Napi Online
Már véget is ért az LCD-korszak
Tavaly 10 százalékkal zuhant a kereslet, a zuhanó árak pedig jelentősen csökkentették az elérhető profitot. A kínaiak minden fronton fokozzák a versenyt.
Talán bő fél évtizeddel a hagyományos katódsugárcsöves tévék halála és csupán néhány évvel a lapos készülékek egyik fajtája, a plazmatévék kivégzése után úgy tűnik, eléri a vég az LCD-technológiát is. A koreai Samsung Electronics jelezte: fontolgatja LCD-képrenyőket gyártó üzletága leépítését - jelentette a BBC. A Samsung a világ legnagyobb laposképernyő- és tévégyártója.
A radikális lépést több körülmény is indokolhatja. Egyrészt tavaly tíz százalékkal zuhant az LCD-k iránti kereslet, másrészt a részben ezért zuhanó árak leradírozzák a gyártásukkal elérhető profitot. A helyzetet az rontja a Samsung - és más hagyományos gyártók, az LG, a Sony stb. - nézőpontjából, hogy számos kínai gyártó is megjelent a piacon. Ez elemzők szerint nem csupán a kínálat növelésével, hanem az olcsóbb munkaerő megjelenésével a költségek oldaláról is nyomást gyakorol az árakra.
A Samsung a kisebb fogyasztást, jobb képminőséget és laposabb képernyőket eredményező OLED technológiára akar koncentrálni. Ez az üzletág a következő években fényes jövő előtt áll - vélik szakértők. Az OLED-et korábban csak mobiltelefonokban használták, ám jövője a tévégyártásban van. Becslések szerint a Samsung OLED-bevételei közel 600 százalékkal ugorhatnak meg 2014-ig. A cég leányvállalata, a Samsung Mobile Display (SMD) óriási piaci részesedéssel bír ebben a szegmensben, és egyre erősebb spekulációk látnak napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a koreaiak - ha nem adják el - egyesítik az LCD-üzletágát az SMD-vel.
Talán bő fél évtizeddel a hagyományos katódsugárcsöves tévék halála és csupán néhány évvel a lapos készülékek egyik fajtája, a plazmatévék kivégzése után úgy tűnik, eléri a vég az LCD-technológiát is. A koreai Samsung Electronics jelezte: fontolgatja LCD-képrenyőket gyártó üzletága leépítését - jelentette a BBC. A Samsung a világ legnagyobb laposképernyő- és tévégyártója.
A radikális lépést több körülmény is indokolhatja. Egyrészt tavaly tíz százalékkal zuhant az LCD-k iránti kereslet, másrészt a részben ezért zuhanó árak leradírozzák a gyártásukkal elérhető profitot. A helyzetet az rontja a Samsung - és más hagyományos gyártók, az LG, a Sony stb. - nézőpontjából, hogy számos kínai gyártó is megjelent a piacon. Ez elemzők szerint nem csupán a kínálat növelésével, hanem az olcsóbb munkaerő megjelenésével a költségek oldaláról is nyomást gyakorol az árakra.
A Samsung a kisebb fogyasztást, jobb képminőséget és laposabb képernyőket eredményező OLED technológiára akar koncentrálni. Ez az üzletág a következő években fényes jövő előtt áll - vélik szakértők. Az OLED-et korábban csak mobiltelefonokban használták, ám jövője a tévégyártásban van. Becslések szerint a Samsung OLED-bevételei közel 600 százalékkal ugorhatnak meg 2014-ig. A cég leányvállalata, a Samsung Mobile Display (SMD) óriási piaci részesedéssel bír ebben a szegmensben, és egyre erősebb spekulációk látnak napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a koreaiak - ha nem adják el - egyesítik az LCD-üzletágát az SMD-vel.