Demkó Zsolt
Xpand Rally demóteszt
A Codemasters Colin McRae sorozatának legfrissebb tagját már nagyító alá vettük, most a stílus másik főszereplője következik. A Techland Xpand Rally című játékának is megjelent egy szép, új demója.
Az Xpand Rally-val közel egy hónapja találkoztunk utoljára, akkor egy dögös videó jelent meg amelyen megnézhettük a játék törésképességeit. De mindezt most már a demónak köszönhetően a saját gépeinken is tesztelhetjük.
Az installálásnál semmi problémám nem volt, egyből tapadtam is a demó ikonjára. Ízléses főmenü fogadott. Ebben a játékban is az első utam a beállításokhoz vezetett és mindent szépen maximumra tettem, majd rátenyereltem a "Multiplayer" gombra, ugyanis ez egy többjátékos demó. De aggodalomra semmi ok, offline is lehet játszani vele. Csak készítünk egy LAN-szervert és már mehet is az "ereszd-el-a-hajam". Ezzel a beállítással pont olyan helyzetet teremtünk, mint amit a Colin McRae 5. része adott nekünk, azaz egyedül vágtathatunk a pályán.
Az első pálya az Egyesült Államokba, a Grand-kanyonhoz vezet. Első dolgom az volt, hogy teljes gázzal az útbaeső acélhídnak mentem. A meglepetéstől kissé meghökkentem: a Colinban megszokott horpadás helyett kirobbant az összes ablak és a motorháztetőm pörögve alászállt a mélybe. Mikor hátratolattam akkor láttam, hogy a lökhárítómat is az oszlopnál felejtettem. Szóval először elég ígéretesnek tűnt a játék, hiszen most már nem lehet az út két oldalán végigpattogva végimenni a szakaszokon.
Sokak szerint az autók vezethetősége és a fizika rosszabb, mint a jelenlegi riválisban, a Colinban. Ezzel én nem értek egyet, de mint mindenki véleménye, ez is szubjektív. Ami viszont tény, hogy ebben a játékban az autónk máshogy viselkedik aszfalton, murván és sárban. További érdekes újítás, hogy a pilótánk sérül, egy erősebb ütközéskor pedig elsötétül a képernyő, majd elkezd kitisztulni. Szerintem ez nagyon jó pont. Belső nézet is van, igaz nem valami értékelhető, viszont a szélvédőnk betörése és kitörése belülről is látszik.
Még nem ejtettem szót a grafikáról ami ugyancsak megér egy misét. A törésteszt videójáról, az eddig megjelent képekről (és bétákról) már lehetett sejteni, hogy a lengyel fiúk nagyon alkotnak valamit. A két demót ugyanazon a gépen futattam, és az Xpand Rally nem elég, hogy gyorsabb, de sokkal szebb is. Ez talán ráébreszti majd a Codemasterst, hogy nem egy grafikai motort kellene foltozgatni, hanem nem árt néha újat írni. A saját készítésű képek szerintem mindent elárulnak, részletes és szép az egész, minden a helyén van. Az éjszaki versenyzés pedig kész rémálom, az orromig sem láttam. :)
Ez a játék sem lesz egy szimulátor, viszont szerintem jó kis multipartikat lehet majd nyomni vele. A Colin itt is alulmarad, legalább is a 4. részben Ghost Caron kívül mást nem lehetett látni. A teljes játék öt különböző környezetben - mint az európai erdőségek vagy az afrikai sivatagok - több, mint 60 pályát tartalmaz majd. A terep összesen nyolc eltérő burkolattal rendelkezhet, tehát a versenyzőnek fel kell készülni akár többszöri váltásra a murva, a sár, az aszfalt és más anyagok között. Erre a demó második pályája, az írországi a legalkalmasabb.
Minden pálya különbözőképp néz ki, és a napszak és az időjárás is befolyásolja a látványt, sőt, a Techland azt állítja, hogy óriási területek lesznek bejárhatóak minden korlátozás nélkül. Ezt a demóban nem egészen próbálhattuk ki, ugyanis az afrikai szavannát leszámítva visszarak a pályára a program. Remélhetőleg ez kikapcsolható lesz. A boltokba szeptember 23-án várható a játékkal teli doboz.
