Németh Szabolcs
Prey - június végén lehull a lepel
Hihetetlen de mégis igaz: a Preyről már 1997-ben szóltak hírek, de csak most, kilenc évvel később néz úgy ki, hogy Tommy kalandjait testközelből is átélhetjük.
Idézet egy régi GameSpot írásból: "De ne örüljünk annyira, a Prey fejlesztése még el fog tartani egy darabig. Előreláthatólag valamikor 1998-ban jöhet a 3D Realms játéka." Ezen már lassan meg sem lepődünk. A Duke Nukem Forever mellett a Prey késését már zokon sem vesszük, úgymond megszoktuk. Szerencsére a DNF-fel ellentétben a Preyt állítólag már június végén kipróbálhatjuk egy igényes próbaverzió keretében. A program igen komoly történetet dolgoz fel: nem egy agyatlan FPS-t hoztak össze a fejlesztők (ez kilenc év alatt, úgy gondoljuk, el is várható), hanem egy részletesen kidolgozott kalandban, ha úgy tetszik időutazásban vehetünk részt.
Tommy cseroki indián szerelőként dolgozik egy rezervátumban, de az elszigeteltségből egyszer csak elege lesz, és hirtelen mozgalmassá válik az élete - talán még annál is jobban, mint amire vágyott. Főhősünk spirituális erők fogságába kerül, és öntudatlan állapotban barátnőjével együtt elmenekül, és a láthatatlan erőktől vezérelve a bolygó megmentésére indul. Egy gigantikus hajóban ébred fel, ahol rögtön idegen lények, furcsa teremtmények törnek az életére. A cél mi is lenne más, mint a túlélés, ahol egy hatalmas élőlény minden lépésünket a háttérben figyeli és cselekedeteinknek megfelelően reagál a történésekre.
A feljavított Doom 3 motor igen szépen muzsikál a nemrég nyilvánosságra hozott videóban, a vizuális minőséggel tehát egészen biztosan nem lesz gond. A játékmenetet igen érdekes ötletekkel dobják fel a fejlesztők. Az úgynevezett portáltechnológia egy sosem látott dimenzióba helyezi az FPS-t, hiszen bárhol, bármikor, bármilyen helyzetben, teljesen véletlenszerűen előttünk teremhetnek különféle szörnyek, pusztító erők. Továbbá igen izgalmas játékelemek lehetnek a "Spirit Walking", a "Wall Walking" és a "Deathwalk" fantázianév mögé bújtatott lehetőségek.
A Prey nagyon érdekes és figyelemreméltó programnak ígérkezik és kilenc év epekedés után június végén - egyes források pontosan tudni vélik, hogy 22-én - feltelepíthetjük a demót a gépünkre.
A játék hivatalos oldala
Idézet egy régi GameSpot írásból: "De ne örüljünk annyira, a Prey fejlesztése még el fog tartani egy darabig. Előreláthatólag valamikor 1998-ban jöhet a 3D Realms játéka." Ezen már lassan meg sem lepődünk. A Duke Nukem Forever mellett a Prey késését már zokon sem vesszük, úgymond megszoktuk. Szerencsére a DNF-fel ellentétben a Preyt állítólag már június végén kipróbálhatjuk egy igényes próbaverzió keretében. A program igen komoly történetet dolgoz fel: nem egy agyatlan FPS-t hoztak össze a fejlesztők (ez kilenc év alatt, úgy gondoljuk, el is várható), hanem egy részletesen kidolgozott kalandban, ha úgy tetszik időutazásban vehetünk részt.
Tommy cseroki indián szerelőként dolgozik egy rezervátumban, de az elszigeteltségből egyszer csak elege lesz, és hirtelen mozgalmassá válik az élete - talán még annál is jobban, mint amire vágyott. Főhősünk spirituális erők fogságába kerül, és öntudatlan állapotban barátnőjével együtt elmenekül, és a láthatatlan erőktől vezérelve a bolygó megmentésére indul. Egy gigantikus hajóban ébred fel, ahol rögtön idegen lények, furcsa teremtmények törnek az életére. A cél mi is lenne más, mint a túlélés, ahol egy hatalmas élőlény minden lépésünket a háttérben figyeli és cselekedeteinknek megfelelően reagál a történésekre.
A feljavított Doom 3 motor igen szépen muzsikál a nemrég nyilvánosságra hozott videóban, a vizuális minőséggel tehát egészen biztosan nem lesz gond. A játékmenetet igen érdekes ötletekkel dobják fel a fejlesztők. Az úgynevezett portáltechnológia egy sosem látott dimenzióba helyezi az FPS-t, hiszen bárhol, bármikor, bármilyen helyzetben, teljesen véletlenszerűen előttünk teremhetnek különféle szörnyek, pusztító erők. Továbbá igen izgalmas játékelemek lehetnek a "Spirit Walking", a "Wall Walking" és a "Deathwalk" fantázianév mögé bújtatott lehetőségek.
A Prey nagyon érdekes és figyelemreméltó programnak ígérkezik és kilenc év epekedés után június végén - egyes források pontosan tudni vélik, hogy 22-én - feltelepíthetjük a demót a gépünkre.
A játék hivatalos oldala