Ötvös Tibor
Merész vállalkozás a One Life
Fizetnél egy olyan játékért, melyben ha meghalsz soha többet nem indíthatod el? Ha igen, a One Life lesz a te játékod.
Minden multis játékban egy-egy halál esetén az a legrosszabb, ha minden addig összeszedett cuccunkat elveszítjük és kezdhetjük elölről az egészet. Persze mindez csak eddig volt érvényes, hiszen a One Life minden eddiginél keményebben bünteti, ha valaki áldozatául esik benne egy kósza vagy nem annyira kósza lövedéknek. Ha ugyanis meghalunk benne, akkor bizony a játékba sem tudunk már többé belépni.
A Steam Zöld Út projektjéhez a napokban csatlakozott One Life alkotói ugyanis szeretnék elérni, ha egy-egy győztes nap után a játékos valóban elégedetten dőlne hátra a székében és ezzel a megoldással a felcsatlakozom és lövök mindenkit-figurákat is ki tudják szűrni. A One Life ugyanis ezen komoly megkötés ellenére is pénzbe kerül, jelen pillanatban 10 dollárért lehet előrendelni. A halálunk után azonban a Steam hálózatában is kiszürkül a játék indítására szolgáló gomb és csak a legjobb pillanatainkat tudjuk visszanézni egy videó formájában.
Persze ez rögtön számos kérdést felvet. Az első, hogy bár korábban minden fejlesztő arról beszélt, hogy a játékukban a lehető legnagyobb realitásra törekednek, azért az életben nem pörögnek EÜ-pakkok a harcmezőkön és egy seb bekötözésétől sem megy az életerőnk szinte teljesen. A One Life alkotói az elsők, akik valóban nyugodt szívvel hivatkozhatnak a realizmusra. A programban ugyanis nem is kell hogy szitává lőjenek, elég egy jól célzott lövés és már el is buktunk nagyjából két IMAX-jegy árát.
A másik pedig az emberi kapcsolatok építése/rombolása. Itt ugyanis egy Friendly Fire végzetes lehet és éppen ezért nagyon bíznunk kell a társunkban és abban, hogy ha azt mondja fedez minket akkor az valóban így is van. Ugyanakkor ez megkérdőjelezi a csapatok létjogosultságát is, hiszen ki az, akiben annyira megbízol, hogy - szó szerint - az életed is rábízod. A One Life feltehetően a korábban más játékokban összeszokott csapatok és a magányos farkasok világa lesz.
A One Life nagyon merész vállalkozás és reméljük hogy valóban komoly küzdelmeket lehet majd látni. Kérdés, hogy egy ilyen megoldással meddig lehet életképes egy akció-FPS, hiszen egy idő után le fog csökkenni a játékosok száma (vagy alapból nem mernek fizetni érte vagy pedig már meghaltak) és nem túl élvezetes, ha 2-3 profi kóborol a pályákon, egymással talán nem is találkozva. Mi mindenesetre várjuk a megjelenést és drukkolunk neki.
Minden multis játékban egy-egy halál esetén az a legrosszabb, ha minden addig összeszedett cuccunkat elveszítjük és kezdhetjük elölről az egészet. Persze mindez csak eddig volt érvényes, hiszen a One Life minden eddiginél keményebben bünteti, ha valaki áldozatául esik benne egy kósza vagy nem annyira kósza lövedéknek. Ha ugyanis meghalunk benne, akkor bizony a játékba sem tudunk már többé belépni.
A Steam Zöld Út projektjéhez a napokban csatlakozott One Life alkotói ugyanis szeretnék elérni, ha egy-egy győztes nap után a játékos valóban elégedetten dőlne hátra a székében és ezzel a megoldással a felcsatlakozom és lövök mindenkit-figurákat is ki tudják szűrni. A One Life ugyanis ezen komoly megkötés ellenére is pénzbe kerül, jelen pillanatban 10 dollárért lehet előrendelni. A halálunk után azonban a Steam hálózatában is kiszürkül a játék indítására szolgáló gomb és csak a legjobb pillanatainkat tudjuk visszanézni egy videó formájában.
Persze ez rögtön számos kérdést felvet. Az első, hogy bár korábban minden fejlesztő arról beszélt, hogy a játékukban a lehető legnagyobb realitásra törekednek, azért az életben nem pörögnek EÜ-pakkok a harcmezőkön és egy seb bekötözésétől sem megy az életerőnk szinte teljesen. A One Life alkotói az elsők, akik valóban nyugodt szívvel hivatkozhatnak a realizmusra. A programban ugyanis nem is kell hogy szitává lőjenek, elég egy jól célzott lövés és már el is buktunk nagyjából két IMAX-jegy árát.
A másik pedig az emberi kapcsolatok építése/rombolása. Itt ugyanis egy Friendly Fire végzetes lehet és éppen ezért nagyon bíznunk kell a társunkban és abban, hogy ha azt mondja fedez minket akkor az valóban így is van. Ugyanakkor ez megkérdőjelezi a csapatok létjogosultságát is, hiszen ki az, akiben annyira megbízol, hogy - szó szerint - az életed is rábízod. A One Life feltehetően a korábban más játékokban összeszokott csapatok és a magányos farkasok világa lesz.
A One Life nagyon merész vállalkozás és reméljük hogy valóban komoly küzdelmeket lehet majd látni. Kérdés, hogy egy ilyen megoldással meddig lehet életképes egy akció-FPS, hiszen egy idő után le fog csökkenni a játékosok száma (vagy alapból nem mernek fizetni érte vagy pedig már meghaltak) és nem túl élvezetes, ha 2-3 profi kóborol a pályákon, egymással talán nem is találkozva. Mi mindenesetre várjuk a megjelenést és drukkolunk neki.