Németh Szabolcs
Legend - mert a méret a lényeg
A Master Creating és az Anaconda műhelyében olyan akció-RPG készül, amely a nagy nevek mellett igazán tartalmas szórakozást ígér.
Néhány éve még azért fanyalogtunk, hogy nem jelenik meg egy normális akció-RPG sem, most pedig már-már lehetetlen választanunk a hatalmas kínálatból. A Legend - Hand of God biztosan nem fogja megkönnyíteni a dolgunkat, mert olyan újítást vezet be a stílus történetébe, ami kézenfekvő, eddig mégis elkerülte a fejlesztők figyelmét. Ez a szörnyekkel, ellenséges karakterekkel való küzdelem aprólékos kidolgozása. A Legend moziszerű harcrendszere a hamburgiak szerint egyedülálló a piacon, és hihetetlen realizmust kölcsönöz a programnak.
Na de ne eregessünk üres lufikat, nézzük meg, hogy miről is van szó konkrétan. A szerepjátékokban a legyőzendő ellenfelek erősségét általában csak az egy támadással okozott sérülés nagysága jellemzi. A Legend szakít a hagyományokkal, és egy olyan közeget hoz létre, ahol az alig félméteres törpéket, vagy éppen a 4 méteres szörnyeket is elénk sodorhat a cselekményszál, és legyőzésükhöz állandóan megújuló stratégiára lesz szükségünk.
Képzeljünk el egy egyszerű szituációt. Egy átlagos szerepjátékban jön egy szörny, amelynek a térdkalácsát is alig érjük el, mégis olyan vidáman gyilkoljuk le néhány csapással, hogy öröm nézni. Most lássuk, hogy ez hogy néz ki a Legend-ben: jön a bestia amely háromszor akkora mint mi, és megtámad. Mit tehetünk? Mindössze egy dolgot, felvesszük a kesztyűt, de mindegy, hogy hogyan. Nem ütögethetjük az amúgy is áthatolhatatlan bőrrel megáldott "talpacskáját". Valahogyan el kell érnünk minimum a szívét. És ezt hogyan tehetjük meg? Úgy, hogy igazi, akciójátékokra jellemező háromdimenziós harc, taktikai csata alakul ki egy kard, balta, pajzs, illetve a halálos szorítású karmok között.
Megpróbálhatjuk felugorva elkapni a grabancát a rosszalkodónak, de ugrás közben könnyen védtelenné válhatunk. Nem mindegy, hogy mit teszünk és az sem, hogy mennyi idő alatt. A másodperc töredéke alatt kell döntenünk, (és helyesen), ha életben akarunk maradni. Egy goblin esetében könnyebb a helyzetünk, hiszen csak rá kell koppintani a fejére egyet a baltával, és máris elszenderül. De vigyázat, a nagyságnak is megvan az átka: az erőszakos kis lény könnyedén a maga javára fordíthatja törpeségét, és a túlvilágra küldhet bennünket.
A fegyverek széles tárháza nyílik meg előttünk. A kard, balta, bunkósbot és a többi eszköz is különböző játékstílust, stratégiát igényel. Mielőtt némelyekben felvetődne a kétely, megnyugtathatjuk őket - a fejlesztők ígéreteire alapozva -, hogy az összetettebb játék a szokványos akció-RPG-hez hasonló egyszerű kezelőfelületen valósul meg. További érdekessége a programnak a hősünket követő fényforrás, amely tippekkel, tanácsokkal lát el minket, sőt éjszaka alternatív világításként is számíthatunk rá.
A Master Creating alkotta grafikus motor egyelőre még nem a legjobb, de a világszerte ismert Susan O'Connor tollából fogant sztorira mindenképp érdemes várni.
A játék hivatalos oldala
Néhány éve még azért fanyalogtunk, hogy nem jelenik meg egy normális akció-RPG sem, most pedig már-már lehetetlen választanunk a hatalmas kínálatból. A Legend - Hand of God biztosan nem fogja megkönnyíteni a dolgunkat, mert olyan újítást vezet be a stílus történetébe, ami kézenfekvő, eddig mégis elkerülte a fejlesztők figyelmét. Ez a szörnyekkel, ellenséges karakterekkel való küzdelem aprólékos kidolgozása. A Legend moziszerű harcrendszere a hamburgiak szerint egyedülálló a piacon, és hihetetlen realizmust kölcsönöz a programnak.
Na de ne eregessünk üres lufikat, nézzük meg, hogy miről is van szó konkrétan. A szerepjátékokban a legyőzendő ellenfelek erősségét általában csak az egy támadással okozott sérülés nagysága jellemzi. A Legend szakít a hagyományokkal, és egy olyan közeget hoz létre, ahol az alig félméteres törpéket, vagy éppen a 4 méteres szörnyeket is elénk sodorhat a cselekményszál, és legyőzésükhöz állandóan megújuló stratégiára lesz szükségünk.
Képzeljünk el egy egyszerű szituációt. Egy átlagos szerepjátékban jön egy szörny, amelynek a térdkalácsát is alig érjük el, mégis olyan vidáman gyilkoljuk le néhány csapással, hogy öröm nézni. Most lássuk, hogy ez hogy néz ki a Legend-ben: jön a bestia amely háromszor akkora mint mi, és megtámad. Mit tehetünk? Mindössze egy dolgot, felvesszük a kesztyűt, de mindegy, hogy hogyan. Nem ütögethetjük az amúgy is áthatolhatatlan bőrrel megáldott "talpacskáját". Valahogyan el kell érnünk minimum a szívét. És ezt hogyan tehetjük meg? Úgy, hogy igazi, akciójátékokra jellemező háromdimenziós harc, taktikai csata alakul ki egy kard, balta, pajzs, illetve a halálos szorítású karmok között.
Megpróbálhatjuk felugorva elkapni a grabancát a rosszalkodónak, de ugrás közben könnyen védtelenné válhatunk. Nem mindegy, hogy mit teszünk és az sem, hogy mennyi idő alatt. A másodperc töredéke alatt kell döntenünk, (és helyesen), ha életben akarunk maradni. Egy goblin esetében könnyebb a helyzetünk, hiszen csak rá kell koppintani a fejére egyet a baltával, és máris elszenderül. De vigyázat, a nagyságnak is megvan az átka: az erőszakos kis lény könnyedén a maga javára fordíthatja törpeségét, és a túlvilágra küldhet bennünket.
A fegyverek széles tárháza nyílik meg előttünk. A kard, balta, bunkósbot és a többi eszköz is különböző játékstílust, stratégiát igényel. Mielőtt némelyekben felvetődne a kétely, megnyugtathatjuk őket - a fejlesztők ígéreteire alapozva -, hogy az összetettebb játék a szokványos akció-RPG-hez hasonló egyszerű kezelőfelületen valósul meg. További érdekessége a programnak a hősünket követő fényforrás, amely tippekkel, tanácsokkal lát el minket, sőt éjszaka alternatív világításként is számíthatunk rá.
A Master Creating alkotta grafikus motor egyelőre még nem a legjobb, de a világszerte ismert Susan O'Connor tollából fogant sztorira mindenképp érdemes várni.
A játék hivatalos oldala