SG.hu
A World of Warcraft 20 év után lehetővé teszi az egyszemélyes raideket
20 év után mostantól a szólójátékosok is befejezhetik a World of Warcraft multiplayer online szerepjáték történetét, amihez korábban egy csoport verbuválására volt szükség. Ez a sztori módnak, egy új raid nehézségnek köszönhető, amely a nemrég megjelent The War Within bővítmény első raidjének utolsó részébe került be.
Az évek során a fejlesztő Blizzard bővítette a raidek nehézségi lehetőségeit, hogy az megfeleljen a különböző játékosoknak és közösségeknek. A legmagasabb nehézség a Mythic a profiknak, ez alatt van a Heroic, ahol a komoly játékosok heti menetrendben egyeztetnek a barátaikkal a fejlődés érdekében. Aztán ott van a Normal, ami még mindig igényel némi koordinációt, de közel sem jelent akkora kihívást, és jellemzően néhány próbálkozás alatt teljesíthető egy összeszokott csoporttal. A legkönnyebb fokozat a Raid Finder, ami véletlenszerűen összedob játékosokkal, hogy teljesíthető legyen a raid egy sokkal könnyebb változata. Ez alá került be most a sztori mód, ami még könnyebb, mint a Raid Finder.
Ebben a fokozatban csak az utolsó főellenfél szerepel, amelynek a statisztikái annyira le vannak butítva, hogy egy játékos is le tudja győzni. A kihívást jelentő mechanikákat eltávolították, és az egész harcot úgy alakították át, hogy kizárólag a narratív szempontokra koncentráljon. Vannak ugyan jutalmak, de ezek nem azonosak a nehezebb raidek jutalmaival. A sztori mód egyelőre kizárólag a legújabb raidhez érhető el, amely a Nerub-ar Palace nevet viseli. Más encounterekhez még nem tették elérhetővé, de a Blizzard utalt rá, hogy ez a hosszú távú cél.
A WoW története során mindig is jellemző volt, hogy egy nagyobb történet befejezése egy raid vagy dungeon utolsó főellenfelének legyőzésével zárult. A korábbi években a Raid Finder nem létezett, így csak a játékosok kis százaléka láthatta ezeket a végkifejleteket, akik hajlandóak voltak vállalni a hardcore raideket. A Raid Finder a Cataclysm bővítményben került be, de ehhez még mindig szükség volt más játékosokkal való egyeztetésekre. Néhány játékos számára a WoW szociális aspektusa egyszerűen csak a céhes csevegés, miközben egyéni tevékenységeket végeznek a saját tempójukban.
Vannak, akik úgy játszanak WoW-ot, hogy egyáltalán nem lépnek közvetlen kapcsolatba más játékosokkal, és a játékban a többieket háttérben lévő tömegnek tekintik, akik növelik az élményt. A legtöbb területen a WoW jobban támogatja ezt a fajta játékot, mint a legtöbb társa. Sok játékos élvezi a WoW pozitív közösségi aspektusait, de nem szereti azt a nyomást, hogy mások előtt kell teljesítenie egy nagy stresszhelyzetben. A Raid Finder megoldotta az aggodalmaik egy részét, de a Blizzard felismerte, hogy néhányan csak a történet miatt játszanak.
Ez a nagyon könnyű nehézség talán visszahozza azokat a régi játékosokat, akik esetleg azért hagyták ott, mert nem volt idejük a raidekkel együtt járó megterhelő közösségi találkozókra. Semmit nem vesz el a hardcore játékosok elégedettségéből vagy élvezetéből, ha az alkalmi szólójátékosok láthatják egy történet ívének és vágóképének valamelyik változatát, különösen, hogy a jutalmak annyira különbözőek. Az alkalmi és a hardcore játékosok játszhatják ugyanazt a játékot anélkül, hogy tönkretennék egymás élményét. Ez egy vékony határvonal, amin a Blizzard néha nehezen megy végig, de a sztori mód azon kevés esetek egyike, ahol mindenki nyer.
Az évek során a fejlesztő Blizzard bővítette a raidek nehézségi lehetőségeit, hogy az megfeleljen a különböző játékosoknak és közösségeknek. A legmagasabb nehézség a Mythic a profiknak, ez alatt van a Heroic, ahol a komoly játékosok heti menetrendben egyeztetnek a barátaikkal a fejlődés érdekében. Aztán ott van a Normal, ami még mindig igényel némi koordinációt, de közel sem jelent akkora kihívást, és jellemzően néhány próbálkozás alatt teljesíthető egy összeszokott csoporttal. A legkönnyebb fokozat a Raid Finder, ami véletlenszerűen összedob játékosokkal, hogy teljesíthető legyen a raid egy sokkal könnyebb változata. Ez alá került be most a sztori mód, ami még könnyebb, mint a Raid Finder.
Ebben a fokozatban csak az utolsó főellenfél szerepel, amelynek a statisztikái annyira le vannak butítva, hogy egy játékos is le tudja győzni. A kihívást jelentő mechanikákat eltávolították, és az egész harcot úgy alakították át, hogy kizárólag a narratív szempontokra koncentráljon. Vannak ugyan jutalmak, de ezek nem azonosak a nehezebb raidek jutalmaival. A sztori mód egyelőre kizárólag a legújabb raidhez érhető el, amely a Nerub-ar Palace nevet viseli. Más encounterekhez még nem tették elérhetővé, de a Blizzard utalt rá, hogy ez a hosszú távú cél.
A WoW története során mindig is jellemző volt, hogy egy nagyobb történet befejezése egy raid vagy dungeon utolsó főellenfelének legyőzésével zárult. A korábbi években a Raid Finder nem létezett, így csak a játékosok kis százaléka láthatta ezeket a végkifejleteket, akik hajlandóak voltak vállalni a hardcore raideket. A Raid Finder a Cataclysm bővítményben került be, de ehhez még mindig szükség volt más játékosokkal való egyeztetésekre. Néhány játékos számára a WoW szociális aspektusa egyszerűen csak a céhes csevegés, miközben egyéni tevékenységeket végeznek a saját tempójukban.
Vannak, akik úgy játszanak WoW-ot, hogy egyáltalán nem lépnek közvetlen kapcsolatba más játékosokkal, és a játékban a többieket háttérben lévő tömegnek tekintik, akik növelik az élményt. A legtöbb területen a WoW jobban támogatja ezt a fajta játékot, mint a legtöbb társa. Sok játékos élvezi a WoW pozitív közösségi aspektusait, de nem szereti azt a nyomást, hogy mások előtt kell teljesítenie egy nagy stresszhelyzetben. A Raid Finder megoldotta az aggodalmaik egy részét, de a Blizzard felismerte, hogy néhányan csak a történet miatt játszanak.
Ez a nagyon könnyű nehézség talán visszahozza azokat a régi játékosokat, akik esetleg azért hagyták ott, mert nem volt idejük a raidekkel együtt járó megterhelő közösségi találkozókra. Semmit nem vesz el a hardcore játékosok elégedettségéből vagy élvezetéből, ha az alkalmi szólójátékosok láthatják egy történet ívének és vágóképének valamelyik változatát, különösen, hogy a jutalmak annyira különbözőek. Az alkalmi és a hardcore játékosok játszhatják ugyanazt a játékot anélkül, hogy tönkretennék egymás élményét. Ez egy vékony határvonal, amin a Blizzard néha nehezen megy végig, de a sztori mód azon kevés esetek egyike, ahol mindenki nyer.