Ötvös Tibor
Homefront: The Revolution - indul a forradalom
A Homefront: The Revolution fejlesztése már nagyon régóta tart és a sok koncepció- és kiadóváltás után most révbe ért a projekt.
A Homefront első része engem személy szerint cseppet sem fogott meg, így nem is tudtam le a történetet. Éppen ezért nem is nagyon foglalkoztam vele, mikor kiderült, hogy lesz második része. Aztán eltelt pár év és most a The Revolution alcímmel ellátott pereg a monitoromon és csak csodálkozok. Igen, felkeltette figyelmememet a játék.
Most nem térek ki az előzményekre, de legyen elég annyi, hogy a sok kiadó- és koncepcióváltás csak előnyáre vált a programnak. A sztori olyan, mintha a Vörös hajnal című film elevenedne meg a szemünk előtt. Észak-Korea elfoglalja az Államokat és természetesen a kezdetben maroknyi ellenálló forradalmat robbant ki.
A játékmenet sokat változott az első rész óta. A megadott útvonalak helyett ezúttal már egy nyitott világot kapunk és elméletileg teljesen szabadon is járhatjuk be azt. Persze azért a különböző lezárások jó okot szolgáltatnak arra, hogy a fejlesztők azért kicsit terelgessék a játékost, de ez nem olyan zavaró és a sztoriból meg is magyarázható ez a korlátozás.
A The Revolution Amerikája teljesen más, mint ahogy azt manapság láthatjuk. Egy jóval sötétebb hely lett, hiszen az elnyomók mindent megpróbálnak kisajtolni a területből és a lakosságból. Mivel hősünk nem rendelkezik katonai múlttal (meglepő húzás, de hangulatos), így nem minden fegyverrel bánik jól és egy-két jól célzott lövéssel le is teríthetnek minket.
Ez egyébként kimondott célja volt a fejlesztőknek, hiszen forradalmárként folyamatosan ott lebeg a fejünk felett annak a lehetősége, hogy lebukunk és akkor végünk. Éppen ezért érdemes gyorsan kiismerni a gerilla-harcmodort és azt bevetni. Illetve a megszerzett fegyvereket is folyamatosan alakítgatni kell, ezt a rendszert egyébként a Crysis-ből emelték át.
A jól megválasztott fegyver és taktika létfontosságú, hiszen egy jóval nagyobb, erősebb, jobban felszerelt ellenféllel állunk szemben. Kapunk még pár vezethető járművet is a játékban, ám a bemutatott változatban kipróbált motor kezelése gyalázatos volt, képtelenség irányban tartani vagy normálisan közlekedni vele. Persze van még idő a megjelenésig (ha már ennyit vártunk, további pár év meg sem kottyan) de erre azért figyelni kellene.
Összességében a Homefront: The Revolution kimondottan hangulatos kis alkotásnak tűnik és ha kijavítják az eddig észlelt hibákat, akkor megéri a várakozást. A játék tavasszal jelenik meg - elméletileg.
A Homefront első része engem személy szerint cseppet sem fogott meg, így nem is tudtam le a történetet. Éppen ezért nem is nagyon foglalkoztam vele, mikor kiderült, hogy lesz második része. Aztán eltelt pár év és most a The Revolution alcímmel ellátott pereg a monitoromon és csak csodálkozok. Igen, felkeltette figyelmememet a játék.
Most nem térek ki az előzményekre, de legyen elég annyi, hogy a sok kiadó- és koncepcióváltás csak előnyáre vált a programnak. A sztori olyan, mintha a Vörös hajnal című film elevenedne meg a szemünk előtt. Észak-Korea elfoglalja az Államokat és természetesen a kezdetben maroknyi ellenálló forradalmat robbant ki.
A játékmenet sokat változott az első rész óta. A megadott útvonalak helyett ezúttal már egy nyitott világot kapunk és elméletileg teljesen szabadon is járhatjuk be azt. Persze azért a különböző lezárások jó okot szolgáltatnak arra, hogy a fejlesztők azért kicsit terelgessék a játékost, de ez nem olyan zavaró és a sztoriból meg is magyarázható ez a korlátozás.
A The Revolution Amerikája teljesen más, mint ahogy azt manapság láthatjuk. Egy jóval sötétebb hely lett, hiszen az elnyomók mindent megpróbálnak kisajtolni a területből és a lakosságból. Mivel hősünk nem rendelkezik katonai múlttal (meglepő húzás, de hangulatos), így nem minden fegyverrel bánik jól és egy-két jól célzott lövéssel le is teríthetnek minket.
Ez egyébként kimondott célja volt a fejlesztőknek, hiszen forradalmárként folyamatosan ott lebeg a fejünk felett annak a lehetősége, hogy lebukunk és akkor végünk. Éppen ezért érdemes gyorsan kiismerni a gerilla-harcmodort és azt bevetni. Illetve a megszerzett fegyvereket is folyamatosan alakítgatni kell, ezt a rendszert egyébként a Crysis-ből emelték át.
A jól megválasztott fegyver és taktika létfontosságú, hiszen egy jóval nagyobb, erősebb, jobban felszerelt ellenféllel állunk szemben. Kapunk még pár vezethető járművet is a játékban, ám a bemutatott változatban kipróbált motor kezelése gyalázatos volt, képtelenség irányban tartani vagy normálisan közlekedni vele. Persze van még idő a megjelenésig (ha már ennyit vártunk, további pár év meg sem kottyan) de erre azért figyelni kellene.
Összességében a Homefront: The Revolution kimondottan hangulatos kis alkotásnak tűnik és ha kijavítják az eddig észlelt hibákat, akkor megéri a várakozást. A játék tavasszal jelenik meg - elméletileg.