40
  • Beni521
    #40
    Nos én 3 hónapja wowozok, és egyet értek abban h a játékosok nem szerepjátéknak használják. Juharfalvi RPG elképzelésével is egyet értek. Szerintem ez a Burning Sea már megközelíti Juhar leírását. Mindenestre leht h wowról rátérek erre (ha olcsóbb, nem úgy mint a gyűrűkuraonline :D)
  • animatrix
    #39
    ez a játék tök cool!!remélem megszerzem
  • juharfalvi
    #38
    Reneszánsz

    Valóban ígéretesnek látszik ez a fenti magyar fejlesztésű játék, bár az AI-ról egy szót sem írnak és még sem a játék, sem a honlap nincs teljesen kész!
  • Matyóhímzés
    #37
    Én végre egy olyan MMORPG játékot várok, amiben meg lehet halni...véglegesen. :)
  • Matyóhímzés
    #36
    Marha nagy tévedésben vagy, a WoW jelenleg fantasy játék, nem rpg, és a kettő között marha nagy különbség van, igez rpg-nek indult, de a játékosok nem azzá tették, és most már a blizz sem. Egy MMORPG ahhoz, hogy szerepjáték legyen, 2 dolog kell, 1: Megfelelő környezet hozzá (játék, amit írtál te is, fejleszthető tulajdonságok, sötöbö), és ilyen beálítottságú playerek. Ha egyik nincs meg, akkor már nem nevezhetjük RPG-nek. Bár asszem az első hiánya még a kisebb gond, mert azon lehet változtatni. Egyébként gyakorlatilag minden online játékban lehet szerepjátszani, akár cod-ban, vagy mohaa-ban is. :)
    Most, hogy jön a kiegészítő, és miylen dolgok kerültek bele, asszem tökéletesen el is vágták magukat az RPG úttól.

    juhar ajánlom figyelmedbe:
    http://www.3dmagicbox.com/index_hu.php :)
  • juharfalvi
    #35
    Szerencsére kimaradt a cikkből az a szokásos marketinges duma, hogy "forradalmian új AI-t tartalmaz..." :-)))

    WoW-ot nem ismerem, de még nem játszottam olyan játékkal, amit RPG-nek neveztem volna, mert nekem olyan elvárásaim vannak, hogy ha például beszélek egy kocsmáros NPC-vel, és érdeklődöm XY felől, és XY később arra jár, akkor az NPC mondja neki azt: "Két napja kérdezősködött valaki utánad..."
    Netalán még üzenetet is lehetne hagyni nála XY-nak.

    Ez túlzás lenne?

    Másrészt nem elégszem meg az öldökléses küldetésekkel, szeretnék egy olyan RPG-t, amiben elmehetek hajósinasnak, bejárhatok messzi tájakat, közben a karakterem fejlődik, megtanul ezt-azt, később kereskedhetek is, felfogadhatok munkásokat, lehet földem, ahol gazdálkodom, nevelhetek disznókat, amiket a vásárokon el lehet adni...

    Ilyen RPG-re várok én. Szóljatok, ha láttok ilyet.
  • oli314
    #34
    van benne láncfűrész meg rota skill :D
  • cateran
    #33
    Nem:P A Doomban - bar megszemelyesitesz valakit- nem valtoztathatsz a karakteren,nincsenek kepessegek,tulajdonsagok,amik egy rpg alapjai!
  • Indigo
    #32
    Jó, ha már így nézzük, akkor akár a doom-ra is rá lehetne fogni, hogy RPG... Csak egy kicsit leegyszerűsített formában Na jó, legyen nektek a wow is meg a diabló is RPG...
  • cateran
    #31
    Azert kulonboztessuk mar meg a hagyomanyos RPG-t,a levelben jatszhato RPG-t es a SZAMITOGEPES RPG-t!
    Es ne hasonlitgassuk ossze az asztalit a szamitogepessel,mert ertelemszeruen eg es fold!
    A WoW bizony rpg csakugy mint a Fallout es a Gothic,sot a Diablo is az (rpg osztaly,hack`n`slash alkaszt:))!
  • Lordboxi
    #30
    Nos loverman nagyon egyszerű.Rpg az amelynek a lényege a általad alakítot karakter személyisége annak alakulása, és mindennek a kihatása a környezetre. A világ formálható, és élhető.
  • pedrohsi
    #29
    sci-fi témájú MMO készülőben, akit érdekel az EVE és általában a repkedés/kereskedés/harc a'la Elite, az csekkolja meg ezt:

