvenni egy egyszerű mellpáncélt, ami mondjuk meggátolja a gerinc elcsavarodását egy jól sikerült csapást után.
  • juharfalvi
    #6
    Újabb agyatlan hentelés, ráadásul sötétek a képek.
  • PetruZ
    #5
    "Az újítások sorából persze a szerepjátékokban megszokott fejlődési rendszer sem marad ki. Számok növelése, statisztikákkal bűvészkedés helyett (...) újabb harci mozdulatokra tehetünk szert."

    Akkor mitől szerepjáték? Én csak egy hangulatosnak tűnő, de mégiscsak szimpla akciójátékot látok.
  • snorbi
    #4
    Megmondom őszintén, nem szoktam ilyen játékokkal játszani, nekem inkább a pixeles és rajzfilmszerű dolgok jönnek be (c64 emu rulez :] ).
    A lényeg: amikor c64-en a 8x8 pixeles figurát karddal megszúrják a Last Ninja-ban vagy a Bruce Lee-ben :), hihető lehet, hogy akár 6 szúrást is kibír.
    Na de itt pl. a 2. képen a félmeztelen csávót egy sok tüskés, szúrós izével vágják mindjárt hátba! Vagy ettől rögtön meg is fog halni, ahogy azt az ember várja?
    :)
  • emp
    #3
    "A "labirintus" élő, lélegző városokat takar, ahol lények élnek és dolgoznak." Hány éve, de hány éve hallgatjuk már ezt a kábítást és eddig mindíg csalódni kellett...
  • Fre576
    #2
    hmmm... elég csúnyácska. nade ,mint mostanság szokták volt mondani nagyon sokan ,"nem a grafika számít"
  • Broafka
    #1
    ígéretesnek tűnik, meglátjuk, anno a Wicher is annak tűnt, nekem nagyon nem jött be