Berta Sándor
A pénzbehajtók is felfedezték maguknak a Facebookot
Az Egyesült Államokban az agresszív behajtócégek képviselői egyre gyakrabban bukkannak fel a közösségi portálon, hogy ott is nyomást gyakoroljanak ügyfeleikre.
A The Huffington Post tudósítása szerint a behajtással foglalkozó irodák számára kedvelt célpontnak számít a Facebook. E vállalkozások alkalmazottai még attól sem riadnak vissza, hogy álprofilokat hozzanak létre azért, hogy megszerezzék egy adott személy adatait vagy hogy nyilvánosan meghurcolhassák. A probléma nem csak a tengerentúlon ismert, hanem Nagy-Britanniában is, ahol tavaly ősszel lépett hatályba az a törvény, amely megtiltja a pénzbehajtók számára a Facebookon és a Twitteren az online zaklatásokat. A jogszabályt azután alkották meg, hogy a döntéshozókhoz számos panasz érkezett.
Az Egyesült Államokban azonban egyre súlyosabb a helyzet, az inkasszóval foglalkozó vállalatok egyre kíméletlenebbek, s gyakorlatilag nincsenek tekintettel semmire és senkire. A közösségi oldalak felkeresése nem számít újdonságnak, azonban az álprofilok készítése már igen. Számos behajtással foglalkozó iroda ráadásul még egy plusz cselhez is folyamodik: az áldozatok ismerősének állítja be magát, hogy így szerezhesse meg a keresett személy elérhetőségét. Egyre több olyan eset válik ismertté, amikor ezek a cégek szabályosan zaklatják az adósokat, sőt, volt olyan is, akit azzal fenyegettek meg, hogy exhumáltatják az elhunyt rokonát. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz (FTC) tavaly rekord számú panasz érkezett, így a kormányzatra is egyre nagyobb nyomás nehezedik azért, hogy mielőbb megoldja ezt a problémát.
Németországban és Ausztriában ugyanakkor egyelőre ismeretlen ez a jelenség, s az inkasszóval foglalkozó vállalkozások csupán egyes esetekben fenyegetőznek vagy lépnek fel agresszív módon. Ausztriában az adatvédelmi törvény legutóbbi vitája kapcsán már felmerült az az ötlet, hogy szigorúbban kellene szabályozni a vállalatok számára a közösségi portálokon fellelhető adatok felhasználását.
A The Huffington Post tudósítása szerint a behajtással foglalkozó irodák számára kedvelt célpontnak számít a Facebook. E vállalkozások alkalmazottai még attól sem riadnak vissza, hogy álprofilokat hozzanak létre azért, hogy megszerezzék egy adott személy adatait vagy hogy nyilvánosan meghurcolhassák. A probléma nem csak a tengerentúlon ismert, hanem Nagy-Britanniában is, ahol tavaly ősszel lépett hatályba az a törvény, amely megtiltja a pénzbehajtók számára a Facebookon és a Twitteren az online zaklatásokat. A jogszabályt azután alkották meg, hogy a döntéshozókhoz számos panasz érkezett.
Az Egyesült Államokban azonban egyre súlyosabb a helyzet, az inkasszóval foglalkozó vállalatok egyre kíméletlenebbek, s gyakorlatilag nincsenek tekintettel semmire és senkire. A közösségi oldalak felkeresése nem számít újdonságnak, azonban az álprofilok készítése már igen. Számos behajtással foglalkozó iroda ráadásul még egy plusz cselhez is folyamodik: az áldozatok ismerősének állítja be magát, hogy így szerezhesse meg a keresett személy elérhetőségét. Egyre több olyan eset válik ismertté, amikor ezek a cégek szabályosan zaklatják az adósokat, sőt, volt olyan is, akit azzal fenyegettek meg, hogy exhumáltatják az elhunyt rokonát. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz (FTC) tavaly rekord számú panasz érkezett, így a kormányzatra is egyre nagyobb nyomás nehezedik azért, hogy mielőbb megoldja ezt a problémát.
Németországban és Ausztriában ugyanakkor egyelőre ismeretlen ez a jelenség, s az inkasszóval foglalkozó vállalkozások csupán egyes esetekben fenyegetőznek vagy lépnek fel agresszív módon. Ausztriában az adatvédelmi törvény legutóbbi vitája kapcsán már felmerült az az ötlet, hogy szigorúbban kellene szabályozni a vállalatok számára a közösségi portálokon fellelhető adatok felhasználását.