Berta Sándor
A gyártókhoz kerülhetnek a televíziós reklámbevételek
Az internet és a televíziózás összeolvadásával teljesen új helyzet alakul ki, amelynek legnagyobb vesztesei a televízióadók lehetnek. A reklámbevételeken a jövőben a televíziógyártók és a reklámterjesztők osztozhatnak.
A Samsung, az LG, a Sony, a Panasonic és a Toshiba napjainkban már nem csak televíziókat gyárt, hanem beszállt a reklámpiacra is. A képlet egyszerű: a hirdetőknek egyszerűbb megállapodniuk a tévégyártókkal, mint a televízióadókkal, így ugyanis biztosítható, hogy a reklámok az adott cég minden készülékén megjelenjenek és a felhasználók millióihoz jussanak el. Az új megoldás - érthetően - egyáltalán nem tetszik a csatornák vezetőinek. Az LG nemrég kötött hosszú távú együttműködési megállapodást a Smartclip nevű céggel, így biztosítva, hogy a videoklipek és más tartalmak megjelenjenek a vállalat Smart-TV platformján. A Smartclip a reklámok nyugat-európai, oroszországi és ausztráliai terjesztéséért felelős.
"A gyártók eddig semlegesek voltak ezen a területen, de most beavatkoznak a tartalmak értékesítésébe" - jelentette ki a Financial Timesnak Jean-Pierre Fumagalli. Peter Park, az LG webes platformokért felelős vezetője hozzátette: "A reklámbevételekből akarjuk biztosítani a platform működését, sok tartalmat és egyéb szolgáltatásokat szeretnénk kínálni az ügyfeleinknek."
Jeff Siegel, a Rovi reklámüzletágának vezetője szerint a múltban a gyártók csupán eladták a termékeiket és remélték, hogy az emberek pár év múlva is őket választják majd, időközben azonban a társaságok megértették, hogy hosszú távú kapcsolatokat kell kiépíteniük a felhasználókkal és emellett új bevételi forrásokra is szükségük van. A Rovi jelenleg a Samsung, a Panasonic, a Toshiba és a Sony partnere, s a cégeknek segít az elektronikus programújságok, illetve videoportálok elkészítésében is.
A Smartclip és a Rovi, illetve a hozzájuk hasonló vállalkozások osztoznak a tévégyártókkal a hirdetési bevételeken. A reklámterjesztők a befolyó összeg 20-40 százalékát kapják, míg a fennmaradó rész a Samsunghoz, az LG-hez, a Sonyhoz vagy a Toshibához kerül. Ugyanakkor a konszernek nem mondhatnak le a televízióadókkal való kapcsolatról sem, hiszen a filmeket és a más tartalmakat általában tőlük szerzik be. Ennek ellenére a piacon átrendeződik, még élesebb verseny alakulhat ki, amivel a nézők csak nyerhetnek.
A Samsung, az LG, a Sony, a Panasonic és a Toshiba napjainkban már nem csak televíziókat gyárt, hanem beszállt a reklámpiacra is. A képlet egyszerű: a hirdetőknek egyszerűbb megállapodniuk a tévégyártókkal, mint a televízióadókkal, így ugyanis biztosítható, hogy a reklámok az adott cég minden készülékén megjelenjenek és a felhasználók millióihoz jussanak el. Az új megoldás - érthetően - egyáltalán nem tetszik a csatornák vezetőinek. Az LG nemrég kötött hosszú távú együttműködési megállapodást a Smartclip nevű céggel, így biztosítva, hogy a videoklipek és más tartalmak megjelenjenek a vállalat Smart-TV platformján. A Smartclip a reklámok nyugat-európai, oroszországi és ausztráliai terjesztéséért felelős.
"A gyártók eddig semlegesek voltak ezen a területen, de most beavatkoznak a tartalmak értékesítésébe" - jelentette ki a Financial Timesnak Jean-Pierre Fumagalli. Peter Park, az LG webes platformokért felelős vezetője hozzátette: "A reklámbevételekből akarjuk biztosítani a platform működését, sok tartalmat és egyéb szolgáltatásokat szeretnénk kínálni az ügyfeleinknek."
Jeff Siegel, a Rovi reklámüzletágának vezetője szerint a múltban a gyártók csupán eladták a termékeiket és remélték, hogy az emberek pár év múlva is őket választják majd, időközben azonban a társaságok megértették, hogy hosszú távú kapcsolatokat kell kiépíteniük a felhasználókkal és emellett új bevételi forrásokra is szükségük van. A Rovi jelenleg a Samsung, a Panasonic, a Toshiba és a Sony partnere, s a cégeknek segít az elektronikus programújságok, illetve videoportálok elkészítésében is.
A Smartclip és a Rovi, illetve a hozzájuk hasonló vállalkozások osztoznak a tévégyártókkal a hirdetési bevételeken. A reklámterjesztők a befolyó összeg 20-40 százalékát kapják, míg a fennmaradó rész a Samsunghoz, az LG-hez, a Sonyhoz vagy a Toshibához kerül. Ugyanakkor a konszernek nem mondhatnak le a televízióadókkal való kapcsolatról sem, hiszen a filmeket és a más tartalmakat általában tőlük szerzik be. Ennek ellenére a piacon átrendeződik, még élesebb verseny alakulhat ki, amivel a nézők csak nyerhetnek.