Hunter

Egy játék, ami kiemel a karos­székből

Valódi rúgásokat és ütéseket kell produkálni egy konzolokra kifejlesztett kungfujátékban, így a joystick rángatása vagy joypad nyomkodása helyett egy egész testet megmozgató elfoglaltságot kaphatnak a játékosok.

A Kick Ass Kung Fuban a képernyőn megjelenő ellenségeket saját erőnkből, rúgásokkal, ütésekkel, fejeléssel vagy egy rögtönzött fegyver forgatásával kell legyűrnünk. A játékos mozgását egy videokamera rögzíti és ülteti át egy kétdimenziós alak formájában a képernyőre. Az alak mozgását már a gép fordítja le valós idejű számítógépesített rúgásokra és ütésekre, így bocsátkozhatunk harcba a virtuális ellenfelekkel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Egyszerűbb augmented-reality (kitágult valóság) játékok már léteznek a közkedvelt konzolokra, ilyen például a Playstationhöz csatlakoztatható EyeToy kamerarendszer, ami lehetővé teszi egyes játékok valódi mozdulatokkal való játszását. A szóban forgó kungfujáték azonban magasabb szintre emeli ezt az interaktivitást, állítják fejlesztői, a Helsinki Műszaki Egyetem kutatói. A játékosoknak egy valódi harc igen gyors tempójában kell bemutatniuk a kungfunál megszokott atlétikus, sokszor akrobatikus ugrásokat és rúgásokat, hogy legyen esélyük a kifejezetten képzett virtuális karakterek ellen, akiket a sportban elismert harcművészek segítségével kalibráltak.

A játék jelenlegi változata jelentős teret és egy jókora képernyőt igényel. A finnek már létrehoztak fejlesztésük kereskedelmi változatának elkészítése és forgalmazása céljából egy céget, az Animaatiokone Industriest, melynek célja az eredeti nagy helyigény és a játékosok otthonában erre a célra feláldozható terület csökkentése. Ennek érdekében több változást is eszközölni fognak a kamerával felszerelt konzolokra szánt kereskedelmi változaton, nyilatkozott a gyártás vezetője, Ari Nyhanen. Kiemelte, hogy a játék képfelismerő szoftverén máris jelentős finomításokat sikerült végrehajtaniuk, így a rendszer a viszonylag zsúfolt otthoni környezetben is képes azonosítani a mozdulatokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Az eredeti fejlesztőgárda egyik tagja, Perttu Hamalainen közlése szerint a játékélmény csak igen kis mértékben fog csökkenni a kereskedelmi verzióban, és a virtuális ellenfelekkel való küzdelem továbbra is egész valóságosnak fog hatni. A játékot állítólag úgy írták meg, hogy abban akár rögtönözni is lehessen. Így ha a helyzet úgy kívánja, a a virtuális térben elhelyezett egyszerű tárgyakkal, például egy székkel is lehet majd küzdeni, illetve a kétjátékos üzemmód is támogatott.

A játék teszteléséhez - mint fentebb is említettük - valódi harcművészeket kértek fel. Nem kevesebb mint 46 szakértő működött közre, akik különböző harcművészeti ágakat képviseltek. A játék következő tesztelési fázisa a Finnországban októberben megrendezendő 2006. évi karate-világbajnokságon lesz. A versenyre nevezők a gép ellen is kipróbálhatják magukat. A virtuális bajnok természetesen az lesz, aki a legtöbb pontot szerzi meg.

Bemutató videók letöltése (jobb klikk, mentés másként):
  • 1. videó
  • 2. videó
  • 3. videó
  • 4. videó
  • Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • Shogunrage #42
      azért megnézném én ezt élőben...bár lehet csk túl erős bennem a szkepszis
    • Csukii #41
      na ez az a játék amivel nem fogok tudni játsszani... :-)
    • CsDani #40
      Paintball tényleg baromi jó!
      Amúgy jól el lehet adni ezt a játékot és amikor hazamész, rájössz hogy a videon látottak mind egy nagy színház és nagyon sokáig kellett gyakorolni, hogy ezt fel tudják venni és a vásznon pont az legyen, mint amit az emberki csinál sok kamera előtt :))
    • datango #39
      nagyon tetszik!
    • Goth #38
      Próbáld ki a paintballt, jobb mint egy fps elhiheted =)
      Verekedős játékkal meg nem játszok, hülyeség, az a rendszertelen agyatlan püfölés... Nekem nem veszi be a gyomrom, harcolni ésszel kell és technikával. Menj el küzdősportolni vagy gyakorolj valamilyen harcművészetet, és rájössz hogy élőben jobb püfölni a másikat mint bukfencezni meg ilyen idétlen csígyűjtő ordításokat levágni a kivetítő előtt =)
    • norbre #37
      jól néz majd ki egy panelszobában ez a rendszer, meg a srác aki ugrál összevissza a bútorok között :D
    • NEOreg3 #36
      az tényleg fasza lesz, de sokkal olcsóbban kijöttök ha natur elkezditek egymást ütni:D
    • Pharaoh #35
      Ebben a két játékos mód lesz a tuti, mikor egymást kell verni.
    • syscoHUN #34
      Ezt a gepet ChuckNorris fellabbal megveri porgorugasban,MEGADEATH fokozaton.
    • fawcet #33
      Nekem jobban bejönne a robotverekedés. Nightmare fokozatban megöl, ha bénázol.