Berta Sándor
Számítógépes játékká vált a perui elnökválasztás
Teljesen egyedi, erőszakos és bizonyos fokig értelmetlen játék jelent meg az elnökválasztás előtt álló dél-amerikai országban.
Bár korábban már megjelentek politikai témájú számítógépes játékok, mint például az amerikai elnökválasztási kampányt imitáló The Political Machine, azonban a perui játék minden eddigi elődjén túltesz. Ennek oka egyrészt vérességében, másrészt egyszerűségében rejlik. A program célja, hogy a jelöltek lemészárolják egymást. Az győz, aki végül életben marad.
A játék főszereplője és a főgonosz megformálója Ollanta Humala, a jövő vasárnap rendezendő perui elnökválasztás egyik esélyese. A Perui Nacionalista Párt (PNP) 43 éves elnökének - aki korábban tisztként szolgált a hadseregben - négy ellenfele van: Jaime Bayly író, egy televíziós riporter, egy a homoszexuálisok jogaiért küzdő aktivista és egy átlagos állampolgár.
A négy jelöltnek meg kell próbálnia kitérni a Humala gépkarabélyából leadott lövések elől és arra is vigyázniuk kell, hogy nehogy véletlenül bekerüljenek egy autóba rejtett pokolgép, vagy egy gyakran a fejük felett elrepülő kézigránát hatósugarába. A kézigránátokat a Fényes Ösvény (Sendero Luminoso) nevű maoista gerillaszervezet 1992-ben letartóztatott vezetője, Abimael Guzmán dobálja ki börtöncellája ablakából. Ám ez még mind nem elég, hisz Hugo Chávez, a Humala által nagyra tartott baloldali nacionalista venezuelai elnök eközben egy repülőgépből olajos hordókat dobál ki.
A négy ellenfél védekezésül a demokrácia ernyője alá állhat, vagy a kultúra támogatásával szerezhet jó pontokat, esetleg a vélemény- és sajtószabadság mellett foglalhat állást. Humala közben válogatott szitkokat szór a homoszexuálisok jogaiért küzdő jelöltre, valamint a biszexualitását nyíltan vállaló Jaime Baylyre. Azt már csak remélni lehet, hogy a valóság nem ilyen lesz Peruban. Az egészben az a legborzasztóbb, hogy a fejlesztők nem szégyellték "alkotásukat" számítógépes játéknak nevezni.
Remélhetőleg a politika és a játékok világa nem fog ennyire összekeveredni, ugyanis így felhasználók millióinak szórakozását rontanák el. S még mondják, hogy a mai programok erőszakosak és ártanak a gyerekek fejlődésének.
Bár korábban már megjelentek politikai témájú számítógépes játékok, mint például az amerikai elnökválasztási kampányt imitáló The Political Machine, azonban a perui játék minden eddigi elődjén túltesz. Ennek oka egyrészt vérességében, másrészt egyszerűségében rejlik. A program célja, hogy a jelöltek lemészárolják egymást. Az győz, aki végül életben marad.
A játék főszereplője és a főgonosz megformálója Ollanta Humala, a jövő vasárnap rendezendő perui elnökválasztás egyik esélyese. A Perui Nacionalista Párt (PNP) 43 éves elnökének - aki korábban tisztként szolgált a hadseregben - négy ellenfele van: Jaime Bayly író, egy televíziós riporter, egy a homoszexuálisok jogaiért küzdő aktivista és egy átlagos állampolgár.
A négy jelöltnek meg kell próbálnia kitérni a Humala gépkarabélyából leadott lövések elől és arra is vigyázniuk kell, hogy nehogy véletlenül bekerüljenek egy autóba rejtett pokolgép, vagy egy gyakran a fejük felett elrepülő kézigránát hatósugarába. A kézigránátokat a Fényes Ösvény (Sendero Luminoso) nevű maoista gerillaszervezet 1992-ben letartóztatott vezetője, Abimael Guzmán dobálja ki börtöncellája ablakából. Ám ez még mind nem elég, hisz Hugo Chávez, a Humala által nagyra tartott baloldali nacionalista venezuelai elnök eközben egy repülőgépből olajos hordókat dobál ki.
A négy ellenfél védekezésül a demokrácia ernyője alá állhat, vagy a kultúra támogatásával szerezhet jó pontokat, esetleg a vélemény- és sajtószabadság mellett foglalhat állást. Humala közben válogatott szitkokat szór a homoszexuálisok jogaiért küzdő jelöltre, valamint a biszexualitását nyíltan vállaló Jaime Baylyre. Azt már csak remélni lehet, hogy a valóság nem ilyen lesz Peruban. Az egészben az a legborzasztóbb, hogy a fejlesztők nem szégyellték "alkotásukat" számítógépes játéknak nevezni.
Remélhetőleg a politika és a játékok világa nem fog ennyire összekeveredni, ugyanis így felhasználók millióinak szórakozását rontanák el. S még mondják, hogy a mai programok erőszakosak és ártanak a gyerekek fejlődésének.