Berta Sándor

A gyártókhoz kerülhetnek a televíziós reklámbevételek

Az internet és a televíziózás összeolvadásával teljesen új helyzet alakul ki, amelynek legnagyobb vesztesei a televízióadók lehetnek. A reklámbevételeken a jövőben a televíziógyártók és a reklámterjesztők osztozhatnak.

A Samsung, az LG, a Sony, a Panasonic és a Toshiba napjainkban már nem csak televíziókat gyárt, hanem beszállt a reklámpiacra is. A képlet egyszerű: a hirdetőknek egyszerűbb megállapodniuk a tévégyártókkal, mint a televízióadókkal, így ugyanis biztosítható, hogy a reklámok az adott cég minden készülékén megjelenjenek és a felhasználók millióihoz jussanak el. Az új megoldás - érthetően - egyáltalán nem tetszik a csatornák vezetőinek. Az LG nemrég kötött hosszú távú együttműködési megállapodást a Smartclip nevű céggel, így biztosítva, hogy a videoklipek és más tartalmak megjelenjenek a vállalat Smart-TV platformján. A Smartclip a reklámok nyugat-európai, oroszországi és ausztráliai terjesztéséért felelős.

"A gyártók eddig semlegesek voltak ezen a területen, de most beavatkoznak a tartalmak értékesítésébe" - jelentette ki a Financial Timesnak Jean-Pierre Fumagalli. Peter Park, az LG webes platformokért felelős vezetője hozzátette: "A reklámbevételekből akarjuk biztosítani a platform működését, sok tartalmat és egyéb szolgáltatásokat szeretnénk kínálni az ügyfeleinknek."


Jeff Siegel, a Rovi reklámüzletágának vezetője szerint a múltban a gyártók csupán eladták a termékeiket és remélték, hogy az emberek pár év múlva is őket választják majd, időközben azonban a társaságok megértették, hogy hosszú távú kapcsolatokat kell kiépíteniük a felhasználókkal és emellett új bevételi forrásokra is szükségük van. A Rovi jelenleg a Samsung, a Panasonic, a Toshiba és a Sony partnere, s a cégeknek segít az elektronikus programújságok, illetve videoportálok elkészítésében is.

A Smartclip és a Rovi, illetve a hozzájuk hasonló vállalkozások osztoznak a tévégyártókkal a hirdetési bevételeken. A reklámterjesztők a befolyó összeg 20-40 százalékát kapják, míg a fennmaradó rész a Samsunghoz, az LG-hez, a Sonyhoz vagy a Toshibához kerül. Ugyanakkor a konszernek nem mondhatnak le a televízióadókkal való kapcsolatról sem, hiszen a filmeket és a más tartalmakat általában tőlük szerzik be. Ennek ellenére a piacon átrendeződik, még élesebb verseny alakulhat ki, amivel a nézők csak nyerhetnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #9
    Értem én csak ki fogja kifizetni a költségeket? Mert azért tudod, hogy most a sorozatokat a nézettségek miatt csinálják. Mert ez a reklámbevételre van hatással. A tévégyártók fogják innentől majd a sorozatokat csinálni?
  • nextman #8
    En ennek csak orulni tudok, sok szar tv csatorna mehet a levesbe, elavult koncepcio.
    Interneten kivalasztani, mit akarsz nezni, es azt streamelni, ennek tobb ertelme van, mint mindet sugarozni.
  • Cat #7
    "Az viszont vicces lenne ha így oldanák meg mert akkor a tévé adók miből szednék a bevételt?"

    A rohamosan terjedő merevlemezes settopboxok és egyéb hasonló megoldások miatt már most is bajban vannak, ugyanis be lehet állítani, hogy a reklámot ne vegye fel, így ha az ember egy felvett adást visszanéz akkor már nem lát benne semmilyen az élményt megszakító reklámot.
  • MerlinW #6
    TV-be kell kis kamera arcfelismerő fícsörrel, és azzal mérni hányan nézik a reklámokat:) Az eredményt pedig fellőni neten a társaságnak.
  • Bannedusermail #5
    Szerintem egyikőtök sem ért semmit. Ez nem arról szól, amikor tévét nézel a tévén, hanem arról, amikor a tévén nem a tévét nézed, hanem a tévégyártó internetes szolgáltatását. Ilyen videotéka izé, meg videoklip izé interneten át a tévégyártó saját webes szolgáltatásán keresztül. Abba is nyomatnak majd reklámot, és így "fizetsz" a tartalomért.
  • Nailboy #4
    A cikk nem erről szól.
    Teljesen mindegy hogy elkapcsolsz, vagy elmész wc-re amikor reklám megy.
    Vagy a tv-det hekkeled.

    Simán arról szól hogy te egy konkrét készüléket bámulsz.
    És annak a nézettségi statisztikája a releváns.
    És a valóban megnézett reklám nézettségi statisztikája.
    Nem egyes csatornák nézettségi adtai ahogy ma működik a világ.

    Mivel ma eljutott a technológia és az internet penetrációja egy bizonyos szintre, már megvalósítható az hogy a reklámok tekintetében ne a tv adókkal hanem a akár a készülék gyártókkal tárgyaljanak.

    Persze logikus lehet még a settopbox gyártók részéről, és a kábeltvtársaságok részéről, és az internet infrastruktura szolgáltatók részéről ugyanez a húzás.

    A leglogikusabb hogy mindezek összefognak.
  • narumon #3
    Node én reklám alatt eleve elkapcsolok, vagy oda sem kapcsolok. Ah ez ugyanúgy megtehető (magyarul soha nem kell reklámot néznem) akkor nem zavar, bár gondolom okosok majd széthekkelik. Az viszont vicces lenne ha így oldanák meg mert akkor a tévé adók miből szednék a bevételt? És ha nincs bevétel akkor ki csinálná ezekután a sorozatokat vagy bármit? Vagy mindegyik tévé átmenne fizetősbe? Szóval nagyon nagyon sok itt a tisztázatlan kérdés.
  • okosan gyerekek #2
    a legésszerűbbnek az tűnik, hogy automatikusan a saját, letöltött reklámait kezdi elmegjeleníteni, amikor az adásban reklámsugárzást észlel a rátöltött program. így téve teljesen nincstelenné a sok hulladék TV-társaságot.

    amivel pedig rávesznek, hogy ilyet vegyél, az például az, hogy olcsóbban kínálják az ilyen típusú TV-ket, vagy tröszt alakul ki és minden TV-gyártó ezt csinálja majd, így mi semmit sem tapasztalunk, csak azt, hogy kisebb büdzséből, szarabb adás megy majd a TV-ben -- nem mintha volna lejjebb...
  • narumon #1
    Ezt én nem teljesen értem. És hol fogom látni a reklámot? A tévé fogja automatikusan küldeni vagy mi a szösz? Mert akkor
    1, Vagy nem veszek ilyen tévét
    2, Vagy rögtön ki kell hekkelni