Berta Sándor
A férfiak és a nők másképp használják a Facebookot
Svéd kutatók megállapították, hogy a közösségi portálon teljesen másként viselkednek a férfiak és nők. A férfiak gyakran hencegve és provokatív módon lépnek fel, míg a nők érzelmi síkon közelítik meg a kérdéseket.
A közösségi média teljesen új szokásokat és függőségeket alakít ki a felhasználókban,. ami jól megfigyelhető a Facebook esetében. A Göteborgi Egyetem munkatársai 18 és 73 év közötti svédeket kérdeztek meg szokásaikról, összesítették az eredményeket és most beszámoltak a tapasztalataikról. "A férfiak és a nők teljesen másképp viselkednek a Facebookon. Kicsit olyan ez az egész, mintha a platform az esetükben egy teljesen más terméket jelentene és teljesen más igényeiket elégítene ki" - jelentették ki a szakemberek.
A Leif Denti pszichológus vezette csoport többek között arra volt kíváncsi, hogy milyen témákat osztanak meg a közösségi portál regisztrált tagjai az ismerőseikkel és hogy miként viselkednek. Kiderült, hogy a férfiak általában provokatív módon lépnek fel és gyakran hencegnek, míg a nők elsősorban az érzelmeikről és a kapcsolataikról mesélnek a barátaiknak. A legtöbb bejegyzés fontos eseményekkel és pozitív élményekkel foglalkozik. Az üzenetek többsége optimista hangvételű, negatív dolgokról csak a megkérdezettek 38 százaléka írt.
Kor szerint is nagyban különbözik a használat, a fiatalok inkább elütik vele az időt
"Sokan úgy érzik, hogy muszáj gyakran bejelentkezniük. Minden negyedik személy mondta azt, hogy a Facebookra való bejelentkezés nélkül kényelmetlenül érzi magát" - jegyezték meg a kutatók. Leif Denti és kollégái hozzátették: az emberek általában naponta hatszor lépnek be a platformra és 85 százalékuk napi tevékenységébe fix pontként beletartozik a közösségi oldal felkeresése. A válaszolók fele mondta azt, hogy nehéznek tartaná, ha a Facebook nélkül kellene tájékozottnak és naprakésznek lennie. A fiatalok kétharmada gyakran pusztán unaloműzésből van a portálon, míg az idősebb látogatók közül sokan ott kötnek új ismeretségeket.
A nők átlagosan naponta 81, míg a férfiak 64 percet töltenek a közösségi hálózatban. A férfiak 30 százaléka provokálja az ismerőseit és 25 százalékuk szívesen henceg, ugyanakkor a nők minél boldogtalanabbak, annál több időt töltenek a Facebookon. A kutatók azonban hangsúlyozták, hogy nem lehet tudni, hogy alapvetően a boldogtalan emberek keresik fel a közösségi oldalt, vagy a platform teszi boldogtalanná az egyébként is magányos felhasználókat.
A közösségi média teljesen új szokásokat és függőségeket alakít ki a felhasználókban,. ami jól megfigyelhető a Facebook esetében. A Göteborgi Egyetem munkatársai 18 és 73 év közötti svédeket kérdeztek meg szokásaikról, összesítették az eredményeket és most beszámoltak a tapasztalataikról. "A férfiak és a nők teljesen másképp viselkednek a Facebookon. Kicsit olyan ez az egész, mintha a platform az esetükben egy teljesen más terméket jelentene és teljesen más igényeiket elégítene ki" - jelentették ki a szakemberek.
A Leif Denti pszichológus vezette csoport többek között arra volt kíváncsi, hogy milyen témákat osztanak meg a közösségi portál regisztrált tagjai az ismerőseikkel és hogy miként viselkednek. Kiderült, hogy a férfiak általában provokatív módon lépnek fel és gyakran hencegnek, míg a nők elsősorban az érzelmeikről és a kapcsolataikról mesélnek a barátaiknak. A legtöbb bejegyzés fontos eseményekkel és pozitív élményekkel foglalkozik. Az üzenetek többsége optimista hangvételű, negatív dolgokról csak a megkérdezettek 38 százaléka írt.
Kor szerint is nagyban különbözik a használat, a fiatalok inkább elütik vele az időt
"Sokan úgy érzik, hogy muszáj gyakran bejelentkezniük. Minden negyedik személy mondta azt, hogy a Facebookra való bejelentkezés nélkül kényelmetlenül érzi magát" - jegyezték meg a kutatók. Leif Denti és kollégái hozzátették: az emberek általában naponta hatszor lépnek be a platformra és 85 százalékuk napi tevékenységébe fix pontként beletartozik a közösségi oldal felkeresése. A válaszolók fele mondta azt, hogy nehéznek tartaná, ha a Facebook nélkül kellene tájékozottnak és naprakésznek lennie. A fiatalok kétharmada gyakran pusztán unaloműzésből van a portálon, míg az idősebb látogatók közül sokan ott kötnek új ismeretségeket.
A nők átlagosan naponta 81, míg a férfiak 64 percet töltenek a közösségi hálózatban. A férfiak 30 százaléka provokálja az ismerőseit és 25 százalékuk szívesen henceg, ugyanakkor a nők minél boldogtalanabbak, annál több időt töltenek a Facebookon. A kutatók azonban hangsúlyozták, hogy nem lehet tudni, hogy alapvetően a boldogtalan emberek keresik fel a közösségi oldalt, vagy a platform teszi boldogtalanná az egyébként is magányos felhasználókat.