Berta Sándor
Kidobott pénz az OLED technológia?
A Samsung és az LG az elmúlt években rendkívül sok pénzt fektetett be az OLED technológiába, azonban ez nem igazán jött be, így hamarosan stratégiát válthatnak és ismét az LCD TV-k gyártására összpontosíthatnak.
A Bloomberg gazdasági portál arról számolt be, hogy a két dél-koreai gyártó hibás döntésnek könyvelte el az OLED technológiába való befektetéseket. Úgy tűnik, hogy hiába invesztáltak több milliárd dollárt a fejlesztésekbe, mégsem tudtak eredményeket vagy előrelépést felmutatni. A Samsung már 2008-ban jelezte, hogy több mint 500 millió dollárt költ fejlesztésekre és az OLED felfuttatására. A legnagyobb problémát az OLED televíziók késedelmes bevezetése jelenti.
A Samsung a CES-en mutatta be az F9500 nevű modellt, míg az LG már januárban árulni kezdte az 55EM9700 típusú OLED készülékét. Emellett hamarosan boltokba kerül az 55EA9800 is, amelynek ára átszámítva körülbelül 3,1 millió forint. Jeon Byung Ki dél-koreai elemző szerint mind a Samsung, mind az LG elszámította magát. Mindez azt eredményezte, hogy rosszul mérték fel az úgynevezett Ultra-High (4K) eszközök piacát és fogadtatását. A vállalatok most úgy módosítanák a gyártási stratégiájukat, hogy visszatérnek az LCD kijelzők gyártásához.
A Samsung és az LG is hivatalosan azt az álláspontot képviseli, hogy továbbra is foglalkoznak az OLED technológiával, ugyanakkor azt is megerősítették, hogy a jövőben erősebben akarnak koncentrálni az Ultra High felbontású termékek kifejlesztésére. Piaci elemzők azzal számolnak, hogy 2015-ig a jelenleginél hétszer több 4K-s eszközt fognak értékesíteni. A Samsung és az LG hibáját leginkább a Sony használhatja ki, a japán konszern ugyanis idejében felismerte a 4K készülékekben rejlő lehetőségeket és hónapok óta ezeket reklámozza, illetve vezeti be. A vállalat jelentős mértékben profitálhat ebből a több hónapos előnyéből és megerősítheti a pozícióját.
A Bloomberg gazdasági portál arról számolt be, hogy a két dél-koreai gyártó hibás döntésnek könyvelte el az OLED technológiába való befektetéseket. Úgy tűnik, hogy hiába invesztáltak több milliárd dollárt a fejlesztésekbe, mégsem tudtak eredményeket vagy előrelépést felmutatni. A Samsung már 2008-ban jelezte, hogy több mint 500 millió dollárt költ fejlesztésekre és az OLED felfuttatására. A legnagyobb problémát az OLED televíziók késedelmes bevezetése jelenti.
A Samsung a CES-en mutatta be az F9500 nevű modellt, míg az LG már januárban árulni kezdte az 55EM9700 típusú OLED készülékét. Emellett hamarosan boltokba kerül az 55EA9800 is, amelynek ára átszámítva körülbelül 3,1 millió forint. Jeon Byung Ki dél-koreai elemző szerint mind a Samsung, mind az LG elszámította magát. Mindez azt eredményezte, hogy rosszul mérték fel az úgynevezett Ultra-High (4K) eszközök piacát és fogadtatását. A vállalatok most úgy módosítanák a gyártási stratégiájukat, hogy visszatérnek az LCD kijelzők gyártásához.
A Samsung és az LG is hivatalosan azt az álláspontot képviseli, hogy továbbra is foglalkoznak az OLED technológiával, ugyanakkor azt is megerősítették, hogy a jövőben erősebben akarnak koncentrálni az Ultra High felbontású termékek kifejlesztésére. Piaci elemzők azzal számolnak, hogy 2015-ig a jelenleginél hétszer több 4K-s eszközt fognak értékesíteni. A Samsung és az LG hibáját leginkább a Sony használhatja ki, a japán konszern ugyanis idejében felismerte a 4K készülékekben rejlő lehetőségeket és hónapok óta ezeket reklámozza, illetve vezeti be. A vállalat jelentős mértékben profitálhat ebből a több hónapos előnyéből és megerősítheti a pozícióját.