Demkó Zsolt
Xpand Rally törésteszt
A Techland még júniusban tolta el az Xpand Rally című játéka megjelenését, aminek szomorúságát csak az ígéretek és az új grafikai motor enyhítették. Azt eddig is tudtuk, hogy a játék szép lesz, de lássuk a töréstesztet.
A lengyel Techland az Xpand Rally-t 2002 márciusában jelentette be. Azóta történt egy s más, a játék új grafikai motort kapott, mostanság pedig már a második bétateszt folyik. Persze csak egy halasztásnak köszönhető, hogy itt tartanak. Pawel Marchewka, a játék producere szerint a csúszást azért iktatták be, mert a bétatesztelés alatt olyan sok észrevétel és jó ötlet érkezett, hogy nem tudták hamarabb megvalósítani. Közlése szerint cserébe viszont egy sokkal összetettebb játékot adnak majd ki. A végleges műben lesz egy csomag, amelyben a játékosok saját maguk alakíthatják át kedvenc autójukat és még más, igény szerint alakítható tartozékaikat is.
Az autók nagyon részletesen lesznek kidolgozva amiről most tanúbizonyságot is szerezhetünk, hiszen megjelent egy új videó. Öveket becsatolni, kemény menet lesz. A videó mindössze 1:16 másodperces, az első 22 másodperc mutatja be a törésteszt résztvevőit: Ford Focus, Peugeot 206, Mitsubishi Lancer Evo VIII, egy kresztábla, egy fa, egy villanyoszlop és egy kerítés.
Az első töréstesztet egy Focus-szal és egy kresztáblával végzik el. A szikrázások szépek, de kissé túl vannak lihegve. A második menet egy Lancerrel történik amely a fákat veszi kezelésbe. Szomorúan tapasztaltam, hogy egy jobboldali ütközéstől a baloldali ablakok is berepedtek, viszont nagy-nagy pozitívum, hogy belső nézetben is szépen berepedt a szélvédő. A karosszériaelemek lifegése és elhagyása hasonlít a Colin McRae Rally 04-ben megismert eseményekre, de ez elégséges. A videó utolsó harmada igazi roncsolás amit egy 206-ossal végeznek. Inkább úgy mondanám, hogy a 206-ost végzik ki. :)
Az ablaktörlő lifegése és a villanyoszlop kidőlése újabb jó pont. A gravitációval kisebb problémák léptek fel az eldőléskor, de máshol még ilyet sem láthatunk. Az autónak a kegyelemdöfést egy kerítés adja meg, ami után egy komplett pirotechnikai bemutatót tekinthetünk meg. A kerekek elszállnak, az autó kigyullad, a tárcsa leér az aszfaltra. Itt megjegyzem érdemes megfigyelni a lengéscsillapítót, nagyon szépen dolgozik. A pilóta amúgy a robbanás pillanatában már nincs az autóban, biztos humanista megfontolásból, meg ne kelljen a dobozra 18+-t írni. A nézők persze oltás helyett megtapsolták az amortizációt.
A játék öt különböző környezetben - mint az európai erdőségek vagy az afrikai sivatagok - több, mint 60 pályát tartalmaz majd. A terep összesen nyolc különböző típusú burkolattal rendelkezhet, tehát a versenyzőnek fel kell készülni akár többszöri váltásra a murva, a sár és az aszfalt és más anyagok között. Minden pálya különbözőképp néz ki és a napszak és az időjárás is befolyásolja a látványt, sőt a Techland azt állítja, hogy óriási területek lesznek bejárhatóak minden korlátozás nélkül. Ez azt jelentheti, hogy végre vége az út két széle közé szorított raliknak és talán az elnagyolt útszéli objektumoknak is, hiszen ha letérhetünk az útról, akkor mindenhol tökéletes minőségben kell megjeleníteni a textúrákat. Mindezt remélhetőleg még a nyáron kipróbálhatjuk, sőt össze is hasonlíthatjuk a nagy riválissal a Richard Burns Rally-val, ugyanis mind a kettőnek augusztusra ígérik a kipróbálható demóját. A végleges Xpand Rally szeptemberre várható.
