Ötvös Tibor
A Shadow of the Colossus és a Left 4 Dead elegye lesz az Outrise
Mindig jó előjel egy bejelentett projekt kapcsán, ha annak fejlesztésében olyanok vesznek részt, akik korábban már komolyabb projektek mellett szereztek tapasztalatot.
A legutóbb a Red Barrels alkotása, az Outlast okozott kellemes és egyben borzongató perceket és a 2013-as év legjobbjai közé is beszavaztuk. Az említett program fejlesztésében olyan munkatársak vettek részt, akik korábban a Prince of Persia: Sands of Time, Uncharted és Splinter Cell szériákon tevékenykedtek, ami azért nem volt rossz ajánlólevél. Éppen ezért mostantól kiemelt figyelemmel követjük az Outrise alakulását, melyet az az Adhesive Games készít, melynek tagjai a Ubisoft, a Crytek és a Hawken berkeiben igazi veteránokká váltak.
A hétvégén bejelentett alkotás 2094-ben játszódik. A világot az Egyesült Államok Szövetsége (United States Federation - USF) irányítja és hatalmát elsősorban annak köszönheti, hogy a világ utolsó fizetőeszköze, a CryptoCoin az ő birtokában van, korlátlan uralommal bír felette. Azonban, ahogy az már lenni szokott lázadók itt is akadnak, ők viselik az Outrise nevet. Céljuk megdönteni az USF hatalmát, ám ehhez a több épület magas robotokon is át kell verekedniük magukat.
James Wearing, a projekt vezetője szerint az Outrise a Shadow of the Colossus és a Left 4 Dead elegyeként is leírható. Adott egy pálya, ahol egyszerre maximum 16 játékos lehet jelen és az ő együttműködésükre lesz szükség ahhoz, hogy a már említett hatalmas mecheket sikeresen elpusztítsák. A Left 4 Dead a multi és az FPS nézet miatt jelenik meg, illetve az együttműködés kényszere miatt, a Shadow of the Colossus pedig a hatalmas ellenfelek miatt, akiket szintén csak egy bizonyos stratégiával, módszerrel győzhetők le.
"Szerettem volna olyasmit készíteni, ami vérbeli old-school-nak is nevezhető" - árulta el Wearing. "Olyan filmeken nőttem fel, mint a Robotzsaru vagy a Terminator és éppen azt a különleges varázst szerettem volna áthozni a monitorokra, melyeket ezen filmek nézésre közben éreztem. Manapság ilyen sci-fi élménye már nem nagyon van a rajongóknak." Az alkotók jelenleg 5-6 mech-hel készültek el ami igen szép szám ahhoz képest, hogy csak a szabadidejükben dolgoztak a projekten.
Korábban ugyanis még a régi stúdiójuknál voltak kénytelenek tevékenykedni, hiszen a terveikhez nem találtak támogatót. Ám manapság egyre kevésbé van szükség egy nagyobb kiadóra, mely bár adja a pénzt, de keményen meg is szabja, mit akar látni a programban és mit nem. Ezen korlátokat dönthetik le a Kickstarter segítségével, ám Wearing még nem döntötte el, hogyan szereznek pénzt a folytatáshoz.
Éppen ezért megjelenési dátumról még nincs szó, ahogy a játékban elérhető funkciók (publikus mérkőzések, véletlenszerűen generált mechek stb.) is változnak attól függően, mekkora összeget sikerül összeszedni az Outrise fejlesztésére.
A legutóbb a Red Barrels alkotása, az Outlast okozott kellemes és egyben borzongató perceket és a 2013-as év legjobbjai közé is beszavaztuk. Az említett program fejlesztésében olyan munkatársak vettek részt, akik korábban a Prince of Persia: Sands of Time, Uncharted és Splinter Cell szériákon tevékenykedtek, ami azért nem volt rossz ajánlólevél. Éppen ezért mostantól kiemelt figyelemmel követjük az Outrise alakulását, melyet az az Adhesive Games készít, melynek tagjai a Ubisoft, a Crytek és a Hawken berkeiben igazi veteránokká váltak.
A hétvégén bejelentett alkotás 2094-ben játszódik. A világot az Egyesült Államok Szövetsége (United States Federation - USF) irányítja és hatalmát elsősorban annak köszönheti, hogy a világ utolsó fizetőeszköze, a CryptoCoin az ő birtokában van, korlátlan uralommal bír felette. Azonban, ahogy az már lenni szokott lázadók itt is akadnak, ők viselik az Outrise nevet. Céljuk megdönteni az USF hatalmát, ám ehhez a több épület magas robotokon is át kell verekedniük magukat.
James Wearing, a projekt vezetője szerint az Outrise a Shadow of the Colossus és a Left 4 Dead elegyeként is leírható. Adott egy pálya, ahol egyszerre maximum 16 játékos lehet jelen és az ő együttműködésükre lesz szükség ahhoz, hogy a már említett hatalmas mecheket sikeresen elpusztítsák. A Left 4 Dead a multi és az FPS nézet miatt jelenik meg, illetve az együttműködés kényszere miatt, a Shadow of the Colossus pedig a hatalmas ellenfelek miatt, akiket szintén csak egy bizonyos stratégiával, módszerrel győzhetők le.
"Szerettem volna olyasmit készíteni, ami vérbeli old-school-nak is nevezhető" - árulta el Wearing. "Olyan filmeken nőttem fel, mint a Robotzsaru vagy a Terminator és éppen azt a különleges varázst szerettem volna áthozni a monitorokra, melyeket ezen filmek nézésre közben éreztem. Manapság ilyen sci-fi élménye már nem nagyon van a rajongóknak." Az alkotók jelenleg 5-6 mech-hel készültek el ami igen szép szám ahhoz képest, hogy csak a szabadidejükben dolgoztak a projekten.
Korábban ugyanis még a régi stúdiójuknál voltak kénytelenek tevékenykedni, hiszen a terveikhez nem találtak támogatót. Ám manapság egyre kevésbé van szükség egy nagyobb kiadóra, mely bár adja a pénzt, de keményen meg is szabja, mit akar látni a programban és mit nem. Ezen korlátokat dönthetik le a Kickstarter segítségével, ám Wearing még nem döntötte el, hogyan szereznek pénzt a folytatáshoz.
Éppen ezért megjelenési dátumról még nincs szó, ahogy a játékban elérhető funkciók (publikus mérkőzések, véletlenszerűen generált mechek stb.) is változnak attól függően, mekkora összeget sikerül összeszedni az Outrise fejlesztésére.