Ötvös Tibor

Merész vállalkozás a One Life

Fizetnél egy olyan játékért, melyben ha meghalsz soha többet nem indíthatod el? Ha igen, a One Life lesz a te játékod.

Minden multis játékban egy-egy halál esetén az a legrosszabb, ha minden addig összeszedett cuccunkat elveszítjük és kezdhetjük elölről az egészet. Persze mindez csak eddig volt érvényes, hiszen a One Life minden eddiginél keményebben bünteti, ha valaki áldozatául esik benne egy kósza vagy nem annyira kósza lövedéknek. Ha ugyanis meghalunk benne, akkor bizony a játékba sem tudunk már többé belépni.

A Steam Zöld Út projektjéhez a napokban csatlakozott One Life alkotói ugyanis szeretnék elérni, ha egy-egy győztes nap után a játékos valóban elégedetten dőlne hátra a székében és ezzel a megoldással a felcsatlakozom és lövök mindenkit-figurákat is ki tudják szűrni. A One Life ugyanis ezen komoly megkötés ellenére is pénzbe kerül, jelen pillanatban 10 dollárért lehet előrendelni. A halálunk után azonban a Steam hálózatában is kiszürkül a játék indítására szolgáló gomb és csak a legjobb pillanatainkat tudjuk visszanézni egy videó formájában.


Persze ez rögtön számos kérdést felvet. Az első, hogy bár korábban minden fejlesztő arról beszélt, hogy a játékukban a lehető legnagyobb realitásra törekednek, azért az életben nem pörögnek EÜ-pakkok a harcmezőkön és egy seb bekötözésétől sem megy az életerőnk szinte teljesen. A One Life alkotói az elsők, akik valóban nyugodt szívvel hivatkozhatnak a realizmusra. A programban ugyanis nem is kell hogy szitává lőjenek, elég egy jól célzott lövés és már el is buktunk nagyjából két IMAX-jegy árát.

A másik pedig az emberi kapcsolatok építése/rombolása. Itt ugyanis egy Friendly Fire végzetes lehet és éppen ezért nagyon bíznunk kell a társunkban és abban, hogy ha azt mondja fedez minket akkor az valóban így is van. Ugyanakkor ez megkérdőjelezi a csapatok létjogosultságát is, hiszen ki az, akiben annyira megbízol, hogy - szó szerint - az életed is rábízod. A One Life feltehetően a korábban más játékokban összeszokott csapatok és a magányos farkasok világa lesz.

A One Life nagyon merész vállalkozás és reméljük hogy valóban komoly küzdelmeket lehet majd látni. Kérdés, hogy egy ilyen megoldással meddig lehet életképes egy akció-FPS, hiszen egy idő után le fog csökkenni a játékosok száma (vagy alapból nem mernek fizetni érte vagy pedig már meghaltak) és nem túl élvezetes, ha 2-3 profi kóborol a pályákon, egymással talán nem is találkozva. Mi mindenesetre várjuk a megjelenést és drukkolunk neki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Palinko #27
    ez tetszik, biztos így van, hogy erre van igény. de azért felhoznék pár dolgot. az NFS szériában nagyon gyakran pofátlanul csalt a gép ezt mindenki bizonyíthatóan tudta, ha felkeltél a gép elől elmentél vacsorázni úgy lelassult a gép, hogy még behozhattad a lemaradást (kis túlzással), ha viszont vezettél a célegyenesig sokszor a seggedben volt a gép és jaj neked ha elbénáztad és megakadtál valami tereptárgyban (az oké hogy a te hibád, de a kétfokozatú AI nem). meg ha jól tudom olyan is volt, hogy engedte a gép, hogy jól lehagyd aztán az utolsó körben ledolgozta a nagy hátrányt, ami meg nyilvánvaló, hogy nem felejtettél el az utolsó körre vezetni...

    de térjünk lövöldére mert ott hoztad a példát, igazából sokszor nem igaz, hogy nem tudnák megcsinálni a profi AI-t mikor van sok több fokozatú játék aztán ugyan úgy bénázik néha Hardon mint Easyn... meg ami árnyalja a képet, hogy 1vsok ellen, valóságban se lenne semmi esélye, szóval azt tényleg nem írhatják meg mert játszhatatlan lenne, ha csak nem lopakodós, mert emígy 2 emberrel felváltva tűz alatt tartana 1 meg meglepne és még tárazni is lenne mindenkinek ideje. ha meg vannak csapattársaid azoknak kb gondolatolvasni kéne AI részről ami nem egyszerű, irányítgatni meg sokszor macerás, általában jobb az ilyen játék ha csapattag vagy és nem commander...

