#20
Miután olvastam tőled értelmesebb hozzászólásokat is, eszem ágában sincs lehülyézni, de most elég nagy hülyeségeket írtál :DD
Szerinted költenének fölöslegesen ennyit a reklámokra (rengeteg plakát, tv, rádió, internet, és az újabb lehetőségek, amik ráadásul próbálnak célzott hirdetéseket küldeni facebook, google, vagy hasonlók)?
"mert lófasz pénzt nem lát például abból a McDonald's, hogy az Olimpia mellé teszi le a névjegyét és a bevételeinek bizonyos töredékét. örülök. hisz ki a büdös f#szom nem ismeri a McDonald's-t? "
A reklámoknak azért ennél jóval összetettebb céljai vannak, minthogy megismerjék a termékeiket/szolgáltatásaikat. Hosszabb távon (még jóval a rekálmozás befejezése után is) pozitív hatással van/lehet a bevételekre, befolyásolja az emberek döntését - természesen ez nem biztos, hogy mindig igaz, több dologtól is függ. De ezt nem úgy kell elképzelni, hogy az emberek meglátják és mindenki rohanni is fog a McDonaldsba, de egy bizonyos százalékát (aki pl. éppen éhes, van pénze, és szerette is a mekis kajákat, és ez pont eszébe is juttatta - ez csak egy példa most) viszont "elcsábítja".
A kérdés az, hogy káros vagy sem, ez szerintem szubjektív. Ha a reklám által megismert/eszedbe juttatott termékkel jól jársz (ár/érték arányban, optimális számodra) akkor nem, ha rossz döntésre kényszerít, félrevezet, akkor káros. Sajnos szerintem inkább az utóbbi jellemzőbb, ezért jobb minél inkább elkerülni, blokkolni. Mondjuk miután anyagilag sem vagyunk túl jó helyzetben, így jóval kevésbé is van ránk hatással.