SG.hu
Elkezdi árulni OLED tévéjét az LG
Az LG Electronics bejelentette, hogy forgalomba hozza 138 cm-es (55") WRGB OLED TV-jét. Az 55EM9700 januártól előrendelhető Dél-Koreában és várhatóan a következő hónaptól kezdik el a szállítását. A nyugat-európai bevezetést követően Magyarországon valószínűleg az év második felében válik elérhetővé a készülék.
Az LG az első és eddig egyetlen vállalat, amely az újgenerációs technológiával készülő tévéjét forgalomba hozza azzal a céllal, hogy rövid időn belül megszerezze a vezető szerepet az OLED televíziók szegmensében. (A DisplaySearch előrejelzése szerint 2016-ig a világon 7,2 millió OLED TV-t fognak értékesíteni.) Dél-Koreában január 3-án több mint 1400 márkaboltban kezdték meg a rendelések felvételét, készülékenként mintegy 11 millió KRW összegért (körülbelül 10 000 dollár), a szállítás pedig február első hetében kezdődik.
A készülék 4 milliméter vékony és 10 kg-nál is könnyebb, a technológiának köszönhetően élénk és élethű képet biztosít. Az LG 4-színű pixelre épülő megoldása egy fehér alpixelt is használ, amely a hagyományos piros, kék és zöld pixelekkel együtt hozza létre a színeket. Az OLED TV sajátossága, hogy háttérmegvilágítás nélkül állítja elő a képet, így gyakorlatilag reakcióidő nélkül tudja megjeleníteni a mozgóképeket. A cég közleménye szerint a színfinomító (Color Refiner) funkció tökéletesebb tónusokat, ezáltal minden eddiginél ragyogóbb és természetesebb képmegjelenítést eredményez. A termék a környezet fényerejétől és a látószögtől függetlenül gondoskodik az optimális kontrasztról.
4 mm vastag
A tavalyi CES-en "Best of Show” címe mellett az Amerikai Ipari Tervezők Szövetsége (IDEA) díját is elnyerte, illetve az EISA díjátadóján „European Display Achievement 2012–2013” elismerést vehetett át. A sikersorozat megkoronázásaként az LG OLED TV októberben a koreai Good Design President Award díjat is megkapta.
Az LG az első és eddig egyetlen vállalat, amely az újgenerációs technológiával készülő tévéjét forgalomba hozza azzal a céllal, hogy rövid időn belül megszerezze a vezető szerepet az OLED televíziók szegmensében. (A DisplaySearch előrejelzése szerint 2016-ig a világon 7,2 millió OLED TV-t fognak értékesíteni.) Dél-Koreában január 3-án több mint 1400 márkaboltban kezdték meg a rendelések felvételét, készülékenként mintegy 11 millió KRW összegért (körülbelül 10 000 dollár), a szállítás pedig február első hetében kezdődik.
A készülék 4 milliméter vékony és 10 kg-nál is könnyebb, a technológiának köszönhetően élénk és élethű képet biztosít. Az LG 4-színű pixelre épülő megoldása egy fehér alpixelt is használ, amely a hagyományos piros, kék és zöld pixelekkel együtt hozza létre a színeket. Az OLED TV sajátossága, hogy háttérmegvilágítás nélkül állítja elő a képet, így gyakorlatilag reakcióidő nélkül tudja megjeleníteni a mozgóképeket. A cég közleménye szerint a színfinomító (Color Refiner) funkció tökéletesebb tónusokat, ezáltal minden eddiginél ragyogóbb és természetesebb képmegjelenítést eredményez. A termék a környezet fényerejétől és a látószögtől függetlenül gondoskodik az optimális kontrasztról.
4 mm vastag
A tavalyi CES-en "Best of Show” címe mellett az Amerikai Ipari Tervezők Szövetsége (IDEA) díját is elnyerte, illetve az EISA díjátadóján „European Display Achievement 2012–2013” elismerést vehetett át. A sikersorozat megkoronázásaként az LG OLED TV októberben a koreai Good Design President Award díjat is megkapta.