Berta Sándor
Dollármilliókkal csábítja a YouTube a producereket
A népszerű videomegosztó platform több millió dollárt ajánl azoknak a filmes szakembereknek, akik csatlakoznak a programjához és létrehozzák saját csatornáikat. Azonban az anyagi támogatásnál is fontosabb sokak számára a teljes alkotói szabadság ígérete.
A The New Yorker nevű magazin összefoglaló anyagában arról írt, hogy a YouTube számos neves producert nyert meg a tematikus csatornái számára. Robert Kyncl, a platform tartalompartneri kapcsolatokért felelős vezetője minden szakembernek több millió dollárt kínál. Emellett megállapodást kötnek arról, hogy ha egy YouTube Original Channel sikeres lesz, akkor a későbbiekben a felek megosztoznak a reklámbevételeken is. Kyncl a tavalyi év eleje óta folytat tárgyalásokat a filmesekkel.
Az együttműködés érthetően vonzó a producereknek, még úgy is, hogy a YouTube egy éven keresztül rendelkezik az elérhető tartalmak exkluzív jogaival, ugyanakkor fontos, hogy minden elkészített videó a producerek tulajdonában marad. A Google leányvállalata értékesíti a videókban lévő reklámhelyeket, ugyanakkor az egyes felvételeket nem reklámozza a felhasználók felé.
Madonna a Dance On tánccsatorna készítését vállalta el, míg Jay-Z a Life and Times nevű csatorna gazdája lett. Brian Bedol és Ken Lerer - utóbbi a The Huffington Post társalapítója - pedig a Network A akció-sport csatornát vezetik. A KickTV műsora teljes egészében a labdarúgással foglalkozik, míg az Official Comedy humoros stand-up műsorokat készít, a Look TV pedig kifejezetten a divattal és a szépséggel foglalkozik. A tervek között szerepel a fiatal latin-amerikaiknak szóló műsorokat sugárzó 123UnoDosTres és a zenei tehetségeket felkutató MyISH elindítása is. Egy korábbi megállapodásnak köszönhetően már a Walt Disney is saját csatornát indított.
Anthony E. Zuiker forgatókönyvíró és producer, a CSI sorozatok megálmodója már elkötelezte magát a Blackbox TV-hez. Zuiker közölte: "Az online videók világa jelenti a jövőt és művészként Önök akarnak az első, az úttörők lenni. Ennek pedig most jött el az ideje. A YouTube-csatornán van egy kis csapatom, de nincsenek szabályok. Csak művészek vannak, tartalmak és a közönség."
A YouTube tavaly jelentette be, hogy összesen 96 új tematikus csatornát indít el és ezzel komoly kihívás elé állítja a televízióadókat. A csatornák többsége a zenével, az életmóddal, a szórakozással és a sporttal foglalkozik. A nagy sztárok közül eddig sikerült megnyerni Shaquille O'Nealt, aki egy vicces műsorral fog jelentkezni. Rajtuk kívül vállalta a felkérést Ashton Kutcher, Tony Hawk és Sofia Vergara. A változtatások célja, hogy a platform vonzóbb legyen ne csak a látogatók és a tartalomszolgáltatók - például a filmstúdiók -, hanem a hirdetők számára is. A platform tavaly decemberben jogkezelőt is vásárolt, a lépéstől a cég hatékonyabb jogdíjkezelést remél.
A The New Yorker nevű magazin összefoglaló anyagában arról írt, hogy a YouTube számos neves producert nyert meg a tematikus csatornái számára. Robert Kyncl, a platform tartalompartneri kapcsolatokért felelős vezetője minden szakembernek több millió dollárt kínál. Emellett megállapodást kötnek arról, hogy ha egy YouTube Original Channel sikeres lesz, akkor a későbbiekben a felek megosztoznak a reklámbevételeken is. Kyncl a tavalyi év eleje óta folytat tárgyalásokat a filmesekkel.
Az együttműködés érthetően vonzó a producereknek, még úgy is, hogy a YouTube egy éven keresztül rendelkezik az elérhető tartalmak exkluzív jogaival, ugyanakkor fontos, hogy minden elkészített videó a producerek tulajdonában marad. A Google leányvállalata értékesíti a videókban lévő reklámhelyeket, ugyanakkor az egyes felvételeket nem reklámozza a felhasználók felé.
Madonna a Dance On tánccsatorna készítését vállalta el, míg Jay-Z a Life and Times nevű csatorna gazdája lett. Brian Bedol és Ken Lerer - utóbbi a The Huffington Post társalapítója - pedig a Network A akció-sport csatornát vezetik. A KickTV műsora teljes egészében a labdarúgással foglalkozik, míg az Official Comedy humoros stand-up műsorokat készít, a Look TV pedig kifejezetten a divattal és a szépséggel foglalkozik. A tervek között szerepel a fiatal latin-amerikaiknak szóló műsorokat sugárzó 123UnoDosTres és a zenei tehetségeket felkutató MyISH elindítása is. Egy korábbi megállapodásnak köszönhetően már a Walt Disney is saját csatornát indított.
Anthony E. Zuiker forgatókönyvíró és producer, a CSI sorozatok megálmodója már elkötelezte magát a Blackbox TV-hez. Zuiker közölte: "Az online videók világa jelenti a jövőt és művészként Önök akarnak az első, az úttörők lenni. Ennek pedig most jött el az ideje. A YouTube-csatornán van egy kis csapatom, de nincsenek szabályok. Csak művészek vannak, tartalmak és a közönség."
A YouTube tavaly jelentette be, hogy összesen 96 új tematikus csatornát indít el és ezzel komoly kihívás elé állítja a televízióadókat. A csatornák többsége a zenével, az életmóddal, a szórakozással és a sporttal foglalkozik. A nagy sztárok közül eddig sikerült megnyerni Shaquille O'Nealt, aki egy vicces műsorral fog jelentkezni. Rajtuk kívül vállalta a felkérést Ashton Kutcher, Tony Hawk és Sofia Vergara. A változtatások célja, hogy a platform vonzóbb legyen ne csak a látogatók és a tartalomszolgáltatók - például a filmstúdiók -, hanem a hirdetők számára is. A platform tavaly decemberben jogkezelőt is vásárolt, a lépéstől a cég hatékonyabb jogdíjkezelést remél.