SG.hu

1900 Activision-Blizzard alkalmazottat rúg ki a Microsoft

A Microsoft 1900 alkalmazottjától válik meg a héten az Activision Blizzardnál és az Xboxnál - közölte a cég. Ez a legújabb leépítés a technológiai szektorban, amely az elmúlt évben tömeges elbocsátásokat hajtott végre. A leépítések a Microsoft Gaming részleg mintegy 8%-át teszik ki, és főként az Activision Blizzardnál történnek majd.

Mike Ybarra, a Blizzard elnöke és Allen Adham tervezési vezető is távozik a cégtől, és a Microsoft közlése szerint a Blizzard egy korábban bejelentett túlélőjátékát is törölték. Ybarra több mint 20 évig volt a Microsoft egyik vezetője, többek között az Xbox vezetői pozícióiban, mielőtt 2019-ben a Blizzardnál kezdett dolgozni. A Blizzard játékának még nem volt címe, de a Blizzard azt mondta, hogy PC-re és konzolra készül majd, és új történeteket és karaktereket vezet be. 2022 januárjában a Blizzard még munkatársakat keresett, hogy segítsenek a játék elkészítésében.

Matt Booty, a Microsoft játéktartalmakért és stúdiókért felelős elnöke azt írta, hogy az elbocsátások "több" Blizzard-csapatot is érintenek, "beleértve a fejlesztőcsapatokat, a megosztott szolgáltató szervezeteket és a vállalati funkciókat". Booty feljegyzése szerint a bejelentett létszámleépítések "a Blizzard jövőbeli növekedése szempontjából legígéretesebb termékekre és stratégiákra való összpontosítást, valamint a Blizzard és a Microsoft Gaming közötti átfedések azonosított területeit tükrözik". A Microsoft Xbox és ZeniMax Media üzletágának dolgozóit is érinti majd a dolog. A Microsoft 7,5 milliárd dollárért vásárolta fel a Bethesda Softworks tulajdonában lévő ZeniMaxot egy 2021 márciusában megkötött üzletben. Az elbocsátott alkalmazottak a helyi munkaügyi törvényeknek megfelelő végkielégítést kapnak.


A hír hónapokkal azután érkezett, hogy a Microsoft lezárta az Activision Blizzardért kötött 69 milliárd dolláros üzletét, amivel növelte súlyát a videojáték-piacon a legkelendőbb címekkel, köztük a "Call of Duty"-val, hogy felvegye a versenyt az iparágvezető Sonyval. 2022 januárjában, miután először jelentették be az egyesülés terveit, Bobby Kotick, az Activision Blizzard akkori vezérigazgatója állítólag azt mondta az alkalmazottaknak egy megbeszélésen, hogy a Microsoft "elkötelezett amellett, hogy megpróbáljon minél több emberünket megtartani".

"A Microsoft bejelentése, miszerint 1900 videojátékos dolgozót bocsát el, világossá teszi, hogy még ha egy sikeres vállalatnál dolgozol is egy rendkívül jövedelmező iparágban, a megélhetésed nem védett, ha nincs hangod a munkahelyeden" - közölte a Communications Workers of America (CWA). "Továbbra is támogatni fogjuk a Microsoftnál és a videojáték-iparban dolgozókat, akik szakszervezeti hangot akarnak hallatni a munkahelyükön" - tette hozzá a közlemény. A Microsoft tavaly 10 000 embert, azaz a bejelentett 221 000 fős létszámának mintegy 4,5 százalékát bocsátotta el, miközben az Activision Blizzard felvásárlásának befejezésén dolgozott. A Microsoft ezeket a leépítéseket a "makrogazdasági körülményekre és a változó ügyfélprioritásokra" fogta.

A mai létszámleépítés csatlakozik a közelmúltban bejelentett technológiai elbocsátások sorához. Több más nagy cég, mint az Alphabet, az Amazon.com és az ebay szintén több ezer alkalmazottat bocsátott el az elmúlt hetekben, hogy csökkentse a költségeket és növelje a nyereségességet. Összességében 76 technológiai vállalatnál több mint 21 ezer dolgozót bocsátottak el januárban a Layoffs.fyi nevű, elbocsátásokat nyomon követő weboldal szerint. A Challenger, Gray and Christmas e hónap elején kiadott jelentése szerint a technológiai szektor 168 032 munkahelyet szüntetett meg 2023-ban, és az iparágak között a legtöbb elbocsátást jelentette. Ez magában foglalja a Microsoft több mint 10 000 fős leépítését is. A Microsoft Activision Blizzard-ügyletét követő elbocsátások azonban némileg várhatóak voltak a washingtoni techóriás eddigi legnagyobb fúziója körében várható elbocsátások miatt. A Microsoft a héten elérte a 3 billió dolláros piaci tőkeértéket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #6
    Az autósportban is gyakran különböző autókkal, biztosított háttérrel indulnak a versenyzők.
    A baj csak a csalás meg a kettős mérce, amit nlght említett.
  • t_robert #5
    Pedig az esportos lokális hálózaton zajló versenyeknek pont az adná az értelmét, hogy egyforma gépeken játsszák, ugyan azon a hálózaton azonos esélyekkel. És akkor senki nem mondhatja, hogy ő azért kapott, ki mert..... Így győzőn a jobbik, ne pedig, aki jobban képes csalni.... ha tényleg azt csinálták, akkor lényegében az esport értelmét tették tönkre.
  • Kissssss0 #4
    aki igazi oldschool diablo-t akar, az csak a felújított dio2 felé kacsingathat, esetleg tvan még a path of exile meg az agyon istenített last epoch.
  • nlght #3
    Hát a Diablo 4-gyel nem játszottam pont azért mert néztem és olvastam is ahogy szétkúrják a rózsaszín hajú, szélsőbalos balfékek a legerősebbek közé tartozó nevet a videójáték iparban. A csúcspont az volt amikor egy nővel (mert diversity kell) demózták a Diablo 4 újdonságait aki csak 1 gombot nyomott meg mindig a kontrolleren, mintha először játszott volna :D

    A Call of Duty-t mikor tisztítják meg? Jelenleg ott az van hogy a top 100 twitch streamerből 90 cheater, akiket már a közösség le is buktatott, de az Activision direkt szart bele, mert a nézettség és a lájkok száma fontosabb, mint a játék tisztasága.
    2-3 hónapja volt Londonban egy nagy LAN verseny, 2 millió $ nyereménnyel, és nem kicsit volt botrányos, hogy az Activision megengedte hogy azt telepíthetnek fel a gépekre a twitch streamerek amit nem szégyelnek. Miután kiderült hogy cheatelnek, az Activision nem zárta ki a versenyből a cheatert, mert félt a botránytól és hogy a MS eláll a felvásárlástól.
  • t_robert #2
    hmm csak úgy simán el lehetett küldeni 1900 dolgozót. Ami nekem azt mutatja, hogy kissé túl burjánzott a cég. Főleg úgy, hogy tudjuk gyakran nem is maga a cég végzi a játékok fejlesztését, hanem kisebb külső cégekre van bízva a kivitelezés. Lásd például a COD sorozatot. Rengeteg mai programban lényegében csak kiadóként szerepel az Activision Blizzard. Szóval nem biztos, hogy olyan nagy gond a cég szempontjából az arányosítás a létszámban.
  • Kissssss0 #1
    és?