Berta Sándor

Átalakulóban a YouTube

Az elmúlt hónapokban egyértelművé vált, hogy a népszerű videomegosztó platform a televíziós korszakra készül fel és szinte mindent ennek rendel alá. A portál a napokban a 6 éves történetének legnagyobb átalakítását hajtja végre.

A YouTube rendszerében a jövőben nem az egyes videók, hanem a tematikus csatornák kerülnek a középpontba. A múlt hét óta bárki elkészítheti a saját YouTube-honlapját és ezeken kiválaszthatja a kedvenc csatornáit, amik folyamatosan frissülnek. Ezáltal könnyebben rendszerezni lehet a videomegosztóra feltöltött több millió videót és az elérhető tartalmak jobban áttekinthetők lesznek. A jövőben a felhasználók gyakorlatilag úgy válthatnak majd az egyes csatornák között, mint a televíziós adók esetében. "A jövőben a csatornák lesznek a YouTube sztárjai és minden olyan csatorna, ami itt sikeres lesz, az a televíziókon is az lesz" - prognosztizálta Shiva Rajaraman, az oldal termékmenedzsere.

A változtatások célja, hogy a platform vonzóbb legyen ne csak a látogatók és a tartalomszolgáltatók - például a filmstúdiók -, hanem a hirdetők számára is. A portál sokáig pénznyelő vállalkozásnak számított a Google szemében, a legnagyobb problémát a szükséges hardverek és a szolgáltatás üzemeltetési költségeinek biztosítása jelenti. Percenként 48 órányi felvételt töltenek fel az emberek a videomegosztóra és a látogatók naponta 3 milliárd videót tekintenek meg rajta. Ebből a forgalomból a YouTube végre profitálni szeretne. Az oldal számos új hirdetési formátummal és modellel kísérletezik. Az egyik megoldás az lenne, hogy a hirdetőknek csak azokért a reklámokért kellene fizetniük, amiket a YouTube-látogatói valóban megtekintettek. Amennyiben valaki nem nézi meg a felvételek közben elhelyezett reklámblokkot, úgy a hirdetőnek nem kell fizetnie a felületért.


Shishir Mehrotra termékfejlesztési vezető szerint jelenleg már több mint 350 millió eszközön vannak jelen. A szakember leszögezte: amennyiben az Apple-TV jövőre elindul, úgy ott is képviseltetnék magukat. A Microsoft korábbi munkatársa vezette a Google Mosaic kódnevű projektjét, amiből később a Google TV fejlődött ki. A tervek között szerepel a Google Plus, a Facebook és a Twitter mostaninál nagyobb mértékű integrálása, így bárki nyomon követhetné az ismerősei YouTube-aktivitását és látható lenne, hogy ki milyen felvételeket tekintett meg.

A zenészek, a producerek és más tartalomszolgáltatók az általuk kínált anyagokat közvetlenül elhelyezhetnék a különböző közösségi oldalakon és szorosabb kapcsolatot építhetnének ki a rajongóikkal, kapcsolataikkal. Az egyes tematikus és saját csatornák különböző módon jelenhetnének meg, a HBO például a televíziós sorozatokat részek szerint tölthetné fel és rendszerezhetné különböző szempontok (szereplők stb.) alapján.

November elsején vált ismertté, hogy 96 új tematikus YouTube-csatorna indul. Ezek többsége a zenével, az életmóddal, a szórakozással és a sporttal foglalkozik. A nagy sztárok közül eddig sikerült megnyerni Madonnát, aki a táncműsorokat kínáló csatorna arca lesz; továbbá Shaquille O'Nealt, aki egy vicces műsorral fog jelentkezni. Rajtuk kívül vállalta a felkérést Ashton Kutcher, Jay-Z, Tony Hawk, Sofia Vergara. A 96 új csatorna 19 különböző témakategóriát fed majd le. Saját YouTube-csatornát indít a The Wall Street Journal, a The onion, a Slate Magazin, a Reuters és a Vice életmód portál. Emellett a videomegosztó bejelentette azt is, hogy együttműködik a Walt Disney szórakoztatóipari konszernnel, amely szintén saját csatornát kap a platformon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asde3 #36
    Kicsit felhúz így, egyébként bemész a/ beérkezett üzenetek/címtár/ ott van hogy /ismerősök./ Csak marhára szétvan csúszva az oldal, és alig látok 20-35öt a listán, márpedig feliratkozák mindre.. Valami jó lenne hogy minden ismerőst lássak, feliratkozzak..
  • asde3 #35
    Csá. Értem, csak nincs eszembe pont a kb 150ismerős channel-je hogy feliratkozzak rá. :D
  • ADAMEX9 #34
    Én is ezt írtam. Egyszerűen eltűnt ez az "ismerős/barát" dolog az egész YouTube-ról. Szóval fel kell iratkozni a csatornájukra.
  • asde3 #33
    Sziasztok. Kellene egy kis help:S

    Az régi csatornámon olyan beállítási lehetőségeim voltak hogy nem lehetett látni az ismerősök listáját a profilomon. Azt szeretném vissza állítani, de nem tudom... az új részen. S még a legfontosabb hogy!:: az ismerősök tevékenységét nem látom, ki mit nézett meg, tetszik-elt stb, ami régen a főoldalon volt?
  • szlovákiai hun #32
    Ez lett volna nekem a negyedik.
  • vmiki88 #31
    A főoldal most teljesen átláthatatlan lett, nem tudom miért kellett így elrontani a feliratkozási videó panelt.
  • IMYke2.0.0.0 #30
    Bizony - egyetemisták és középiskolások az elsődleges célpont.
    De, már láttam idióta, üzletemberszerű valakinél is.

    szlovákiai hun: Hány videót töltöttél már fel eddig a fiókodba?
    Emlékeim szerint, én 25 feltöltése után láttam először a 15 percnél hosszabb üzenetet.

    Nem mellesleg, az utóbbi időkben én közvetlenül MP4-ben töltöm fel a klipjeimet.
  • Szefmester #29
    De a táblaszutykoké még nem igen... és mivel most azok nagyon trendik, ahhoz kell igazítani az igényeket, mert hát másra nem nagyon jók mint youtube videót bámulni meg kicsit netezgetni, levelezni.
  • ADAMEX9 #28
    Persze nem azt mondom, hogy 1920px legyen, de azért szerintem már túlhaladtunk az 1024-en. A monitorok 76%-a nagyobb felbontáson üzemel.
  • szlovákiai hun #27
    Itt van, megtaláltam!