Berta Sándor

Nem hirdet többé a Facebookon a General Motors

Némileg beárnyékolja a Facebook-részvények tőzsdei bevezetését az a hír, miszerint az autógyártó a jövőben minden bizonnyal nem helyez el több hirdetést a portálon. A General Motors (GM) ugyanis úgy ítélte meg, hogy ezek a reklámok semmi hasznot nem hajtanak neki.

A Financial Times és a The Wall Street Journal a tudósításában egyaránt azt emelte ki, hogy a bejelentés aligha jöhetett volna rosszabb pillanatban Mark Zuckerberg számára, hiszen a platform a tőzsdére készül és a részvényei várhatóan május 18-tól lesznek elérhetők.

A hír meglehetősen komolyan érintheti az oldalt, hiszen a fő bevételi forrásának a reklámokból befolyó összegek számítanak. A General Motors az egyik legnagyobb amerikai hirdetőnek minősül, így egy ilyen lépés akár jelzés értékű is lehet a közösségi portál vezetői számára. Joel Ewanick, a GM marketingvezetője csupán annyit volt hajlandó elárulni, hogy felülvizsgálják a Facebookon való hirdetéseiket, mert ez a módszer jelenleg nem elég hatékony. Vagyis nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta a közösségi honlapon folytatott reklámtevékenység leállítását, ugyanakkor hozzátette, hogy a konszern semmiképpen sem szünteti meg a Facebook-oldalát, mert az azon elhelyezett tartalmak hatékonyak és fontosak.

Ahogy közeledik a Facebook tőzsdére kerülésének az időpontja, úgy jelennek meg újabb hírek a cégről. Május elején a befektetőknek szóló kibocsátási tájékoztató adataiból kiderült, hogy nem bízik magában a platform. Nemrég pedig az szivárgott ki, hogy a vállalat - látva a hatalmas keresetet - megemelheti a tervezett ársávot az elsődleges részvénykibocsátásra, s így drágábban kelhetnek el a részvények.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #17
    Szóval ha most előszednél egy linket ami az egyik törölt tartalmadhoz volt generálva, és azt beírod akkor most nem találnál rá semmit? Mert hát voltak már ilyen érdekességek...
  • ClassicR #16
    Lufi pukk :) Még pár év mindenki a Google+-ra fog átvándorolni. Ott egyben van minden, a levelezőtől kezdve a képszerkesztőn, térképen át a YouTube-ig. Teljesen felesleges mást használni. A Google+ sokkal átláthatóbb, barátságosabb és ésszerűbben felépített. Még nem kommunikálnak rajta sokan, de a regisztrációk már gyűlnek és amikor már mindenkinek minden ismerőse fent lesz, akkor be fog indulni a dolog.
  • Camouflage #15
    Nem teljesen igaz, lehet profilt torolni az oldalrol. En is toroltem, nem pedig inaktivva tettem. Az, hogy ettol meg a FB munkatarsak es titkosszolgalatok szamara elerheto, egy masik tortenet.
  • COOLancs #14
    Az efbén ténylg nem sok komoly autóvásárlót találhatott a GM , max a gumiszobába való kaki-pisi humort kereső tinit.
  • Reparamorf #13
    A szemétláda mindenből pénzt akar csinálni...
    Ne is hirdessen senki a neten, nem vagyok egyikre sem kíváncsi.
    Nem győzöm kiszűrni a sok szemetet. Én elvből nem vásárolok olyat amit hirdetnek.
    -Habár lehet, hogy igen, mert csak véletlenül olvasok hirdetést, vagy nézek hallgatok.
  • Merces #12
    ..ha már igy belehasitunk a szőrszálba, nem is tudnák megszüntetni,ha akarnák se, csak inaktivá tenni
  • ntom #11
    burst egyébként a pukkanás
    vagy ka-boom :)
  • Dany007 #10
    Az lehet nálam a boom a szétrobbanásra, a lufi kipukkadására utalt! :)
  • nextman #9
    A boom az felivelest jelent.
    Szerintem te meg nem igy ertetted.
  • Dany007 #8
    Igen ezen van a hangsúly!
    Ottmarad a Facebook-on, mert az trendi és sokan olvassák, meg nem utolsó sorban ingyenes! Viszont pénzért nem fog hirdetni, mert ezek szerint nem éri meg neki.
    És ez az ami komoly probléma. Mert a Facebook nem a lájkokból keresi degeszre magát, hanem a pénzért(!) eladott hirdetésekből!

    Én is azt jósolom, hogy jön egy Facebook Boom hamarosan. Mivel az emberek és főleg a cégek is kezdenek rájönni, hogy ez a lufi jobban fel lett fújva mint amennyire érdemes lett volna.