Berta Sándor
Együttműködik a YouTube és a Walt Disney
Bejelentette együttműködését az online videomegosztó platform és az amerikai szórakoztatóipari konszern. A Walt Disney saját csatornát kap a YouTube-on, ahol rövidfilmeket vetítenek.
A The New York Times már tegnap arról számolt be, hogy együttműködési megállapodást írhat alá a YouTube és a Walt Disney. A szerződés értelmében a Walt Disney külön csatornát kaphat a videomegosztón. A konszern által készített rövidfilmek a jövőben a hivatalos honlap mellett ezen a csatornán is láthatók lesznek. Az amerikai újság úgy vélte, hogy a szórakoztatóipari vállalat 10-15 millió dollárt fordít a projektre. Az exkluzív rövidfilmeket és rajzfilmeket a Disney Interactive Media nevű cég gyártja majd a YouTube számára. A Disney YouTube-csatornájának műsorába televíziós produkciók és amatőrök által készített videók is bekerülnek. A szerződéskötést hivatalosan néhány órája jelentették be.
A Walt Disney azt szeretné, ha tartalmai még ismertebbé válnának és erre a népszerű videomegosztó platform kiváló lehetőséget nyújt. "Elengedhetetlen, hogy oda menjünk, ahol a nézőink vannak. Éppen ezért a Disney történetmesélési örökségét elvisszük a családok új generációjához, arra a platformra, amit egyébként is gyakran felkeresnek" - nyilatkozta James A. Pitaro, a Disney Interactive Media alelnöke. A cég számára rendkívül fontos ez az üzlet, mivel az elmúlt egy esztendőben 300 millió dolláros veszteséget halmoztak fel, a Disney.com látogatóinak száma pedig a júniusi 17,9 millióról szeptemberre 12,7 millióra csökkent.
Robert Kyncl, a YouTube illetékes vezetője azt reméli, hogy az együttműködésnek köszönhetően a Disney egy sokkal pozitívabb imázst alakíthat majd ki magáról a szülők és az új hirdetési ügyfelek körében. A felületeket a szórakoztatóipari óriás értékesíti, a befolyó bevételeken azonban a két társaság osztozik.
A YouTube néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy összesen 96 új tematikus csatornát indít el és ezzel komoly kihívás elé állítja a televízióadókat. A csatornák többsége a zenével, az életmóddal, a szórakozással és a sporttal foglalkozik. A nagy sztárok közül eddig sikerült megnyerni Madonnát, aki a táncműsorokat kínáló csatorna arca lesz; továbbá Shaquille O'Nealt, aki egy vicces műsorral fog jelentkezni. Rajtuk kívül vállalta a felkérést Ashton Kutcher, Jay-Z, Tony Hawk, Sofia Vergara. A 96 új csatorna 19 különböző témakategóriát fed majd le. Saját YouTube-csatornát indít a The Wall Street Journal, a The onion, a Slate Magazin, a Reuters és a Vice életmód portál.
A The New York Times már tegnap arról számolt be, hogy együttműködési megállapodást írhat alá a YouTube és a Walt Disney. A szerződés értelmében a Walt Disney külön csatornát kaphat a videomegosztón. A konszern által készített rövidfilmek a jövőben a hivatalos honlap mellett ezen a csatornán is láthatók lesznek. Az amerikai újság úgy vélte, hogy a szórakoztatóipari vállalat 10-15 millió dollárt fordít a projektre. Az exkluzív rövidfilmeket és rajzfilmeket a Disney Interactive Media nevű cég gyártja majd a YouTube számára. A Disney YouTube-csatornájának műsorába televíziós produkciók és amatőrök által készített videók is bekerülnek. A szerződéskötést hivatalosan néhány órája jelentették be.
A Walt Disney azt szeretné, ha tartalmai még ismertebbé válnának és erre a népszerű videomegosztó platform kiváló lehetőséget nyújt. "Elengedhetetlen, hogy oda menjünk, ahol a nézőink vannak. Éppen ezért a Disney történetmesélési örökségét elvisszük a családok új generációjához, arra a platformra, amit egyébként is gyakran felkeresnek" - nyilatkozta James A. Pitaro, a Disney Interactive Media alelnöke. A cég számára rendkívül fontos ez az üzlet, mivel az elmúlt egy esztendőben 300 millió dolláros veszteséget halmoztak fel, a Disney.com látogatóinak száma pedig a júniusi 17,9 millióról szeptemberre 12,7 millióra csökkent.
Robert Kyncl, a YouTube illetékes vezetője azt reméli, hogy az együttműködésnek köszönhetően a Disney egy sokkal pozitívabb imázst alakíthat majd ki magáról a szülők és az új hirdetési ügyfelek körében. A felületeket a szórakoztatóipari óriás értékesíti, a befolyó bevételeken azonban a két társaság osztozik.
A YouTube néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy összesen 96 új tematikus csatornát indít el és ezzel komoly kihívás elé állítja a televízióadókat. A csatornák többsége a zenével, az életmóddal, a szórakozással és a sporttal foglalkozik. A nagy sztárok közül eddig sikerült megnyerni Madonnát, aki a táncműsorokat kínáló csatorna arca lesz; továbbá Shaquille O'Nealt, aki egy vicces műsorral fog jelentkezni. Rajtuk kívül vállalta a felkérést Ashton Kutcher, Jay-Z, Tony Hawk, Sofia Vergara. A 96 új csatorna 19 különböző témakategóriát fed majd le. Saját YouTube-csatornát indít a The Wall Street Journal, a The onion, a Slate Magazin, a Reuters és a Vice életmód portál.