Ötvös Tibor
Valódi túlélő-horror lesz az Alien: Isolation
Vannak olyan franchiseok, melyekkel kapcsolatban az a kósza érzése támadhat az embernek, hogy mintha a készítői szándékosan rontanák le a színvonalát az évek során. Az Alien-sorozat is eme csoportba tartozik.
A kultikus első két mozifilm után kaptunk egy, a legtöbb rajongó szerint is a leggyengébbnek minősíthető részt, majd jött a negyedik, ami szintén nagyon látványos lett. Azonban a Prometheus komoly sebet ütött a címen, még ha tudjuk, hogy eredetileg nem is a franchise-hoz kapcsolódott volna. De ezt a filmrészlegen már számos alkalommal kivesézték a fórumozók, így inkább nézzük a játékfrontot.
Ha hirtelen egy szórakoztató, a filmek hangulatát sikerrel visszaadó játékot kellene mondani, bajban lennék. Halványan rémlik egy 3DO-ra megjelent program, melyben számos alkalommal megrémültem a különböző támadások miatt. A másik, ami beugrik, az az Aliens vs Predator széria, melynek első két része szórakoztató volt, ám utána itt is megindult a lejtmenet. A rossz Alien-játékokra a koronát a Colonial Marines tette fel, ami minden szempontból egy közepesnél gyengébb alkotás lett. Most pedig a The Creative Assembly kapta meg a lehetőséget, hogy végre valami érdemlegeset alkossanak a témában.
Az Alien: Isolation főhőse Ripley lánya, Amanda lesz, aki 15 évvel az anyja eltűnése után a Weyland-Yutani alkalmazásában áll és azért utazik a távoli Sevastopolra, hogy megszerezze az ott található USCSS Nostromo fekete dobozát. Ettől reméli ugyanis, hogy végre kideríti, vajon mi is történt édesanyjával. Amanda nem katona, így a belső nézetes túlélő-horror során inkább a menekülésre és az eszére hagyatkozik. Az állomáson található eszközök segítségével próbálja meg túlélni a Sevastopolon titokzatos módon felbukkanó Xenomorph támadásait.
Természetesen az emberek között is akadnak, akik az életünkre törnek majd, de lesznek segítőink illetve olyan emberek is, akik bizonyos szívességért cserébe nekünk nyújtanak segítő kezet a nyomozásunkban. Amanda minden olyan eszközt, tárgyat össze tud gyűjteni, mellyel meg tudja védeni magát illetve bizonyos szakaszokon a továbbjutást tudja megoldani magának. Ám nem muszáj mindig mindenhol mindent bejárni, tőlünk függ mennyi időt szánunk egy-egy szoba vagy terem átkutatására.
Minden egyes perccel ugyanis növeljük annak veszélyét, hogy valaki ránk talál és attól kezdve 50% az esély arra, hogy ellenséges szándékkal érkezett (a Xenomorph esetében ez egyértelműen 100%). Így rajtunk áll, hogy például elkezdünk dobozokat egymásra pakolni, hogy feljussunk egy helyre vagy sem.
A szerencsésebb újságírók mozgásban is megszemlélhették már az Alien: Isolationt egy 30 perces játszható demó formájában és bár elégedetten írták meg véleményüket a tapasztaltakról, de folyamatosan felbukkant a Colonial Marines hivatkozási alapként. A Sega és a Gearbox ugyanis az FPS-ből is egy nagyon jól összerakott demót mutogatott a sajtónak, melyről aztán a megjelenés után kiderült, hogy nem igazán hasonlít a végeredményre. Így mindenki kicsit félve közelít a projekthez, mely távolságtartást tovább növeli, hogy a The Creative Assembly a stratégiai műfajon kívül még nem alkotott maradandót.
Az Alien: Isolation év végén jelenik meg konzolokra és PC-re.