    Infinity magyar oldal

    Infinity angol oldal

    Tervezett megjelenés 2007/2008, nincsenek RPG szabályok, szintek és képességek, csak saját ügyesség. Ha nem is váltja meg a világot, egy pillantást mindenképp megér:)
  • Loverman
    #28
    istenem, mennyien írják hogy a wow nem rpg... akkor mi az? gothic, fallout? egy olyan gáték lenne "role-playing game" megnevezésű ahol egyedül vagy,plusz a PC? az kérem nehezen lenne az élő szerepjátékhoz hasonlatos.nem kell semmit sem csinálnod, max egy kérdésre adandó válaszhoz kiválasztod a 2 közül amit te szeretnél mondani. mondjuk.és akkor talán sokat is mondtam.Rp szervereken, ahol a normális emberek beszédben (/s) csakis rp beszélgetnek másokkal az utcán, annak már lehet köze az igazi élő rpghez.annak hogy egyedül kattintgatsz,és a játék készítői találtak ki mindent amit a karaktered "játszik", az sok minden lehet csak nem rpg.
  • Indigo
    #27
    Én is pont a Diablót említettem... Közel sem ismerem a WoW világát, de ami nekem eddig leszűrődött, hogy ez nem MMO"RPG", hanem MMO-Hack-n-Slash.
  • Morden23
    #26
    Aki fikázza a WoW-ot, az három ok miatt teszi szerintem.

    1. A tört szervereken játszó, leginkább idióta kategóriás emberek miatt.
    2. A Blizz szervereken játszó eszement powa-gamer kategóriás emberek miatt.
    3. A körülötte kialakult enyhén giccses tömegkultúra miatt.

    Ezeknek a dolgoknak a megítélése szubjektív. Személy szerint nem kedvelem a WoW-ot, a fentebb említett okkok miatt, mondhatni, rossz tapasztalatok.

    "meg néha összehoznuk szerepjátékot is" -> ezzel nekem pont az a bajom, amit te is leírtál, nevezetesen: a WoW-on játszó legtöbb ember nem szerepjátékozik, hanem Diablózik.
  • Lordboxi
    #25
    Nem tom mért fikázza mindenki a wow-ot. Én spec elég sokat játszottam vele (2-3 hónap), és szeritem nem lenne rossz, bár tényleg statikus. Csakhogy televan idiótákkal akik azt se tudják mi az a szerepjáték, ami nem lenne baj ha nem rpg szerverre mennének. Meg itt is olvastam, hogy "meg néha összehoznuk szerepjátékot is". Egy rpg-ben nem néha kell összehozni hanem az első másodperctől az utolsúig. Szóval csak annyit akartam mondani, hogy nem a wowot kell fikázni, hanem azokat akik jászanak vele.
  • unknown nick
    #24
    Én WOW addikt vagyok/voltam, most szünet van, mert kicsit belefáradtam. Az EVE online és Lineage 2 után kicsit komolyabb végcélokat szeretnék látni a gémben, mint a statikus instancek. Valamint szeretnék a játékban hardkore szervereket. Büntessen, mondjuk 24 órán belül, 5 halál után, 20% esély, "x" szint vesztésére. Ezt jelezze egy haláfej ikon a kari neve mellett stb. stb. vagy legyen random item vesztés a szint vesztés helyett.

    Instanced PVE gamében, minek vannak hosszú repülő utak, ha nem kaphatnak el a végpontokon, a lootomért, amit kiszednek belőlem. Tök fölösleges. Legyen teleport a városok között.
  • Evil Merodak
    #23
    Ja csak így ha függővé válsz legalább megspórolod a pénzt. Amúgy az ingyenes szervereken is van társaság rendesen :P
  • Luminas
    #22
    Minden MMORPG-ről azt írják, h meg fogja váltani a világot.. Majd a megjelenés után kiderül - ha egyáltalán megjelenik, mert a legtöbb ilyennek a 90%-át már fejlesztés közben leállítják.

