Berta Sándor
Az Opera iránt érdeklődik a Facebook?
Egy brit blog szerint a népszerű közösségi portál azt tervezi, hogy felvásárolja a norvég böngészőt fejlesztő csapatot, mely bevallottan új befektetőt keres. A két cég nem cáfolta a pletykát.
A hírt a Pocket-Lint szellőztette meg egy megbízható forrásra hivatkozva, ugyanakkor a blog azt nem árulta el, hogy az illető a Facebook vagy az Opera Software munkatársa, esetleg egy külső személy-e. Természetesen azonnal megindultak a találgatások, a leggyakoribb kérdés: miért kell a közösségi platformnak egy saját böngésző?
A The Next Web arra hívta fel a figyelmet, hogy az Opera Software vezetői jelenleg is új befektetőt keresnek, vagyis küszöbön áll a cég eladása. A lehetséges vevőjelöltekről egyelőre semmit sem lehet tudni, vagyis az egyikük éppenséggel lehet a Facebook is. A hírt eddig sem a Facebook, sem az Opera Software nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta.
A StatCounter legfrissebb adatai alapján az Opera jelenleg az ötödik legnépszerűbb böngésző a Chrome, az Internet Explorer, a Firefox és a Safari mögött. Az együttműködés fő nyertese a norvég csapat lenne, de a közösségi honlap is felzárkózhatna a Google, Microsoft, Mozilla, Apple és Yahoo által alkotott táborhoz, s megjelenhetne a böngészőpiacon. Ez egy óriási lehetőség a Facebooknak, hiszen elég csak arra gondolni, hogy jelenleg 168 millió mobil eszközökre van feltelepítve az Opera Mini, az Instagram és a Gowalla felvásárlása után tehát a platform tovább erősíthetné a mobil piac iránti elkötelezettségét.
A lépés azért is érdekes lenne, mert Marc Andreessen mellett a Facebook is támogatja a Rockmelt nevű böngésző fejlesztését. A Chrome nyílt forráskódú verziójára épülő programnak tavaly júniusban jelent meg a harmadik bétaverziója, amibe 31 új funkció, köztük egy továbbfejlesztett Facebook-chat került be. Ez utóbbiak jelentős része a Facebookkal való együttműködésnek köszönhetően vált elérhetővé. Az Opera felvásárlásával viszont kérdésessé válna a Rockmelt sorsa.
A hírt a Pocket-Lint szellőztette meg egy megbízható forrásra hivatkozva, ugyanakkor a blog azt nem árulta el, hogy az illető a Facebook vagy az Opera Software munkatársa, esetleg egy külső személy-e. Természetesen azonnal megindultak a találgatások, a leggyakoribb kérdés: miért kell a közösségi platformnak egy saját böngésző?
A The Next Web arra hívta fel a figyelmet, hogy az Opera Software vezetői jelenleg is új befektetőt keresnek, vagyis küszöbön áll a cég eladása. A lehetséges vevőjelöltekről egyelőre semmit sem lehet tudni, vagyis az egyikük éppenséggel lehet a Facebook is. A hírt eddig sem a Facebook, sem az Opera Software nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta.
A StatCounter legfrissebb adatai alapján az Opera jelenleg az ötödik legnépszerűbb böngésző a Chrome, az Internet Explorer, a Firefox és a Safari mögött. Az együttműködés fő nyertese a norvég csapat lenne, de a közösségi honlap is felzárkózhatna a Google, Microsoft, Mozilla, Apple és Yahoo által alkotott táborhoz, s megjelenhetne a böngészőpiacon. Ez egy óriási lehetőség a Facebooknak, hiszen elég csak arra gondolni, hogy jelenleg 168 millió mobil eszközökre van feltelepítve az Opera Mini, az Instagram és a Gowalla felvásárlása után tehát a platform tovább erősíthetné a mobil piac iránti elkötelezettségét.
A lépés azért is érdekes lenne, mert Marc Andreessen mellett a Facebook is támogatja a Rockmelt nevű böngésző fejlesztését. A Chrome nyílt forráskódú verziójára épülő programnak tavaly júniusban jelent meg a harmadik bétaverziója, amibe 31 új funkció, köztük egy továbbfejlesztett Facebook-chat került be. Ez utóbbiak jelentős része a Facebookkal való együttműködésnek köszönhetően vált elérhetővé. Az Opera felvásárlásával viszont kérdésessé válna a Rockmelt sorsa.