Ötvös Tibor

Sci-fi lett volna a Splinter Cell

A Ubisoft eddig igen komolyan kikerülte azon kérdéseket, melyek a kiadó egyik legsikeresebb francise-zának keletkezési körülményeire vonatkoztak.

Ma azonban Yannis Mallat, a Ubisoft Montreal vezérigazgatója végre beavatta az IGN munkatársát a kezdetekbe és ebből igen érdekes dolgok derültek ki. A Splinter Cell eredetileg a Ubisoft New York berkeiben készült, ám akkor még a The Drift nevet viselte a projekt és egy sci-fi-retro lövölde lett volna. Tegyük hozzá, hogy a '90-es évekről beszélünk és a tervek szerint repülő autók, több ellenfélre való célzás lehetősége és a szabadon alakítható fegyverek szerepeltek volna a projektben.

A projekt azonban elbukott, a kiadó elkaszálta és ekkor került a képbe a 007-es ügynök. A franciák ugyanis nagyon szerettek volna egy James Bond játékot elkészíteni, ám nem sikerült megszerezni a jogokat hozzá, így ez a projekt is besült. Ekkor jött Tom Clancy és a kiadó elkezdett a korábban már elkaszált projektek között kutatgatni, melyik is illene a legjobban az író munkásságához.

Ekkor talált rá Nathan Wolff dizájner a The Driftre, melyhez elkezdett kémes elemeket hozzáadni, megjelentek a kamerák, a lopakodás lehetősége és a csendes gyilkosságok és erre már a Ubisoft is rábólintott. Egyetlen kikötésük volt és ebben azt fogalmazták meg: a játék jobb legyen, mint a Metal Gear Solid 2. Így született meg a Splinter Cell, mely jött, látott és győzött. A játékosok imádták a sötétben osonó Sam Fisher kalandját és számos folytatást is megélt a projekt.

A Pandorra Tomorrow volt az első lopakodós alkotás, mely rendelkezett többjátékos móddal, a Chaos Theoryt pedig sokan a stílus királyának tartják. Az első komolyabb váltás a Double Agenttel jött el a szériába. Ebben Sam kettős ügynökként tevékenykedett és miközben be kellett épülnie egy terrorista szervezetbe, az Ügynökség bizalmát sem volt szabad elveszítenie. A Conviction pedig elsősorban a keletkezésének körülményei miatt volt érdekes, hiszen az eredeti tervek szerint teljesen más kalandot kaptunk volna, mint ami végül megjelent.

A Conviction jóval inkább az akcióra koncentrált, mint a korábbi fejezetek, de ennek a sztori adta meg a magyarázatát (az alaphelyzet szerint Sam kilépett minden szervezetből és a lánya gyilkosait próbálja meg felkutatni). Itt kiemelt szerepet kaptak a brutális vallatások, ennek ellenére a rajongók sok helyen fejezték ki nemtetszésüket a játékmenet miatt. Éppen ezért a Blacklist megpróbált visszatérni a gyökereihez, ami legtöbb esetben sikerült is neki.

Bárhonnan is indult, mára a Splinter Cell a játékvilág megkerülhetetlen klasszikusa lett és egészen biztosan találkozunk még Sam Fisherrel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!