Demkó Zsolt
Officers, a háború-szimulátor
Az orosz 3A Games már jó ideje fejleszti II. világháborús stratégiai játékát. A projekt eddig KOMBAT név alatt futott, de a kiadó elérkezettnek látta az időt a változtatásra: a játék előreláthatólag Officers néven fog bevonulni a játéktörténelembe.
Jelen pillanatban minden derűs és a fejlesztés gőzerővel halad. Ez a stratégiai játék szigorúan a II. világháborúra fókuszál, az 1939-1945-ös időintervallumot szűkíti bele ebbe a játékba. A grafikai motorról elég szűkszavúan nyilatkoznak, de a képek is sokat elárulnak. Hangsúlyozom, hogy ez egy stratégiai játék lesz, pedig a grafika majdhogynem egy FPS-ben is megállná a helyét.
A motor valósidejű napszakgenerátorral lesz ellátva, de nem olyannal, amit eddig löktek elénk. Ha leállítjuk egységeinket és figyeljük az eget akkor végigkövethetjük a Nap és a Hold felkeltét és lenyugvását, persze megfelelő fényjelenségek kíséretében. Nem lenne tökéletesen valósághű az egész, ha nem lenne időjárás. De jelentem: van. El lehet képzelni, hogy egy éjszakai viharban kigúvvadó szemekkel keressük az eltévedt katonáinkat.
Nagy hangsúlyt fektetnek a terep változatosságára. Lesznek hegyek, utunkat folyó állhatja el, vagy faluk szegélyezik. Sőt! A "tereprendezésbe" mi is beleszólhatunk. Egységeinkkel gödröt áshatunk és fedezékbe bújhatunk az ellenség elől, akik egy pontos gránáttalálattal tovább mélyíthetik a búvóhelyet. Igen, a lövedékek és egyéb agresszív behatás is megváltoztathatja a terepviszonyokat. Egy szőnyegbombázásról már ne is beszéljünk...
A játék nem egy egyszerű valósidejű stratégia, mivel szerepjáték elemekkel lesz megspékelve. Azért nem kell annyira megijedni, csak öszetettebb karakterfejlődésnek lehetünk tanúi kicsit komolyabban, mint a Command & Conquer Generals-ban. Három választható oldal kapott helyet. Persze itt nincs semmi titkos faj, hiszen a korhűség is fontos célként lebegett a fejlesztők szeme előtt. Pártfogásunkba vehetjük az oroszokat, a németeket vagy a szövetségeseket (Amerikai Egyesült Államok és Egyesült Királyság). Egy háborús zóna több, mint 20 négyzetkilométerből is állhat, így a terület nem szab határt a stratégiánknak. Nagyobb ütközeteknél több, mint 15 000 egységet kell kommandíroznunk, de lesz, hogy csak pár száz emberre kell vigyázni. Az egységekről még nincs hivatalos információ, de az biztos, hogy lesz tüzérség, tankok és légi támogatás.
A hivatalos honlapon megjelenési dátumot még nem jelöltek meg, de a fejlesztés befejeztével a Game Factory Interactive fogja kiadni, várhatóan 2005 tavaszán.
Jelen pillanatban minden derűs és a fejlesztés gőzerővel halad. Ez a stratégiai játék szigorúan a II. világháborúra fókuszál, az 1939-1945-ös időintervallumot szűkíti bele ebbe a játékba. A grafikai motorról elég szűkszavúan nyilatkoznak, de a képek is sokat elárulnak. Hangsúlyozom, hogy ez egy stratégiai játék lesz, pedig a grafika majdhogynem egy FPS-ben is megállná a helyét.
A motor valósidejű napszakgenerátorral lesz ellátva, de nem olyannal, amit eddig löktek elénk. Ha leállítjuk egységeinket és figyeljük az eget akkor végigkövethetjük a Nap és a Hold felkeltét és lenyugvását, persze megfelelő fényjelenségek kíséretében. Nem lenne tökéletesen valósághű az egész, ha nem lenne időjárás. De jelentem: van. El lehet képzelni, hogy egy éjszakai viharban kigúvvadó szemekkel keressük az eltévedt katonáinkat.
Nagy hangsúlyt fektetnek a terep változatosságára. Lesznek hegyek, utunkat folyó állhatja el, vagy faluk szegélyezik. Sőt! A "tereprendezésbe" mi is beleszólhatunk. Egységeinkkel gödröt áshatunk és fedezékbe bújhatunk az ellenség elől, akik egy pontos gránáttalálattal tovább mélyíthetik a búvóhelyet. Igen, a lövedékek és egyéb agresszív behatás is megváltoztathatja a terepviszonyokat. Egy szőnyegbombázásról már ne is beszéljünk...
A játék nem egy egyszerű valósidejű stratégia, mivel szerepjáték elemekkel lesz megspékelve. Azért nem kell annyira megijedni, csak öszetettebb karakterfejlődésnek lehetünk tanúi kicsit komolyabban, mint a Command & Conquer Generals-ban. Három választható oldal kapott helyet. Persze itt nincs semmi titkos faj, hiszen a korhűség is fontos célként lebegett a fejlesztők szeme előtt. Pártfogásunkba vehetjük az oroszokat, a németeket vagy a szövetségeseket (Amerikai Egyesült Államok és Egyesült Királyság). Egy háborús zóna több, mint 20 négyzetkilométerből is állhat, így a terület nem szab határt a stratégiánknak. Nagyobb ütközeteknél több, mint 15 000 egységet kell kommandíroznunk, de lesz, hogy csak pár száz emberre kell vigyázni. Az egységekről még nincs hivatalos információ, de az biztos, hogy lesz tüzérség, tankok és légi támogatás.
A hivatalos honlapon megjelenési dátumot még nem jelöltek meg, de a fejlesztés befejeztével a Game Factory Interactive fogja kiadni, várhatóan 2005 tavaszán.