    ha meg co-op úgy lehetne rendes, de állandóan komoly 5 embert nehéz összeszedni akik komolyan akarnak taktikázni, vagy elmennek az emberek ARMA-zni aztán nincs is másra olyan nagy igény. elég összetett probléma ez nem lehet se csak a játékosokra se csak a fejlesztőkre fogni
  • Palinko #26
    nekem is ez volt a legelső ötletem, hogy 1 hét - 1 hónap köré tenném az ingyenes reinkarnáció lehetőségét, mert emígy elég gáz, szegényebb régiókban tuti kevesen fogják venni. meg lehet majd vele e-penist mérni, meg várom már a baby rages youtube videókat, hogy hülye csapattárs leszedte, vagy lagg miatt hal meg stb.
  • Katalizátor #25
    Akik kipörgették a Half Life-ot, azoknak ez gyerekjáték! :D
  • ugh #24
    Amugy ebben van valami.
    A volt cimboram aki verbeli foallasu idiota a far cry 1-re mondta, hogy szar mert berohant 10 ellenfel koze es sorozattal ratatazott a hulyeje ossze vissza.
    Elfogyott a skuloja es agyonlottek a picsaba (ha jol emlexem egyet se szedett le).
    Az se tetszett neki, amikor eszrevettek az ellenfelek, hogy egy bozotban kuksol, 4 fele valtak es egy kis csapat lefoglalta szembol a baromjat, akiket szinten hangos esznelkuli ratatataval probalt leszedni mikozben 2-2-2 ember oldalrol es hatulrol kozelitettek fele.
    Mire eszrevette a kretenje, hogy jobbrol jon valaki a balrol jovo csavo mar ott allt a bozotban kozvetlenul mellette.
    Es ismerem az aijat a jateknak a bozoton belulre nem latott be az ai.


    Utoljára szerkesztette: ugh, 2015.11.04. 23:22:33
  • Zsoxx #23
    Ja mert soha nem fordult még elő régebbi FPS-ekben, hogy a gépi ellenfél bespawnolt a játékos mögé, igaz? Elárulom, hogy még a GTA V-ben is láttam ilyet (online, heist). Szóval ez nem legenda, van valóságalapja.
  • Macropus Rufus #22
    Ez a játék(?) egy marhaság.
  • Macropus Rufus #21
    Hát nem. Ez olyan mind ha bedobnál egy zsetont, játszol amedig le nem lőnek, es aztán azzal a géppel soha többé nem tudnál játszani.
  • asgh #20
    Nem rég volt itt egy cikk, amiben egy játékfejlesztő elmesélte, hogy a gépi ellenfelek intelligenciája direkt van lebutítva, mert a játékosok magát a játékot hibáztatják, ha bénáznak és csalással vádolják a fejlesztőket, ha a gépi ellenfél túl nehéz.
    Pl. csapatban mozgó, egymást fedező gépi ellenfelek ellen a "rambózó" vérpistikék fél percen belül elhaláloznak, mert míg ő agyatlanul fut bele a golyózáporba, addig a gépi ellenfelek szépen mögéje lopakodnak és fejbe lövik. Ilyenkor aztán Pistike hörög, hogy ez nem ér, mert a gép direkt mögé spawn-olta az ellenséget.
    Na kb. ennyit a játékos társadalom realitás igényéről.
  • Strayhand #19
    Nem értem, hogy gondolják. Ha csak mondjuk 5 percenként lelő mindenki valakit, akkor 5 percenként feleződik a játékosbázis. De majd biztos 5 percenként 10 dollárért visszavásárolja magát mindenki, nem...?
  • Sith #18
    Kicsit hasonló: DayZ SA, nincs save nincs semmi, ha meghaltál ennyi volt (igaz azt kezdheted előröl)
    Viszont szerintem szociológiai tanulmányt lehetne írni a játékosok hozzá állásáról, szóval szerintem nem nyerő az ötlet.