SG.hu

A World of Warcraft 20 év után lehetővé teszi az egyszemélyes raideket

20 év után mostantól a szólójátékosok is befejezhetik a World of Warcraft multiplayer online szerepjáték történetét, amihez korábban egy csoport verbuválására volt szükség. Ez a sztori módnak, egy új raid nehézségnek köszönhető, amely a nemrég megjelent The War Within bővítmény első raidjének utolsó részébe került be.

Az évek során a fejlesztő Blizzard bővítette a raidek nehézségi lehetőségeit, hogy az megfeleljen a különböző játékosoknak és közösségeknek. A legmagasabb nehézség a Mythic a profiknak, ez alatt van a Heroic, ahol a komoly játékosok heti menetrendben egyeztetnek a barátaikkal a fejlődés érdekében. Aztán ott van a Normal, ami még mindig igényel némi koordinációt, de közel sem jelent akkora kihívást, és jellemzően néhány próbálkozás alatt teljesíthető egy összeszokott csoporttal. A legkönnyebb fokozat a Raid Finder, ami véletlenszerűen összedob játékosokkal, hogy teljesíthető legyen a raid egy sokkal könnyebb változata. Ez alá került be most a sztori mód, ami még könnyebb, mint a Raid Finder.

Ebben a fokozatban csak az utolsó főellenfél szerepel, amelynek a statisztikái annyira le vannak butítva, hogy egy játékos is le tudja győzni. A kihívást jelentő mechanikákat eltávolították, és az egész harcot úgy alakították át, hogy kizárólag a narratív szempontokra koncentráljon. Vannak ugyan jutalmak, de ezek nem azonosak a nehezebb raidek jutalmaival. A sztori mód egyelőre kizárólag a legújabb raidhez érhető el, amely a Nerub-ar Palace nevet viseli. Más encounterekhez még nem tették elérhetővé, de a Blizzard utalt rá, hogy ez a hosszú távú cél.

A WoW története során mindig is jellemző volt, hogy egy nagyobb történet befejezése egy raid vagy dungeon utolsó főellenfelének legyőzésével zárult. A korábbi években a Raid Finder nem létezett, így csak a játékosok kis százaléka láthatta ezeket a végkifejleteket, akik hajlandóak voltak vállalni a hardcore raideket. A Raid Finder a Cataclysm bővítményben került be, de ehhez még mindig szükség volt más játékosokkal való egyeztetésekre. Néhány játékos számára a WoW szociális aspektusa egyszerűen csak a céhes csevegés, miközben egyéni tevékenységeket végeznek a saját tempójukban.

Vannak, akik úgy játszanak WoW-ot, hogy egyáltalán nem lépnek közvetlen kapcsolatba más játékosokkal, és a játékban a többieket háttérben lévő tömegnek tekintik, akik növelik az élményt. A legtöbb területen a WoW jobban támogatja ezt a fajta játékot, mint a legtöbb társa. Sok játékos élvezi a WoW pozitív közösségi aspektusait, de nem szereti azt a nyomást, hogy mások előtt kell teljesítenie egy nagy stresszhelyzetben. A Raid Finder megoldotta az aggodalmaik egy részét, de a Blizzard felismerte, hogy néhányan csak a történet miatt játszanak.

Ez a nagyon könnyű nehézség talán visszahozza azokat a régi játékosokat, akik esetleg azért hagyták ott, mert nem volt idejük a raidekkel együtt járó megterhelő közösségi találkozókra. Semmit nem vesz el a hardcore játékosok elégedettségéből vagy élvezetéből, ha az alkalmi szólójátékosok láthatják egy történet ívének és vágóképének valamelyik változatát, különösen, hogy a jutalmak annyira különbözőek. Az alkalmi és a hardcore játékosok játszhatják ugyanazt a játékot anélkül, hogy tönkretennék egymás élményét. Ez egy vékony határvonal, amin a Blizzard néha nehezen megy végig, de a sztori mód azon kevés esetek egyike, ahol mindenki nyer.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ximix #11
    Az 18+ -os :)
    Allods-on meglepődtem azt hittem már rég kampec neki.
  • CrazyAchmed #10
    A "Lick King" az más lesz... :D
  • ximix #9
    Érdekes, nekem jó emlékeim maradtak fent a játékkal kapcsolatban.
    Egy baráti társaság hívott meg játszani, egy magyar tört szerverre vagy hogyan hívták ezeket.
    Alulról kezdtük, de a szerveren volt xp szorzó, így haladni is lehetett.
    Egy hosszú orrú nemtom mivel voltam, aki állatokat szelídített, akkoriban a sivatagtól a jégvilágig változatos tájakon voltak a küldik, valami Lick king verzió rémlik.
    Reménykedtem, hogy nyugis kari lessz és majd hátulról segítek a csapatnak, erre néha nekem kellet az instában behúznom az enemit és tetszhalál skillel átadnom az agrót a tanknak:)

    Akkoriban még ment az Archlord, SUN online, DCUO, DDO, Allods,LotR,Aion, . .

