MTI

Teljesen magyarrá válik a YouTube

Március elsején indul a YouTube videómegosztó Magyarországra lokalizált változata, amitől a zenei jogdíjbevételek és a hirdetések felfutását várja a tulajdonos Google.

A világszerte népszerű közösségi videomegosztó indulásával a magyar internetezők könnyebben hozzáférnek majd a magyar vonatkozású tartalmakhoz, egyszerűbben oszthatnak meg helyi videókat és könnyebbé válik a párbeszéd kialakítása is. Heal Edina, a Google magyarországi veze7tője a sajtótájékoztatón elmondta, a népszerű videomegosztó oldal mindössze hétéves, azóta folyamatosan és rohamosan fejlődik. 2009 októberében napi egymilliárd videoletöltést számoltak az oldalon, ez a szám tavaly ősszel elérte a négymilliárdot. Egy idén januárban készült ezerfős kutatásból kiderült, hogy Magyarországon 93 százalék spontán ismertsége van, 71 százaléka a magyar internetezőknek heti rendszerességgel, 22 százalék pedig naponta használja a felületet. Hozzátette, hogy a weboldalon a szórakoztató mozgóképek, a tévéfilmek, a személyes videók és az állatos felvételek mellett a zene a felület legnépszerűbb műfaja.

Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója arról beszélt, hogy a magyarországi internetezők eddig is a YouTube globális közösségének voltak a tagjai. Magyarországgal együtt az oldal 59 nyelven, 40 országban érhető el lokalizált formában, Glotzbach szerint Magyarország Európában az egyik első ország, ahol lokalizált tartalommal jelenik meg az oldal. Az országban ez a harmadik legnépszerűbb weboldal, a 18 és 49 éves korosztályban havonta több mint 2,7 millióan látogatják a felületet. A Gemius/Ipsos 2011. decemberi kutatása alapján a magyar felhasználók havonta átlagosan 6 órányi videót tekintenek meg.

A YouTube megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel, ez azt jelenti, hogy a magyar dal- és zeneszerzők mostantól anyagi haszonhoz jutnak, ha feltöltik videóikat. "A youtube.hu indulásával olyan tartalomterjesztési modell jelenik meg Magyarországon, amely egyszerre teszi lehetővé, hogy a zenerajongók könnyen eljussanak az alkotásokhoz, az alkotók pedig megérdemelt díjazásukhoz. Örömmel dolgozunk a YouTube-bal együtt azon, hogy a felhasználási adatok alapján pontosan minden szerzőhöz eljussanak az őt megillető díjak. Ez nagy lépést jelent a gazdaságilag fenntartható zeneipar kialakulása felé" - hívta fel a figyelmet Szinger András, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület főigazgatója.

Bevétel akkor keletkezik, ha a videóhoz hirdetések társulnak. Tóth Péter Benjamin az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója szerint az induló modell a fenntartható zeneipar felé tett fontos lépés. Hamarosan Magyarországon is elindul a YouTube Partner Program, mely lehetővé teszi, hogy a videomegosztó oldalra feltöltött alkotásaik után részesedjenek azoknak a reklámoknak a bevételeiből, amiket a YouTube videóik mellett megjelenít.

A tartalom-előállítokkal kötött megállapodásnak köszönhetően a magyar internetezők tovább gazdagodó videokínálatból válogathatnak majd. A nagyobb választék érdekében a YouTube egyezséget kötött többek között a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitáliszenei tartalomaggregátorral.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • GreenLizard #27
    Valakinek szúrta a szemét az Artisjusnál, hogy a szomszédnak is van aranya...
  • martincpt #26
    Az artisjus elmehet a "mindtudjukhovába". Ez így aztán minenkinek jó csak a zenészeknek nem. A google eleve lehúzza magának a hirdetési %-ot, most még artisjus leszívja magának a jattot, azt a zenészeknek marad talán pár cent ami után persze meg adózni is kéne. Szerintem teljesen felesleges volt őket is bevonni a játékba. Az adsense programhoz sem kell harmadik fél amin átmegy a pénzed, akkor ide most miért kellett?
  • finizlik #25
    Ki az a barom aki fogja is használni?
  • Pharaoh #24
    Ez nem arról szól, hogy lefordították és a honlapot.
  • szasz85 #23
    őőő most akkor mi van ?
    a youtube már legalább 1 éve van magyar nyelven..
  • FoodLFG #22
    Kurva jó, hogy egy olyan illegálisan feltöltött japán szám előtt nyomta a pofámba az egy és fél perces OTP reklámot, aminek semmi köze Magyarországhoz.

    Ha ebből áll a nagy együttműködés, lokalizáció, anyámkínja, akkor ebből nem kérek. Nehogy már azért keljen nekem reklámokat nézni, hogy egy-két magyar ratyizenészt majd abból fizessenek. Inkább halljanak éhen akkor! Kit érdekel.


    content location: Worldwide
    remélem ez segít a helyzeten.


    Artisjustosokat pedig sínekre kötözni és feltölteni a jutubra, amikor jön a vonat!
  • gforce9 #21
    Mit vársz, sőt... ők oktatták most ki az iparkamarát, hogy hogyan lehet pénzt szedni a semmiért, ez egy ilyen ország :)
  • NessieGraf #20
    És persze a Google várja, nem OrV kisköcsög írta alá suttyomban az ACTA szerződést, amire hivatkozva kényszeríti ki a pénzeket...
  • skinnyman #19
    Az a mocsok élősködő Artisjus még tényleg létezik? Hogy a francba nem zárták/tiltották be még az egészet? Abból élnek, hogy más nevében védelmipénzt szednek amit aztán maguk között elosztanak? Egy ilyen féreg szervezet tényleg legaláisan működhet itthon? Felháborító.
  • passatgt #18
    rakd ki teljes képernyőre