A lengyel Techland az Xpand Rally-t 2002 márciusában jelentette be. Azóta történt egy s más, a játék új grafikai motort kapott, mostanság pedig már a második bétateszt folyik. Persze csak egy halasztásnak köszönhető, hogy itt tartanak. Pawel Marchewka, a játék producere szerint a csúszást azért iktatták be, mert a bétatesztelés alatt olyan sok észrevétel és jó ötlet érkezett, hogy nem tudták hamarabb megvalósítani. Közlése szerint cserébe viszont egy sokkal összetettebb játékot adnak majd ki. A végleges műben lesz egy csomag, amelyben a játékosok saját maguk alakíthatják át kedvenc autójukat és még más, igény szerint alakítható tartozékaikat is.
Az autók nagyon részletesen lesznek kidolgozva amiről most tanúbizonyságot is szerezhetünk, hiszen megjelent egy új videó. Öveket becsatolni, kemény menet lesz. A videó mindössze 1:16 másodperces, az első 22 másodperc mutatja be a törésteszt résztvevőit: Ford Focus, Peugeot 206, Mitsubishi Lancer Evo VIII, egy kresztábla, egy fa, egy villanyoszlop és egy kerítés.
Az első töréstesztet egy Focus-szal és egy kresztáblával végzik el. A szikrázások szépek, de kissé túl vannak lihegve. A második menet egy Lancerrel történik amely a fákat veszi kezelésbe. Szomorúan tapasztaltam, hogy egy jobboldali ütközéstől a baloldali ablakok is berepedtek, viszont nagy-nagy pozitívum, hogy belső nézetben is szépen berepedt a szélvédő. A karosszériaelemek lifegése és elhagyása hasonlít a Colin McRae Rally 04-ben megismert eseményekre, de ez elégséges. A videó utolsó harmada igazi roncsolás amit egy 206-ossal végeznek. Inkább úgy mondanám, hogy a 206-ost végzik ki. :)
Az ablaktörlő lifegése és a villanyoszlop kidőlése újabb jó pont. A gravitációval kisebb problémák léptek fel az eldőléskor, de máshol még ilyet sem láthatunk. Az autónak a kegyelemdöfést egy kerítés adja meg, ami után egy komplett pirotechnikai bemutatót tekinthetünk meg. A kerekek elszállnak, az autó kigyullad, a tárcsa leér az aszfaltra. Itt megjegyzem érdemes megfigyelni a lengéscsillapítót, nagyon szépen dolgozik. A pilóta amúgy a robbanás pillanatában már nincs az autóban, biztos humanista megfontolásból, meg ne kelljen a dobozra 18+-t írni. A nézők persze oltás helyett megtapsolták az amortizációt.
A játék öt különböző környezetben - mint az európai erdőségek vagy az afrikai sivatagok - több, mint 60 pályát tartalmaz majd. A terep összesen nyolc különböző típusú burkolattal rendelkezhet, tehát a versenyzőnek fel kell készülni akár többszöri váltásra a murva, a sár és az aszfalt és más anyagok között. Minden pálya különbözőképp néz ki és a napszak és az időjárás is befolyásolja a látványt, sőt a Techland azt állítja, hogy óriási területek lesznek bejárhatóak minden korlátozás nélkül. Ez azt jelentheti, hogy végre vége az út két széle közé szorított raliknak és talán az elnagyolt útszéli objektumoknak is, hiszen ha letérhetünk az útról, akkor mindenhol tökéletes minőségben kell megjeleníteni a textúrákat. Mindezt remélhetőleg még a nyáron kipróbálhatjuk, sőt össze is hasonlíthatjuk a nagy riválissal a Richard Burns Rally-val, ugyanis mind a kettőnek augusztusra ígérik a kipróbálható demóját. A végleges Xpand Rally szeptemberre várható.