Berta Sándor

Felmérhetetlen a Facebook adatokban rejlő tőkéje

Miközben néhány elemző már szinte temeti a világ jelenlegi legnépszerűbb közösségi oldalát, van néhány szakértő, aki úgy véli, hogy a portál működtetői még közel sem használtak ki minden lehetőséget. Christian Hoffmann professzor is ez utóbbiak közé tartozik.

"A relatív fiatal vállalatnak számító Facebook egyértelműen a lehetséges jövőbeli fejlemények miatt számít ennyire értékes cégnek. A közösségi platformon "élnek" az emberek, ott töltik az idejük jórészét, olvasnak, kommunikálnak, játszanak. Éppen ezért a Facebookon előforduló reklámok részben a felhasználók magánszférájában jelennek meg. Azt még egyelőre nem lehet megállapítani, hogy ez előny vagy hátrány-e, az viszont biztos, hogy az oldal nagyon sokat tud a látogatóiról, a demográfiai adatokról és az érdeklődési körükről. Mindez hozzájárulhat ahhoz, hogy a reklámokat célzottabban helyezzék el. A cégek az oldalon hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki a termékeik iránt érdeklődő vagy akár rajongó felhasználókkal. Ráadásul nem kell feltétlenül reklámozniuk magukat, elég, ha az emberek ismerősei, barátai nyilatkoznak pozitívan egy-egy termékükről vagy szolgáltatásukról" - jelentette ki a svájci szakember.

Christian Hoffmann hangsúlyozta: a jövőben a Facebook elérhetővé fogja tenni az alkalmazásboltját és ezzel a megoldással gyakorlatilag lemásolja az Apple App Store modelljét. Ez jelentős bevételi forrás lehet majd a cég számára. Minél több időt töltenek majd az emberek a platformon, annál többet fognak kommunikálni ott és annál inkább előtérbe kerülhetnek a kiegészítő szolgáltatások. A másik érdekes elképzelés a Facebook Credit nevű virtuális pénz megalkotása. Ez egy nagyon izgalmas fejlesztés, ami ráadásul nagyon sok lehetőséget hordoz magában. Kérdéses, hogy akár bankok, akár a kormányok feltartóztathatják-e ezt a folyamatot.


"A Facebooknak nem érdeke, hogy az összegyűjtött adatok többségét kiadja a kezéből. A platform számára ugyanis ez jelenti a fő tőkét, hiszen nagyon sok dolgot tudhat a látogatóiról: a hobbijaikat, feltérképezheti az érdeklődési és a baráti körüket, valamint a kapcsolataikat. Egyetlen más cég sem rendelkezik napjainkban ekkora kiaknázatlan tőkével. A személyre szabott reklámok vagy a piackutatási lehetőségek csak a jéghegy csúcsát jelentik annak, hogy mihez kezdhet a társaság ezzel a kincsesbányával és milyen üzleti modelleket, illetve szolgáltatásokat építhet ki ezeknek az adatoknak a segítségével."

"A jelenleginél intelligensebb és még inkább közösségi termékek és szolgáltatások jöjjenek létre, ezáltal minden döntésünk, például egy étterem, egy szálloda, egy munkahely vagy éppen egy autó kiválasztása, jelentős mértékben befolyásolhatóvá válhat. Ezzel párhuzamosan az ajánlatok egyre inkább személyre szabhatók. De ez csak a kezdet: miért ne választhatnánk ki, hogy kikkel akarunk egy étteremben, színházban vagy vonaton, esetleg repülőgépen ülni? A Facebook képes lehet arra, hogy a valódi világban zajló interakciókat online információkkal egészítse ki és ezáltal megváltoztassa a kapcsolatokat" - szögezte le végül a professzor.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merces #28
    ..milyen sampont használsz?
  • TARTYOM #27
    fap
  • Oliwaw #26
    Valami bevillant a képernyőmön, ellenállhatatlan kényszert érzek, hogy vegyek egy traktort. Most a traktoromból alig érem el a mekis ablakot.
  • Berber #25
    Mi az a reklám??? Se fészen se mobilon nem tolakodik semmi. Jön néhány spam, de ha erősebben szűrök az is kipereg, ami lényeges. A feleslegeset meg azonnal törlöm. Majd keresek ha akarok valamit, nekem ne tolják a képembe. Eleve a "vásároljon..." kezdetű szöveg mind kuka. Ha meg teleszórom a netet likeokkal, vagy kérdésekkel, a végén a NATO se igazodik el rajta. És ha eligazodik? Az se számít hiszen csak egy emberke vagyok...
  • bdzsana #24
    Nem fogok veled vitatkozni, mert te csak a vásáló/felhasználó oldalról látod a dolgokat. Onnan nézve nyilván nem előnyös, de közben fogalmad sincs milyen bonyolult statisztikákon alapuló rendszer áll mögötte, és elhiheted, hogy csak úgy a levegőbe már senki nem szokott reklámozni, mivel k. sokba kerül. E mögött már szinte egy teljes tudományág áll.

