Ötvös Tibor

2014 legígéret­esebb független fejlesztései


Örömteli tendenciát lehet megfigyelni a független, úgynevezett indie-játékok kapcsán, hiszen egyre nagyobb szeletet harapnak ki a játékvilágból és akadnak köztük olyan programok, melyek a nagyokat megszégyenítő módon mára már kultikus státuszt értek el.

Tavaly sem lehetett panasz a kínálatra ám a 2014-es év - a jelen állás szerint - minimum 100 címmel gazdagítja majd a rajongók gyűjteményét és ezek között ismét lesznek meghatározó, az egész üzletág számára akár etalonként is szolgálható programok. Mi most összegyűjtöttünk pár címet, melyekre idén mindenképpen figyelni fogunk és melyek még nem érhetők el semmilyen formában, illetve valóban alacsony költségvetéssel bírnak (a játékok nevére kattintva egyébként mozgásban is meg lehet tekinteni azokat).

Kezdjük mindjárt egy olyan alkotással, melyet egyetlen ember készít. A Lifeless Planet hőse egy űrhajós, aki a címben is említett, elsőre abszolút élettelennek tűnő bolygóra érkezik. Ám a nyugodt környezetet jobban megszemlélve hamar kiderül, hogy az oroszok már voltak itt, láthatóan meg is telepedtek bizonyos célból és egyikük meg is menti az életünket. A főként a logikai és kalandori érzékünkre apelláló programban szerepet kap a vallás és a tudomány is. Érdekes lesz, a kapcsolódó fórumokon már most mennek a találgatások, hogy hol és melyik bolygón játszódik a program, ezen tippek között pedig szerepel Földre is. Meglátjuk. A megjelenés dátuma még nem ismert, jelenleg az alfa-változatot készül kiadni a Stage 2 Studios (azaz David Board).

A Neverending Nightmare a bejelentés alapján egyesíti magában mindazt, ami miatt a túlélő-horrorok korábban hatalmas sikert arattak. Maga a megvalósítás igen kezdetleges, de nagyon hangulatos. A kalandjáték az Infinitap Games alkotása lesz, melyről a már elérhető traileren kívül túl sokat nem tudunk, a hivatalos honlapon is csak ezt az egy jelenetet szemlélhetjük meg újra és újra. Ennek ellenére a kezdetet kimondottan biztatónak ítéltük meg, reméljük a végeredmény is borzongató lesz.


Nem is kanyarodnánk el túlságosan a műfajtól, így mindenképpen itt említeném meg a Paradise Lost: First Contact nevet viselő alkotást (trailer feljebb). Aki látta a Kurt Russell és John Carpenter nevével fémjelzett A dolog című klasszikust, az örömmel konstatálhatja, hogy eme indie-fejlesztésben ezúttal nem az emberek, hanem az "idegen szörny" bőrét ölthetjük magunkra. A számos logikai feladványt kínáló alkotás kinézetét tekintve a legszebb C-64-es korszakot idézi és ez most nem negatívum akart lenni. Érdeklődve várjuk a végeredményt.

A különböző lázadásokat, foci-huligánok zúzását megjelenítő programokkal nem vagyunk eleresztve, de ezen változtathat majd a Riot, melyben a tavaly tapasztalt tüntetéseket (Egyiptom és Ukrajna) szeretnék játék formában is megjeleníteni a fejlesztők. Az elégedetlenek vezetőjeként célunk a minél nagyobb rombolás kivitelezése illetve a követeléseink elérése. Azonban aki inkább a másik oldalra állna, az is beszerezheti a Riotot, hiszen rendőrként is beszállhatunk az ütközetekbe.

Nagyon kedvelem a görög mitológiát, így az Apotheon-t egyszerűen nem hagyhatom ki. No nem csak magam miatt, egyszerűen rendkívül hangulatosnak tűnik ez a mászkálós akció-kaland. A megvalósítás telitalálat, a harcok folyamatosak és nem maradhatnak ki az egész képernyőt betöltő főellenfelek sem. Szintén egyediségével arathat sikert az Ether One: The Restorer. A sztori szerint a 20. század közepén egy új technológiai segítségével lehetőség nyílik rá, hogy a mentális betegségekkel küzdő emberek agyába bejussanak a kiválasztott szakemberek (ők a Restorer-ek) és belülről tegyék helyre a hibás részeket. Mi is egy ilyen kiválasztottat alakítunk, aki azonban bent reked egy bizonyos Jean fejében és immáron saját szabadulásáért is küzd.


A Lioness (eredeti címe: Lionheart Drive) az időutazós kalandok kedvelőinek készül. A sztori szerint egy szabadúszó újságírót alakítunk, aki hét eltűnt személyről készül cikket írni és emiatt kezd nyomozásba. Természetesen semmi nem az, aminek látszik és hősünk életét jelentősen befolyásolja majd egy nikotinfüggő macska, a jakuza, az interdimenzionális kávé és az időutazás is. A Lioness hét részben jelenik majd meg és kimondottan a szereplők közötti interakciókra építi fel a játékmenetet.

A végére hagytunk egy olyan alkotást, mely 2014-ben képes lehet maga mögé utasítani a legtöbb blockbusternek kikiáltott programot. A The Forest ugyanis mind megvalósításában mind hangulatában az év egyik legjobb túlélő-horrorjának tűnik. A játékban valóban túl kell élnünk és ezért mindent el kell követni, ami egy erdő közepén megtehető. Élelmet és nyersanyagokat kell gyűjteni, csapdákat állíthatunk fel és természetesen az életünkért is meg kell majd küzdeni. Látványos és hangulatos... és tegyük hozzá, hogy végre nem egy elmegyógyintézetben kell barangolnunk.

Ezen alkotásokra szerettük volna felhívni a figyelmét minden olvasónknak. Természetesen van még rengeteg olyan program, melyről lehetne írni (az oldalunkon már szereplő játékokat kihagytuk, ilyen a Routine, a The Long Dark, az Among the Sleep vagy a Everybody's Gone to the Rapture) és megjelenés után be is mutatjuk őket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #1
    Ez a Lifeless Planet ígéretesnek tűnik. De miért van az, hogy az indie fejlesztők nagy része az indie-séget a pixeles retro játékokban érzi? Egyszer-egyszer poén, de mindig...?