SG.hu

2025-ben még élesebb lesz a verseny a játékosok figyelméért és pénztárcájáért

A videojáték-fejlesztők a szintlépésről a teljesítménycsökkentésre váltottak. Kis stúdiók bezárják a boltot, játékokat törölnek, és szinte minden héten újabb elbocsátásokról érkezik hír. Még a legnagyobb franchise-ok kiadói sem immunisak már.

Vegyük például az Electronic Artsot, a Madden NFL és az Apex Legends mögött álló kaliforniai székhelyű vállalatot. Részvényei a múlt héten közel egyötödével - azaz több mint 7 milliárd dollárral - estek, miután közölte, hogy a Fifáról EA Sports FC-re átkeresztelt futballfranchise legújabb változata a vártnál jóval kevesebb játékost vonzott. Ahogyan az új Dragon Age játék is. A futball messze az EA legnagyobb fejőstehene, az elemzők szerint a tavalyi teljes nettó bevétel közel felét tette ki. Tartós népszerűsége védelmet biztosított az EA számára a videojátékokra fordított globális kiadások stagnálásával szemben, amelyek 2021-ben érték el a csúcsot 193 milliárd dollárral.

Idén a Nintendo egy új Switch konzol piacra dobását tervezi, míg a Take-Two Interactive a nagysikerű Grand Theft Auto franchise új részét adja ki. De a játékszektorban máshogy is lehet játszani - és ez nem függ annyira a kasszasikerek fejlesztéséhez való hozzáértéstől. A Roblox például egy olyan motor, ahol a felhasználók saját játékokat készítenek és osztanak meg. Ezáltal inkább a YouTube játékverziójának nevezhető, amely a tartalmakat anélkül teszi közzé, hogy azokat előállítaná. A Roblox olyasmit kínál, amit az EA nem: növekedést. A legutóbbi negyedévben kb. 20 százalékkal nőttek a bevételei, de továbbra is veszteséges. Mindezek ellenére míg az EA és a Ubisoft zsugorodik, a Roblox részvények az elmúlt 12 hónapban rengeteget erősödtek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!