    Az iqbetyár kifejezés azoknak szólt, akik benyögtek annyit, hogy ööö hátrány mert én egyből kitörlöm.
  • Cat #23
    "meg merném kockáztatni, hogy az árgépbe való bejutásért fizetnek a webshopok"

    Ez így van, tény. Mint ahogy pl. a prohardveren is fizetnek azért a cégek, hogy az ő harderüket mutassák be. Azaz nem tudod elkerülni a reklámot, más kérdés hogy nem tudod hogy azért van az a cég a szemed előtt, mert fizetett érte.
  • Sir Ny #22
    el akarsz adni valamit. mondjuk a házad, mert elköltözöl. mit teszel? hogyan találja meg egymást a kereslet és a kínálat, ha te nem reklámozod a házad, a potenciális vevők meg nem reklámozzák az igényüket? tudod mi történik? odamész a villanyoszlophoz, és reklámozod a házad. odamész az internetes apróhirdetésre, és reklámozol. odamész mindenhova, hogy az emberek tudjanak arról, hogy eladod a házad.
  • Sir Ny #21
    többek között árgépen is reklámokat látsz. sőt, meg merném kockáztatni, hogy az árgépbe való bejutásért fizetnek a webshopok
  • Balumann #20
    Miután olvastam tőled értelmesebb hozzászólásokat is, eszem ágában sincs lehülyézni, de most elég nagy hülyeségeket írtál :DD
    Szerinted költenének fölöslegesen ennyit a reklámokra (rengeteg plakát, tv, rádió, internet, és az újabb lehetőségek, amik ráadásul próbálnak célzott hirdetéseket küldeni facebook, google, vagy hasonlók)?

    "mert lófasz pénzt nem lát például abból a McDonald's, hogy az Olimpia mellé teszi le a névjegyét és a bevételeinek bizonyos töredékét. örülök. hisz ki a büdös f#szom nem ismeri a McDonald's-t? "

    A reklámoknak azért ennél jóval összetettebb céljai vannak, minthogy megismerjék a termékeiket/szolgáltatásaikat. Hosszabb távon (még jóval a rekálmozás befejezése után is) pozitív hatással van/lehet a bevételekre, befolyásolja az emberek döntését - természesen ez nem biztos, hogy mindig igaz, több dologtól is függ. De ezt nem úgy kell elképzelni, hogy az emberek meglátják és mindenki rohanni is fog a McDonaldsba, de egy bizonyos százalékát (aki pl. éppen éhes, van pénze, és szerette is a mekis kajákat, és ez pont eszébe is juttatta - ez csak egy példa most) viszont "elcsábítja".

    A kérdés az, hogy káros vagy sem, ez szerintem szubjektív. Ha a reklám által megismert/eszedbe juttatott termékkel jól jársz (ár/érték arányban, optimális számodra) akkor nem, ha rossz döntésre kényszerít, félrevezet, akkor káros. Sajnos szerintem inkább az utóbbi jellemzőbb, ezért jobb minél inkább elkerülni, blokkolni. Mondjuk miután anyagilag sem vagyunk túl jó helyzetben, így jóval kevésbé is van ránk hatással.
  • gombost #19
    Jol megmutattad, hogy milyen ertelmes vagy.