Ötvös Tibor
Törölt játékok, melyekért kár
A Prey 2 kapcsán kicsit elgondolkodtunk rajta, milyen alkotások voltak már a múltban melyek érdekesnek tűntek de soha nem jelenhettek meg.
A Prey 2 tegnapi törlésének alkalmából kicsit elgondolkodtunk, hogy milyen korábbi alkotások voltak, melyek nagyon érdekesnek tűntek, de végül a kiadó ilyen-olyan okokból végül leállította a fejlesztésüket. Megpróbáltuk összeszedni azt a pár címet, melyért valóban kár, de természetesen ez egy szubjektív összeállítás.
A Shadows Of The Damned, Lollipop Chainsaw és Killer Is Dead után Suda51 egy újabb projektbe fogott, mely a Lily Bergamo címet kapta. A sztori hőse egy Tae Ioroi nevet kapott karakter, aki azonban a projekt leállításával ki is múlt. Azonban maga a játék végül nagyjából egy évvel később visszatért Let it Die címmel, a főhős viszont már nem szerepelt benne.
A Sega a Sonic & Knuckles után fogott neki a Sonic X-treme fejlesztésének, mely a tervek alapján a franchise következő fő bejegyzése lett volna. Azonban a munkálatok nagyon rosszul mentek, a projekt nem hozta azt a minőséget, sokszor váltott irányt és platformot is Sonic új kalandja. Végül 1997-ben törölte is az egészet a Sega.
A Streets of Rage 4 a népszerű sorozat feltámasztására tett második kísérlet. Az első alkalommal a Sega megvásárolta a Judgement Force nevet viselő projektet a Core Desing-tól és Streets Of Rage 3D címmel akarta kiadni Saturnra. Az utolsó pillanatban azonban meggondolták magukat és Fighting Force-ra nevezték át az egészet. A Streets of Rage 4 volt a második próba, ám a Sega Of America a sorozat csökkenő népszerűsége miatt ezt is leállította.
Jóval érdekesebb az Aliens: Colonial Marines története. A Sega valószínű már nagyon megbánta, hogy a Gearbox-szal összeállt a projektre, ám jóval korábban már volt egy Colonial Marines az Alien világában. A Check Six Games az Electronic Arts és a Fox Interactive számára készítette a programot, ám 2002 nyarán leállt a munka. Mikor 2006-ban a Sega megszerezte az Alien jogait, a fejlesztési munkálatokat az alapoktól kezdték újra.
A Jazz Jackrabbit 3 volt az első próbálkozása a harcos nyuszinak a 3 dimenzióban, ám az Epic egyszerűen nem talált kiadót a projekthez. Így a projekt minden különösebb hírverés nélkül tűnt el a semmiben. Azonban 2000 májusában az alfa változat felkerült a netre, így a rajongók végül kipróbálhatták. A Jurassic Park: Survival egy igen érdekes vállalkozásnak tűnt, mely végre egy akció-horror lett volna.
A Sorna-szigeten játszódó alkotásban logikai feladványokat kellett megoldani és az addiginál jóval kevesebb tűzpárbaj várt ránk. Sajnos azonban a fejlesztő Savage Games és a kiadó Vivendi között elfajult a kapcsolat és ezért leállt a munka. Szintén nagy hiányt érezhetünk, hogy a Hip Interactive csődbe ment, hiszen ezzel eltűnt a süllyesztőben a nagyon hangulatosnak tűnő horror, a City Of The Dead, mely George A. Romero Holtak...-sorozatát bővítette volna ki.
A végére maradt a Capcom Fighting All-Stars, melyben a kiadó szerette volna az összes ismertebb karakterét egyetlen verekedős programban egymásnak ereszteni. Sajnos a munkálatok épp a 2D-s vonal hanyatlása idején indultak, a 3D-be történő portolás pedig nagyon komoly gondokat okozott, így végül a projekt csak az alfa-fázisig jutott el. Onnan pedig a kukába.