Az Xpand Rally-val közel egy hónapja találkoztunk utoljára, akkor egy dögös videó jelent meg amelyen megnézhettük a játék törésképességeit. De mindezt most már a demónak köszönhetően a saját gépeinken is tesztelhetjük.
Az installálásnál semmi problémám nem volt, egyből tapadtam is a demó ikonjára. Ízléses főmenü fogadott. Ebben a játékban is az első utam a beállításokhoz vezetett és mindent szépen maximumra tettem, majd rátenyereltem a "Multiplayer" gombra, ugyanis ez egy többjátékos demó. De aggodalomra semmi ok, offline is lehet játszani vele. Csak készítünk egy LAN-szervert és már mehet is az "ereszd-el-a-hajam". Ezzel a beállítással pont olyan helyzetet teremtünk, mint amit a Colin McRae 5. része adott nekünk, azaz egyedül vágtathatunk a pályán.
Az első pálya az Egyesült Államokba, a Grand-kanyonhoz vezet. Első dolgom az volt, hogy teljes gázzal az útbaeső acélhídnak mentem. A meglepetéstől kissé meghökkentem: a Colinban megszokott horpadás helyett kirobbant az összes ablak és a motorháztetőm pörögve alászállt a mélybe. Mikor hátratolattam akkor láttam, hogy a lökhárítómat is az oszlopnál felejtettem. Szóval először elég ígéretesnek tűnt a játék, hiszen most már nem lehet az út két oldalán végigpattogva végimenni a szakaszokon.
Sokak szerint az autók vezethetősége és a fizika rosszabb, mint a jelenlegi riválisban, a Colinban. Ezzel én nem értek egyet, de mint mindenki véleménye, ez is szubjektív. Ami viszont tény, hogy ebben a játékban az autónk máshogy viselkedik aszfalton, murván és sárban. További érdekes újítás, hogy a pilótánk sérül, egy erősebb ütközéskor pedig elsötétül a képernyő, majd elkezd kitisztulni. Szerintem ez nagyon jó pont. Belső nézet is van, igaz nem valami értékelhető, viszont a szélvédőnk betörése és kitörése belülről is látszik.
Még nem ejtettem szót a grafikáról ami ugyancsak megér egy misét. A törésteszt videójáról, az eddig megjelent képekről (és bétákról) már lehetett sejteni, hogy a lengyel fiúk nagyon alkotnak valamit. A két demót ugyanazon a gépen futattam, és az Xpand Rally nem elég, hogy gyorsabb, de sokkal szebb is. Ez talán ráébreszti majd a Codemasterst, hogy nem egy grafikai motort kellene foltozgatni, hanem nem árt néha újat írni. A saját készítésű képek szerintem mindent elárulnak, részletes és szép az egész, minden a helyén van. Az éjszaki versenyzés pedig kész rémálom, az orromig sem láttam. :)
Ez a játék sem lesz egy szimulátor, viszont szerintem jó kis multipartikat lehet majd nyomni vele. A Colin itt is alulmarad, legalább is a 4. részben Ghost Caron kívül mást nem lehetett látni. A teljes játék öt különböző környezetben - mint az európai erdőségek vagy az afrikai sivatagok - több, mint 60 pályát tartalmaz majd. A terep összesen nyolc eltérő burkolattal rendelkezhet, tehát a versenyzőnek fel kell készülni akár többszöri váltásra a murva, a sár, az aszfalt és más anyagok között. Erre a demó második pályája, az írországi a legalkalmasabb.
Minden pálya különbözőképp néz ki, és a napszak és az időjárás is befolyásolja a látványt, sőt, a Techland azt állítja, hogy óriási területek lesznek bejárhatóak minden korlátozás nélkül. Ezt a demóban nem egészen próbálhattuk ki, ugyanis az afrikai szavannát leszámítva visszarak a pályára a program. Remélhetőleg ez kikapcsolható lesz. A boltokba szeptember 23-án várható a játékkal teli doboz.