    WoW: Annyira sookfajta vélemény van, nem szeretnék mindenkit erről vagy arról meggyőzni, csak azt írnám le, h én mit gondolok. Sztem a WoW egyrészt nem RPG, a jelenlegi grind rendszert őrült ha bárki szerepjátéknak nevezi. Az értelme pedig egyértelműen az end-game instancek. Amíg nem tapasztalod meg, milyen hetekig tartó wipeolás után a guildeddel végül legyőzni egy bosst, a hangulatot ami ilyenkor a Ventrilo-n van, nem ismered a WoWot. Szerintem :)
  • picket
    #21
    Grat!

    A többiek által már említett társaság, közös játék, stb, stb miatt nem szokás egy MMO-t otthon egyedül nyomni. Aminek lenne így értelme 10 percnél tovább, az nem életképes mint MMO, mert a sok ügyeskedő kitalálná, hogy nem fizet, mert a sufniban összeállított szerverrel is lehet nyomni a szomszéd Jocóval... "Éppen ezért szerintem wow onnan kezdődik hogy lehetsz GM is." - nem, ott van vége :)
  • Evil Merodak
    #20
    "(te otthon elindítottad single playerben, mert akkor grat )"

    Rengeteg módszer létezik erre. Éppen ezért szerintem wow onnan kezdődik hogy lehetsz GM is.
  • Matyóhímzés
    #19
    Egy, az hogy 7 millió acc van reggelve, nem jelenti azt is, hogy annyian játszanak vele.
    2: Az hogy valamivel sokan játszanak nem jelenti azt, hogy az jó is, az hogy egy játék jó, vagy rossz, teljessen relatív, mindenkinek más tetszik.
    3: A cikkíró arra akart utalni, hogy a wow világa teljesen statikus, hiába szól arról a q, hogy ellepték a mitoménkinek a farmját a farkasok, és ölj meg 10et, hogy elkergesd őket, meg csinálod, a q adó NPC hálálkodik egy sort, hogy elüldözted őket, és 5 perc múlva újraspawnolnak a mobok. Ettől statikus a wow világa, és gondolom ezen akar túllépni ez a játék, majd kiderül hogy sikerül neki.

    U.I.: 1 éve aktívan WoWozom.
  • freeman07
    #18
    Ezt a világon dolgot felejtsd el. Távol-Keleten ennél sokkal többen játszanak egy MMO játékkal.
  • unknown nick
    #17
    "csak meg kell hozzá találni a társaságot. "

    Ez maximálisan így van. Emlékszem diablo 1-ben (bármilyen röhelyes), mekkora szerepjátékok voltak neten a hunok között, pedig holt primitív a játékrendszere a mostaniakhoz képest (tudom nem mmo mielőtt bárki belekötne ).
  • QuippeR
    #16
    sok szerencsét olyan mmo találásához, ahol nem öldöklésről szólnak a questek. például az itt a cikkben említett véletlenszerűen generált küldetések szerinted milyenek a WoW előre megírt, poénos szövegű questjeihez képest?

    a WoW questek célja valóban nagyrészt hent vagy utazás, de a szövegek kilencven százalékban érdekesek, csak éppen körülbelül ilyen az aránya azoknak is, akik nem olvassák el őket.

    egyébként meg az életben nem fogod újra átélni azt, mikor még mindenki csak level 10 volt és teli volt a szerver, azaz sosem fogod annyira megszeretni a játékot, mint aki a kezdetek kezdetén megvette.
  • Indigo
    #15
    Mindenesetre eddig nekem nem tetszik a WoW, ez az ún. "agyonsztárolt" WoW. Figyelmeztettek, ki ne próbáljam, mert függő leszek, de eddig nem áll fenn ilyen veszély ^^

    Most játszom a 10 napos trial-al, és igaz még az elején vagyok, de amilyen gyökér küldetések voltak eddig... pffff... Öljek meg 10 farkas-t, aztán megint öljek meg 10 farkast, aztán öljek meg 10 Kobold Workert, aztán öljek meg 10 Kobold Laborer-t... Vagy menjek és beszéljek XY-al, aztán menjek és beszéljek YZ-vel, aki majd ad nekem küldetést, amelyben megint meg kell ölni 10 koboldot, vagy fel kell térképezni egy bányát, ami megintcsak arról szól, hogy telerakták hatezer kobolddal, akiket az utam során le kell csapkodni. Hát köszi, de nem Diablót akartam játszani... :/

