Ötvös Tibor

Budapest hatása a Castlevania: Lords of Shadow 2-re

A Castlevania: Lords of Shadow 2 számomra az év egyik legjobban várt alkotása, hiszen az elődje nagyon kellemes meglepetést jelentett nekem és még több millió rajongónak.

Azonban, mint szinte mindennek a Konami és a MercurySteam alkotásának is voltak azért negatív oldalai, ám ezek a végeredményt nem befolyásolták érdemben - szerencsére. Ám a készítők szinte minden interjúban arról beszéltek, hogy meghallották a negatív hangokat is és természetesen odafigyelnek a kritikákra, melyek szerintük nem ártalmasak, sokkal inkább építő jellegűek.

A Lords of Shadow 2 éppen ott veszi fel a fonalat, ahol az előd letette. Gabriel (pontosabban Drakula) továbbra is az öröklét gondjaival küszködik, a világtól elzárva, magányosan, kedvesét siratva. Itt talál rá a Fény Testvérisége, akik elárulják, hogy az, akinek az első részben történteket köszönheti ezúttal a Mennyország kapuit ostromolja. A Testvériség meglebbenti a lehetőségét annak, hogy ha Drakula segít nekik, akkor az Úr talán kegyeibe fogadja és véget vet örökös szenvedésének.

Klikk ide! Klikk ide!

"Az első rész esetében tudtuk, hogy elég elemet emeltünk át a régi sorozatból ahhoz, hogy a rajongók igényét kielégítsük" - árulta el Dave Cox, a Konami producere. "Most azonban, hogy elértünk a második epizódhoz még több elemet veszünk át a kultikus öregekből, ám az is hamar egyértelmű lesz mindenki számára, hogy rengeteg újdonságot is behozunk. Nem félünk kockáztatni."

"Megpróbáltuk megtartani az alapvető dolgokat, melyek nélkül nem lenne igazi Castlevania játék, szóval az atmoszféra, a zene, az ellenfelek, a karakterek és pár mitológiai elem is ismerős a rajongók számára, de soha nem is akartunk ezektől megválni. Ezzel elidegenedtek volna a Lords of Shadow-tól és nem ez a cél.".

A játékban szinte mindent az elejétől kell kezdenünk, hiszen Gabriel a hosszú évek magánya után nem rendelkezik a korábbi vámpír-erőivel, így a jelen korban játszódó részekben eleinte teljesen szabadon mászkálhatunk, bejárhatjuk a teljes várost és ez alapvető változást jelent az eddigiekhez képest. Eleinte a legfontosabb erőnk, melyet az első között szerzünk vissza az a megszállás. A segítségével embereket és patkányokat vonzhatunk irányításunk alá, ami nagy segítséget jelent bizonyos szakaszok letudásánál.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A modern kor komoly kihívások elé állította a fejlesztőket, hiszen Drakula kastélya nem igazán illik a olyan városokhoz, mint például New York. Azonban Cox egy kisebb kirándulást tett Európában és ennek berkeiben eljutott a fővárosunkba is, ami nagy hatással volt rá. "Egy budapesti utazás után kezdtük el észrevenni, hogy az európai városokban vannak olyan részek, ahol a kastélyok és a régi épületek szépen megférnek a modern irodaépületek mellett. Ez komoly inspirációt nyújtott a számunkra."

Ez a régi és új keverék nem csak a környezetünkre igaz, hanem a harcrendszerre is. A csaták sokkal simábbak és folyamatosak a mozgások, a támadásaink látványosak és az egész mechanizmus olyan, mintha a Devil May Cry szériát és az inFamous franchise elemeit tették volna össze egy programba.

Szerencsére nem kell sokat várni a megjelenésre, hiszen a Castlevania: Lords of Shadow 2 február 28-tól már nálunk is elérhető lesz és ezúttal nincs eltolódás a konzolos és a PC-s változatok között, mindegyik platformra ugyanazon a napon jelenik meg az alkotás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!