Németh Szabolcs
Pirates of the Burning Sea
Mielőtt mindenki felsóhajtana, hogy már megint egy MMORPG, mindenkit megnyugtathatunk, hogy a Flying Lab Software fejlesztése egyedi módon közelíti meg az online játékot.
Nagyon sokan abban a tévhitben vannak még most is, hogy az agyonsztárolt World of Warcraftjuk az első MMORPG a világon. Erről nem csak ők tehetnek, hiszen a Blizzard félrevezető reklámkampánya nagyon sok embert megtéveszthetett azok közül, akik annyira nem is foglalkoznak az egésszel. A WoW egyszerűsége miatt nagyon népszerű lett, de az igazán vén rókák nem hagyták ott régi kedvenceiket egy lebutított világért. Aztán jött a Guild Wars, amelyet szintén sokan rosszul kategorizálnak be. A GW nem MMORPG, még ha sokan a kezüket tűzbe tennék ennek a megállapításnak a cáfolásáért. Az NCSoft gyermeke MMO, azaz internetet keresztül játszható program, és felszínes tartalma miatt közel sem nevezhető RPG-nek, azaz szerepjátéknak.
A Pirates of the Burning Sea-t is a vitatott kategóriába sorolják be a fejlesztők, de a hovatartozását nem pár marketinges állapítja meg, hanem majd a játékosok, mikor először csatlakoznak a tengeri világba. A játékban az életünk nem csak a szárazföldön, hanem a végelláthatatlan tengereken is kiteljesedik majd. A fejlesztők a program legapróbb porcikáinál is arra fektették a legnagyobb hangsúlyt, hogy ne lehessen két egyforma karakter a kalózok világában. A főhősünket tizenegy kritérium alapján formálhatjuk meg (hajszín, bőrszín, ruházat, izomzat stb.). Hajókat, zászlókat, vitorlákat tervezhetünk. A játék legnagyobb újdonsága, hogy nincsen két egyforma küldetés! A program folyamatosan véletlenszerűen generálja a küldetéseket, ami a megunhatatlanságot hivatott erősíteni. Egyszerűen kifejezve két játékos sosem kapja ugyanazt a feladatot.
Vége a WoW-ra és egyéb online-játékokra jellemző statikusságnak, ahol egy új karakter életre hívása során a már unalomig végigzongorázott küldetéseket mindig újra kell játszani. Természetesen a Flying Lab Software is gondosan ügyelt az úgynevezett közösségi mutatókra, ezért - mint mindenhol - itt is társulhatunk másokkal, segíthetünk vagy éppen akadályozhatjuk egyes egységek előrejutását. Mi döntjük el, hogy harccal, kereskedelemmel, diplomáciával, vagy erőszakkal szerezzük meg a javakat.
A grafika nem tűnik rossznak. A 2005-ös E3 legszebb játékának választották a programot, de azért azóta eltelt egy év és sok minden megváltozott. A játékot napról-napra bővítik és csak forrásaink szabnak határt, hogy az újításokból mit tudunk megvásárolni.
A játék hivatalos oldala
Nagyon sokan abban a tévhitben vannak még most is, hogy az agyonsztárolt World of Warcraftjuk az első MMORPG a világon. Erről nem csak ők tehetnek, hiszen a Blizzard félrevezető reklámkampánya nagyon sok embert megtéveszthetett azok közül, akik annyira nem is foglalkoznak az egésszel. A WoW egyszerűsége miatt nagyon népszerű lett, de az igazán vén rókák nem hagyták ott régi kedvenceiket egy lebutított világért. Aztán jött a Guild Wars, amelyet szintén sokan rosszul kategorizálnak be. A GW nem MMORPG, még ha sokan a kezüket tűzbe tennék ennek a megállapításnak a cáfolásáért. Az NCSoft gyermeke MMO, azaz internetet keresztül játszható program, és felszínes tartalma miatt közel sem nevezhető RPG-nek, azaz szerepjátéknak.
A Pirates of the Burning Sea-t is a vitatott kategóriába sorolják be a fejlesztők, de a hovatartozását nem pár marketinges állapítja meg, hanem majd a játékosok, mikor először csatlakoznak a tengeri világba. A játékban az életünk nem csak a szárazföldön, hanem a végelláthatatlan tengereken is kiteljesedik majd. A fejlesztők a program legapróbb porcikáinál is arra fektették a legnagyobb hangsúlyt, hogy ne lehessen két egyforma karakter a kalózok világában. A főhősünket tizenegy kritérium alapján formálhatjuk meg (hajszín, bőrszín, ruházat, izomzat stb.). Hajókat, zászlókat, vitorlákat tervezhetünk. A játék legnagyobb újdonsága, hogy nincsen két egyforma küldetés! A program folyamatosan véletlenszerűen generálja a küldetéseket, ami a megunhatatlanságot hivatott erősíteni. Egyszerűen kifejezve két játékos sosem kapja ugyanazt a feladatot.
Vége a WoW-ra és egyéb online-játékokra jellemző statikusságnak, ahol egy új karakter életre hívása során a már unalomig végigzongorázott küldetéseket mindig újra kell játszani. Természetesen a Flying Lab Software is gondosan ügyelt az úgynevezett közösségi mutatókra, ezért - mint mindenhol - itt is társulhatunk másokkal, segíthetünk vagy éppen akadályozhatjuk egyes egységek előrejutását. Mi döntjük el, hogy harccal, kereskedelemmel, diplomáciával, vagy erőszakkal szerezzük meg a javakat.
A grafika nem tűnik rossznak. A 2005-ös E3 legszebb játékának választották a programot, de azért azóta eltelt egy év és sok minden megváltozott. A játékot napról-napra bővítik és csak forrásaink szabnak határt, hogy az újításokból mit tudunk megvásárolni.
A játék hivatalos oldala