    Mindenesetre még próbálgatom, de a céltalan öldöklés nekem nem jön be Még csak a világa sem tudott annyira elvarázsolni, mint annak idején a Morrowind vagy a Gothic. Pozitívumként eddig csak a társaságot tudom megemlíteni, bármit kérdeztem mindenben szivesen segítettek.
  • Kindred Blades
    #14
    Én is wowolok, egy jó ideje hatvanon, és egyetlen dolog miatt nem érzem unalmasnak: Beülünk a guildtagokkal fehérneműben a kocsmába, violate rumot iszogatunk, és hülyéskedünk. Máskor meg komolyabb dolgokról beszélgetünk. Megint máskor szerepjátékot hozunk össze. Csak sajnos azt a játékot is sok retardált játssza. De akkor is igaz: nem a játék korlátolt, maximum a játékos. Persze, tudom, a játék is az. De szerintem az MMORPG-k többsége igen kellemes szórakozást nyújt - csak meg kell hozzá találni a társaságot. Mert ugye valahol erről szól, ezért is lett éppen MMO. Legalábbis azoknak, akiknek a célja a szórakozás, nem pedig az adott játékban való minden lehetőség végigjárása.
    Mint ahogy asztali (úgymond) klasszikus szerepjátékban is meséltem már olyan csapatnak AD&D-t, akik fásultak voltak, mert tele voltak pakolva úgymond epic cuccokkal, mikorra én átvettem az életutat. Aztán megtanultak szórakozni is.
    No mindegy, aki nem ért egyet, az nem ért, az MMO játékokban csak a játékrendszer számít, azt tiszteletben tartom (habár akkor irány valami single player game-et játszani :P).
  • unknown nick
    #13
    "a Wow onnantól kezdődik hogy elérted a lvl60-at"

    És szvsz ott meg is torpan. Player kontrollált MMOkban az élet a végjátéknál kezdődik (de igazán azokban olyan nincs is hogy endgame), amikor elkezdődik a harc a területért, piacért, várakért, melyikben mi.
  • pedrobaa
    #12
    Elég nagy tévedésben vagytok...a Wow onnantól kezdődik hogy elérted a lvl60-at, az elötte lévő rész csak gyakorlásról, ismeretszerzésről, kapcsolatkiépítésről szól. 60 után jönnek az end-game insták, a nagy raidek és a lila cuccok. És remélem lassan a Burning Crusade is :D

    A karakterek fejlesztésében tényleg lehetne több beleszólásod, bár a talentpontokkal rohadt nagy változást lehet előidézni egy karakternél. És a szakmák is csak akkor érnek valamit ha megvannak a jó recepteid, azokat meg nem lehet az AH-ban 1-2G-ért megvenni :P

    Mindenesetre ennek a oldalnak nem erről kellene szólnia csak felháborodtam azon, hogy leszólnak egy olyan játékot amit úgynézki 7millióan játszanak a világon.
  • Pocok256
    #11
    És ez így igaz ezért egyszerű és ezért játszák sokan. Csak sok ember már felállt előlle és megnézte h mit ért el 1 hónapi napi 5 órás játékkel egy közel 60-as karit amivel lehet bosszangatni az ellent hát ez nem sok innenstől nem sok maradék cél van. Ha csak nem az új karakter kezdése és akkor minden kezdődik újból...
  • unknown nick
    #10
    "miért is egy egyszerű buta játék, nem hiszem hogy olyan szar lenne az, amit (mellesleg megjegyzem a világon először) 5 millió ember választott esti szorakozásául."

    Szerintem senki sem vitatja, hogy az egyik piacon levő legjobb game. De elég korlátolt. Karakter fejlesztés csak abban az irányban mehet, amerre a fejlesztő kitalálta, minimális customizációval. Végjáték nincs. Ez egy ideig fun, de hosszú távon unalmas. Repetitív boss ölés végső célok nélkül. A PvP-nek egyenlőre szerves funkciója nincs az ellenséges fakció kisebb bosszantgatásánés a funon kívül.
  • Ice Pic
    #9
    Nem is olyan rég, még én is wow-oztam. Volt egy 33-as ork sámánom, de azátn rájöttem, h. csak a haverok miatt lettem hordás, így átmentem a szövetséghez, és csináltam egy törp harcost...ő 55-ös lett. Utána abbahagytam, mert meguntam. De a világ meg a történet nem fogott me igazán, csak jó volt a társaság. A végén már a küldiket is untam, volt, h. egy helyen 5 ugyanolyan küldit vettem fel.
    Tetszik ez a PotBS. Kíváncsi leszek rá...szeretem a kalózos játékokat. De az ilyen ismertetőkből mindig kihagyják, h. fizetős lesz a game, v. olyan, mint a GW....
  • Dredd
    #8
    a wow múlt hónapban lépte át a 7 millió accountot... még jó, hogy ilyen szar játék

