Berta Sándor

Számítógé­pes játék­ká vált a perui el­nök­vá­lasz­tás

Teljesen egyedi, erőszakos és bizonyos fokig értelmetlen játék jelent meg az elnökválasztás előtt álló dél-amerikai országban.

Bár korábban már megjelentek politikai témájú számítógépes játékok, mint például az amerikai elnökválasztási kampányt imitáló The Political Machine, azonban a perui játék minden eddigi elődjén túltesz. Ennek oka egyrészt vérességében, másrészt egyszerűségében rejlik. A program célja, hogy a jelöltek lemészárolják egymást. Az győz, aki végül életben marad.

A játék főszereplője és a főgonosz megformálója Ollanta Humala, a jövő vasárnap rendezendő perui elnökválasztás egyik esélyese. A Perui Nacionalista Párt (PNP) 43 éves elnökének - aki korábban tisztként szolgált a hadseregben - négy ellenfele van: Jaime Bayly író, egy televíziós riporter, egy a homoszexuálisok jogaiért küzdő aktivista és egy átlagos állampolgár.

A négy jelöltnek meg kell próbálnia kitérni a Humala gépkarabélyából leadott lövések elől és arra is vigyázniuk kell, hogy nehogy véletlenül bekerüljenek egy autóba rejtett pokolgép, vagy egy gyakran a fejük felett elrepülő kézigránát hatósugarába. A kézigránátokat a Fényes Ösvény (Sendero Luminoso) nevű maoista gerillaszervezet 1992-ben letartóztatott vezetője, Abimael Guzmán dobálja ki börtöncellája ablakából. Ám ez még mind nem elég, hisz Hugo Chávez, a Humala által nagyra tartott baloldali nacionalista venezuelai elnök eközben egy repülőgépből olajos hordókat dobál ki.

A négy ellenfél védekezésül a demokrácia ernyője alá állhat, vagy a kultúra támogatásával szerezhet jó pontokat, esetleg a vélemény- és sajtószabadság mellett foglalhat állást. Humala közben válogatott szitkokat szór a homoszexuálisok jogaiért küzdő jelöltre, valamint a biszexualitását nyíltan vállaló Jaime Baylyre. Azt már csak remélni lehet, hogy a valóság nem ilyen lesz Peruban. Az egészben az a legborzasztóbb, hogy a fejlesztők nem szégyellték "alkotásukat" számítógépes játéknak nevezni.

Remélhetőleg a politika és a játékok világa nem fog ennyire összekeveredni, ugyanis így felhasználók millióinak szórakozását rontanák el. S még mondják, hogy a mai programok erőszakosak és ártanak a gyerekek fejlődésének.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Goth #11
    ez benne a jó =)
  • haxoror #10
    Nézd már eltünt egy kommentem
  • Max Damage #9
    Adtatok egy ihletet... 4 év múlva a választásokra készítek majd egy játékot, ahol az egyik párt vezetőjét kell majd kínozni és kinyírni, és minél jobb, látványosabb, és fájdalmassabb annál több pontot fog adni, és ez alapján majd rangsorolni is lehet a kínzókat :DDDDDD
  • joebacsi #8
    nem, mert ott a jó, hazafias, hősies szövetséges katonákkal kell lőni a csúnya, sok, gonosz nácit :)
  • uniu #7
    Vszinu a sok komment egy-egy olvasasi talalatot jelent a cikknel. Az, hogy most a cikkre vagy a cikkiro hulyesegere ir-e vki, az mar nem erdekes:)
  • noss #6
    ja!

    a játék az játék, a politika az politika!

    a 2. világháborús témájú véres harcos lövöldözős játék akkor már szintúgy NEM játék!?

    KKOR MI?
  • zachi #5
    király lehet
  • atlagember #4
    Tiszta reality show, csak sajnos a valóság még ennél is rosszabb. (És nálunk is.)
  • joebacsi #3
    magyarban nincs ilyen? :D
  • snorbi #2
    Nem értem a cikkíró véleménnyilvánítását a végén - és nem is szeretem, hogy ezt megteszi. Miért ne lehetne számítógépes játéknak nevezni, attól függetlenül, hogy mi a témája?!? Mi köze a kettőnek egymáshoz? Akinek nem tetszik vagy felháborítónak találja, az nem indítja el, ez a jó benne... Ez szerintem nem kellett volna:

    "Az egészben az a legborzasztóbb, hogy a fejlesztők nem szégyellték "alkotásukat" számítógépes játéknak nevezni.

    Remélhetőleg a politika és a játékok világa nem fog ennyire összekeveredni, ugyanis így felhasználók millióinak szórakozását rontanák el. S még mondják, hogy a mai programok erőszakosak és ártanak a gyerekek fejlődésének..."