Németh Szabolcs

Pirates of the Burning Sea

Mielőtt mindenki felsóhajtana, hogy már megint egy MMORPG, mindenkit megnyugtathatunk, hogy a Flying Lab Software fejlesztése egyedi módon közelíti meg az online játékot.

Nagyon sokan abban a tévhitben vannak még most is, hogy az agyonsztárolt World of Warcraftjuk az első MMORPG a világon. Erről nem csak ők tehetnek, hiszen a Blizzard félrevezető reklámkampánya nagyon sok embert megtéveszthetett azok közül, akik annyira nem is foglalkoznak az egésszel. A WoW egyszerűsége miatt nagyon népszerű lett, de az igazán vén rókák nem hagyták ott régi kedvenceiket egy lebutított világért. Aztán jött a Guild Wars, amelyet szintén sokan rosszul kategorizálnak be. A GW nem MMORPG, még ha sokan a kezüket tűzbe tennék ennek a megállapításnak a cáfolásáért. Az NCSoft gyermeke MMO, azaz internetet keresztül játszható program, és felszínes tartalma miatt közel sem nevezhető RPG-nek, azaz szerepjátéknak.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Pirates of the Burning Sea-t is a vitatott kategóriába sorolják be a fejlesztők, de a hovatartozását nem pár marketinges állapítja meg, hanem majd a játékosok, mikor először csatlakoznak a tengeri világba. A játékban az életünk nem csak a szárazföldön, hanem a végelláthatatlan tengereken is kiteljesedik majd. A fejlesztők a program legapróbb porcikáinál is arra fektették a legnagyobb hangsúlyt, hogy ne lehessen két egyforma karakter a kalózok világában. A főhősünket tizenegy kritérium alapján formálhatjuk meg (hajszín, bőrszín, ruházat, izomzat stb.). Hajókat, zászlókat, vitorlákat tervezhetünk. A játék legnagyobb újdonsága, hogy nincsen két egyforma küldetés! A program folyamatosan véletlenszerűen generálja a küldetéseket, ami a megunhatatlanságot hivatott erősíteni. Egyszerűen kifejezve két játékos sosem kapja ugyanazt a feladatot.

Vége a WoW-ra és egyéb online-játékokra jellemző statikusságnak, ahol egy új karakter életre hívása során a már unalomig végigzongorázott küldetéseket mindig újra kell játszani. Természetesen a Flying Lab Software is gondosan ügyelt az úgynevezett közösségi mutatókra, ezért - mint mindenhol - itt is társulhatunk másokkal, segíthetünk vagy éppen akadályozhatjuk egyes egységek előrejutását. Mi döntjük el, hogy harccal, kereskedelemmel, diplomáciával, vagy erőszakkal szerezzük meg a javakat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A grafika nem tűnik rossznak. A 2005-ös E3 legszebb játékának választották a programot, de azért azóta eltelt egy év és sok minden megváltozott. A játékot napról-napra bővítik és csak forrásaink szabnak határt, hogy az újításokból mit tudunk megvásárolni.

A játék hivatalos oldala

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Beni521 #40
    Nos én 3 hónapja wowozok, és egyet értek abban h a játékosok nem szerepjátéknak használják. Juharfalvi RPG elképzelésével is egyet értek. Szerintem ez a Burning Sea már megközelíti Juhar leírását. Mindenestre leht h wowról rátérek erre (ha olcsóbb, nem úgy mint a gyűrűkuraonline :D)
  • animatrix #39
    ez a játék tök cool!!remélem megszerzem
  • juharfalvi #38
    Reneszánsz

    Valóban ígéretesnek látszik ez a fenti magyar fejlesztésű játék, bár az AI-ról egy szót sem írnak és még sem a játék, sem a honlap nincs teljesen kész!
  • Matyóhímzés #37
    Én végre egy olyan MMORPG játékot várok, amiben meg lehet halni...véglegesen. :)
  • Matyóhímzés #36
    Marha nagy tévedésben vagy, a WoW jelenleg fantasy játék, nem rpg, és a kettő között marha nagy különbség van, igez rpg-nek indult, de a játékosok nem azzá tették, és most már a blizz sem. Egy MMORPG ahhoz, hogy szerepjáték legyen, 2 dolog kell, 1: Megfelelő környezet hozzá (játék, amit írtál te is, fejleszthető tulajdonságok, sötöbö), és ilyen beálítottságú playerek. Ha egyik nincs meg, akkor már nem nevezhetjük RPG-nek. Bár asszem az első hiánya még a kisebb gond, mert azon lehet változtatni. Egyébként gyakorlatilag minden online játékban lehet szerepjátszani, akár cod-ban, vagy mohaa-ban is. :)
    Most, hogy jön a kiegészítő, és miylen dolgok kerültek bele, asszem tökéletesen el is vágták magukat az RPG úttól.

    juhar ajánlom figyelmedbe:
    http://www.3dmagicbox.com/index_hu.php :)
  • juharfalvi #35
    Szerencsére kimaradt a cikkből az a szokásos marketinges duma, hogy "forradalmian új AI-t tartalmaz..." :-)))

    WoW-ot nem ismerem, de még nem játszottam olyan játékkal, amit RPG-nek neveztem volna, mert nekem olyan elvárásaim vannak, hogy ha például beszélek egy kocsmáros NPC-vel, és érdeklődöm XY felől, és XY később arra jár, akkor az NPC mondja neki azt: "Két napja kérdezősködött valaki utánad..."
    Netalán még üzenetet is lehetne hagyni nála XY-nak.

    Ez túlzás lenne?

    Másrészt nem elégszem meg az öldökléses küldetésekkel, szeretnék egy olyan RPG-t, amiben elmehetek hajósinasnak, bejárhatok messzi tájakat, közben a karakterem fejlődik, megtanul ezt-azt, később kereskedhetek is, felfogadhatok munkásokat, lehet földem, ahol gazdálkodom, nevelhetek disznókat, amiket a vásárokon el lehet adni...

    Ilyen RPG-re várok én. Szóljatok, ha láttok ilyet.
  • oli314 #34
    van benne láncfűrész meg rota skill :D
  • cateran #33
    Nem:P A Doomban - bar megszemelyesitesz valakit- nem valtoztathatsz a karakteren,nincsenek kepessegek,tulajdonsagok,amik egy rpg alapjai!
  • Indigo #32
    Jó, ha már így nézzük, akkor akár a doom-ra is rá lehetne fogni, hogy RPG... Csak egy kicsit leegyszerűsített formában Na jó, legyen nektek a wow is meg a diabló is RPG...
  • cateran #31
    Azert kulonboztessuk mar meg a hagyomanyos RPG-t,a levelben jatszhato RPG-t es a SZAMITOGEPES RPG-t!
    Es ne hasonlitgassuk ossze az asztalit a szamitogepessel,mert ertelemszeruen eg es fold!
    A WoW bizony rpg csakugy mint a Fallout es a Gothic,sot a Diablo is az (rpg osztaly,hack`n`slash alkaszt:))!