    Utoljára szerkesztette: ximix, 2024.09.25. 21:45:27
  • CrazyAchmed #8
    Nem gondolnám, hogy ez lenne az indok. A raid finder pont ezt a célt szolgálja, hogy ne kelljen neked hirdetni meg keresni a csetben. Ha ez sem lenne elég egy raidhez, akkor nem érné meg a fejlesztés annyira kevés a player. Azt gondolom, hogy a következő lépés az lenne, amikor már tényleg vészesen fogy az előfizetői szám, hogy a free modellre állnak rá, a kiegeket nem fejlesztik már, és akkor a mikrotranzakciókból még kilapátolnak annyit, amennyit még lehet. Egyszerűen szerintem csak nincs akkora igény a masszív multiplayerre, mint anno, és ezért lesz solo friendly a dolog. Változott a felhasználói igény és erre lépnek. Egyébként hozzáteszem, hogy én a vanillában kezdtem annak idején, akkor még raid finder se volt, és én már akkorse csíptem a raideket. Én pont a repetitív questeket szerettem, az kapcsolt ki, hogy rohangálok és csinálom a csip-csup feladatokat a hangulatos környezetben. Azt, hogy a munka után még leüljek még egy ugyanolyan kötelező raid-re, ahol fix időbeosztással kell megjelenni, az nem volt pálya nekem már akkor se. Most ennek a solo raid-nek örülnék én is, és ha nem lenne havi előfizus a cucc, akkor ki is próbálnám.
  • CrazyAchmed #7
    Egyetértek, én örülnék egy havidíj helyetti időarányos cuccnak, óránként x összeg, vagy ilyesmi.
  • t_robert #6
    Amúgy én is maradtam egyedül egy klánban vagy mi a neve. nem játszottam jó ideig és közben mindenki elment vagy halott karakter lett. Úgy léphettem volna ki ha átadom a vezetést másnak, de nem volt már kinek átadni. :) Így nem tudtam kilépni a halott szövetségből. :) Mondjuk mára sajnálok érte 8-10 ezret, hogy játszak két hónapot. amúgy se köt le két hónapig a játék. nem ártana valami olcsóbb mondjuk 3 napos játék mód. Nekem is fent van a gépemen máig. Ha volna 3 napos játék előfizetés talán néha beugranék mondjuk 2-3 euróért. játszani, ha kedvet kapok hozzá. 20-25 eurót nem adok azért, hogy játsszak 1-2 alkalommal. .
  • t_robert #5
    Mondjuk évek óta nem játszom. Pedig azt játék módot szerettem, amikor két 40 fős csapt esett egymásnak. Az pörgös és szines dolog volt, ahogy hullott a jég és tűzeső csapkodtak a villámok üvöltöttek az állatok dörögtek a fegyverek pengtek az íjak és csapkodtak a kardok és buzogányok. Ki miyen módon harcolt éppen a karakterének megfelelően. 2009 körül annyira igénybe vette a grafikámat a játékmód, hogy beesett 35 FPS-ről akár 15-20 FPS-re is a grafikám. :) Így kénytelen voltam venni egy új videokártyát a játék miatt. Király volt már a 45-50 FPS. :) Ma ugyan olyan játék beállitással, felbontással lenne már vagy 1000 FPS... :)
  • t_robert #4
    egy személyes raid? hát az meg mi a csuda. ha egyedül megy bármerre az ember az is az lényegét tekintve. Hogy kevés a játékos.. ja már a 20 év is szenzációs egy videójáték életében..... úgy 2008-2009 környékén kezdtem játszani. Amikor megszületett a karakterem pezsgett az egész játék. A zárt apátági völgyben tették első botladozó lépéseit a friss karakterek. (a szövetségi oldalon) Ott rohangált vagy 50-100 játékos és teljesítette első küldiket és szinteket. Pár éve elmentem a völgybe és senki nem volt ott. Ott ácsorogtak bánatosan a farkasok és minden féle lények akiket meg kell ölni az első pár küldiben. Olyan könyörögve nézegettek rám, hogy foglalkozzam velük, hogy pár tucatot lemészároltam majd távoztam a siri nyugis kihalt völgyből....
  • kvp #3
    "Itt az a cel, hogy a legmakacsabb solo playerek is megkapjak az osszes raid lore-t."

    A nepszeru idoszakhoz kepest nagyon keves user maradt es sokan tenyleg csak solo-ban tudnak menni raid-elni. Sok regi nagy cehbol mar csak 1-1 aktiv felhasznalo maradt. A raid-eket es a pvp-t leszamitva a szintezes es a kuldetesek jelentik a jatekot, solo-ban jatszva a teljes jatekot. Az ugynevezett lore pedig nem elerheto a gind alapu szintezes es az unalmas/repetitiv kuldetesek teljesitese nelkul. Az ugyancsak osoreg FF14-el osszehasonlitva nagyon erzodik mennyivel kevesebb eroforrast fektettek a jatek osszallitasaba.
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    Olyan dologrol irsz, amirol nyilvanvaloan nem tudsz semmit. Szintezes es kuldetesek csak egy kis %-a a jateknak.

    Mondjuk a cikk is egy vicc, mert senki sem fog felhagyni a raidelessel story mod miatt. Itt az a cel, hogy a legmakacsabb solo playerek is megkapjak az osszes raid lore-t.