  • picket
    #7
    MMO: Massively-Multiplayer Online
    Talán így lehetne értelmezni: csak interneten játszható, és csak többjátékos üzemmóddal rendelkező játék.

    Kérdés:
    -Ebben melyiknek nem felel meg a wow? (te otthon elindítottad single playerben, mert akkor grat )
    -Játszottál te, vagy a cikk írója fél óránál többet a wow-al? Csak mert a cikk tele van tévedésekkel. Lehet, hogy 1-2 órát eltöltött azzal, hogy tapasztalat szerzés céljából megnézze, hogy milyen a World of Warcraft (mert ingyen kipróbálható), de annak köze sincs az end game-hez, a pvp-hez, de még csak a játék 3. órájában felvehető küldetésekhez sem.

    Tudom, hogy közel sem tökéletes a wow. De ennyi erővel én is írhatnék cikket a valamelyik autómárka cikizésével (amiben nem ültem 5 percnél tovább, csak képeken láttam), mert kb annyit értek hozzá, mint a cikk írója a wow-hoz.
    A küldetések 3-4%-a ismételhető. Nem generálják véletlenszerűen, mert a vicces, történettel bíró szövegeket nem lehet gép által generáltatni. Más kérdés, hogy a magyar játékosok jelentős része nem ért angolul, csak megnézi, hogy miből mennyit kell ölni, meg gyűjteni, meg hova kell futni, és nyom egy ok-t.
    Az első 10-20 szint egyszerű, hogy ne ijesszen el, és ne csapd le, hogy ez neked túl nehéz (a wow tömegeknek készült, nem valami gémer elitnek).
    A HC játékosok is megkapják, amire vágynak az end-game-ben.

    Szóval... nem isteníteni akarom a wow-ot, megvannak a hibái, és persze csak egy fajta megközelítése az mmorpg-nek, de úgy tűnik, divat fikázni. És ha már itt tartunk, akkor egy játékról szóló cikk miért egy másik játék fikázásával törődik? Az új játékot degradálja egy helytelen megközelítéssel, amit valószínűleg a játék készítői is elítélnének.
  • PLaci #6
    "A játék legnagyobb újdonsága, hogy nincsen két egyforma küldetés! A program folyamatosan véletlenszerűen generálja a küldetéseket, ami a megunhatatlanságot hivatott erősíteni. Egyszerűen kifejezve két játékos sosem kapja ugyanazt a feladatot."

    LOL... Mintha ez nem lett volna már évekkel ezelőtt az SWG-ben benne....
  • pedrobaa
    #5
    Csak hogy tisztázzuk az MMORPG-ből az MMO az a Massively Multiplayer Online rövidítése, akkor a wow miért nem MMO? Ha már a wownál tartunk miért is egy egyszerű buta játék, nem hiszem hogy olyan szar lenne az, amit (mellesleg megjegyzem a világon először) 5 millió ember választott esti szorakozásául. Szerintem ha valaki majd ír jobbat akkor azzal fogunk játszani :P

    Emellett a játék első ránézésre nem rossz, bár az RPG-hez nem lesz sok köze sztem, de bírom a kalózos feelinget :D
  • Griphons
    #4
    egyetértek, a WoW sztem sem MMO még távolról sem.
    Kiváncsi vagyok erre a Pirates-re. Biztos kipróbálom.
  • unknown nick
    #3
    WoW szerintem távol van attól, hogy MMO legyen. Inkább nevezném CORPG-nek. Egy MMO-ban relatív cselekvési szabadság van és élő ekonómia, valamint politika.
  • myke
    #2
    jaja,ígéretesnek tűnik
  • mikloss
    #1
    Nemrossz!