MTI
Teljesen magyarrá válik a YouTube
Március elsején indul a YouTube videómegosztó Magyarországra lokalizált változata, amitől a zenei jogdíjbevételek és a hirdetések felfutását várja a tulajdonos Google.
A világszerte népszerű közösségi videomegosztó indulásával a magyar internetezők könnyebben hozzáférnek majd a magyar vonatkozású tartalmakhoz, egyszerűbben oszthatnak meg helyi videókat és könnyebbé válik a párbeszéd kialakítása is. Heal Edina, a Google magyarországi veze7tője a sajtótájékoztatón elmondta, a népszerű videomegosztó oldal mindössze hétéves, azóta folyamatosan és rohamosan fejlődik. 2009 októberében napi egymilliárd videoletöltést számoltak az oldalon, ez a szám tavaly ősszel elérte a négymilliárdot. Egy idén januárban készült ezerfős kutatásból kiderült, hogy Magyarországon 93 százalék spontán ismertsége van, 71 százaléka a magyar internetezőknek heti rendszerességgel, 22 százalék pedig naponta használja a felületet. Hozzátette, hogy a weboldalon a szórakoztató mozgóképek, a tévéfilmek, a személyes videók és az állatos felvételek mellett a zene a felület legnépszerűbb műfaja.
Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója arról beszélt, hogy a magyarországi internetezők eddig is a YouTube globális közösségének voltak a tagjai. Magyarországgal együtt az oldal 59 nyelven, 40 országban érhető el lokalizált formában, Glotzbach szerint Magyarország Európában az egyik első ország, ahol lokalizált tartalommal jelenik meg az oldal. Az országban ez a harmadik legnépszerűbb weboldal, a 18 és 49 éves korosztályban havonta több mint 2,7 millióan látogatják a felületet. A Gemius/Ipsos 2011. decemberi kutatása alapján a magyar felhasználók havonta átlagosan 6 órányi videót tekintenek meg.
A YouTube megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel, ez azt jelenti, hogy a magyar dal- és zeneszerzők mostantól anyagi haszonhoz jutnak, ha feltöltik videóikat. "A youtube.hu indulásával olyan tartalomterjesztési modell jelenik meg Magyarországon, amely egyszerre teszi lehetővé, hogy a zenerajongók könnyen eljussanak az alkotásokhoz, az alkotók pedig megérdemelt díjazásukhoz. Örömmel dolgozunk a YouTube-bal együtt azon, hogy a felhasználási adatok alapján pontosan minden szerzőhöz eljussanak az őt megillető díjak. Ez nagy lépést jelent a gazdaságilag fenntartható zeneipar kialakulása felé" - hívta fel a figyelmet Szinger András, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület főigazgatója.
Bevétel akkor keletkezik, ha a videóhoz hirdetések társulnak. Tóth Péter Benjamin az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója szerint az induló modell a fenntartható zeneipar felé tett fontos lépés. Hamarosan Magyarországon is elindul a YouTube Partner Program, mely lehetővé teszi, hogy a videomegosztó oldalra feltöltött alkotásaik után részesedjenek azoknak a reklámoknak a bevételeiből, amiket a YouTube videóik mellett megjelenít.
A tartalom-előállítokkal kötött megállapodásnak köszönhetően a magyar internetezők tovább gazdagodó videokínálatból válogathatnak majd. A nagyobb választék érdekében a YouTube egyezséget kötött többek között a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitáliszenei tartalomaggregátorral.
A világszerte népszerű közösségi videomegosztó indulásával a magyar internetezők könnyebben hozzáférnek majd a magyar vonatkozású tartalmakhoz, egyszerűbben oszthatnak meg helyi videókat és könnyebbé válik a párbeszéd kialakítása is. Heal Edina, a Google magyarországi veze7tője a sajtótájékoztatón elmondta, a népszerű videomegosztó oldal mindössze hétéves, azóta folyamatosan és rohamosan fejlődik. 2009 októberében napi egymilliárd videoletöltést számoltak az oldalon, ez a szám tavaly ősszel elérte a négymilliárdot. Egy idén januárban készült ezerfős kutatásból kiderült, hogy Magyarországon 93 százalék spontán ismertsége van, 71 százaléka a magyar internetezőknek heti rendszerességgel, 22 százalék pedig naponta használja a felületet. Hozzátette, hogy a weboldalon a szórakoztató mozgóképek, a tévéfilmek, a személyes videók és az állatos felvételek mellett a zene a felület legnépszerűbb műfaja.
Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója arról beszélt, hogy a magyarországi internetezők eddig is a YouTube globális közösségének voltak a tagjai. Magyarországgal együtt az oldal 59 nyelven, 40 országban érhető el lokalizált formában, Glotzbach szerint Magyarország Európában az egyik első ország, ahol lokalizált tartalommal jelenik meg az oldal. Az országban ez a harmadik legnépszerűbb weboldal, a 18 és 49 éves korosztályban havonta több mint 2,7 millióan látogatják a felületet. A Gemius/Ipsos 2011. decemberi kutatása alapján a magyar felhasználók havonta átlagosan 6 órányi videót tekintenek meg.
A YouTube megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel, ez azt jelenti, hogy a magyar dal- és zeneszerzők mostantól anyagi haszonhoz jutnak, ha feltöltik videóikat. "A youtube.hu indulásával olyan tartalomterjesztési modell jelenik meg Magyarországon, amely egyszerre teszi lehetővé, hogy a zenerajongók könnyen eljussanak az alkotásokhoz, az alkotók pedig megérdemelt díjazásukhoz. Örömmel dolgozunk a YouTube-bal együtt azon, hogy a felhasználási adatok alapján pontosan minden szerzőhöz eljussanak az őt megillető díjak. Ez nagy lépést jelent a gazdaságilag fenntartható zeneipar kialakulása felé" - hívta fel a figyelmet Szinger András, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület főigazgatója.
Bevétel akkor keletkezik, ha a videóhoz hirdetések társulnak. Tóth Péter Benjamin az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója szerint az induló modell a fenntartható zeneipar felé tett fontos lépés. Hamarosan Magyarországon is elindul a YouTube Partner Program, mely lehetővé teszi, hogy a videomegosztó oldalra feltöltött alkotásaik után részesedjenek azoknak a reklámoknak a bevételeiből, amiket a YouTube videóik mellett megjelenít.
A tartalom-előállítokkal kötött megállapodásnak köszönhetően a magyar internetezők tovább gazdagodó videokínálatból válogathatnak majd. A nagyobb választék érdekében a YouTube egyezséget kötött többek között a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitáliszenei tartalomaggregátorral.