Napi Online
Olcsóbb lehet az LCD-tévé karácsony előtt
A japán elektronikai cégek meglepően gyorsan kilábalnak a márciusi földrengést követő visszaesésből, de lapos tévéket gyártó üzletágaiktól nem sokat várnak. Az erős verseny leveri az árakat.
Japán legnagyobb fogyasztói elektronikai vállalatai gyorsan kilábalnak a márciusi természeti katasztrófát követő termeléscsökkentés okozta visszaesésből, többségük jelezte: a váratlan fejlemény ellenére éves nyeresége nem fog elmaradni a tavalyitól - összegzi a cégek gyorsjelentéseiből levonható következtetéseket a Reuters. Ezzel egyidejűleg a Sony és a Panasonic arra figyelmeztetett, hogy tévékészülék-eladásaik a gyenge fogyasztói kereslet miatt elmaradnak várttól. Ezzel csatlakoztak két további nagy elektronikai cég, a holland Philips és a lapos képernyők gyártásával is foglalkozó amerikai Corning hasonló jelzéseihez.
A Sony 27 millióról 22 millió darabra csökkentette éves LCD-tévé-eladási előrejelzését. A vállalatot más ágazatai, egyebek mellett a digitális kamerák jól alakuló értékesítése tartja rajta tervezett növekedési pályáján. A szakértőket nem lepte meg a Sony bejelentése: a lapos tévék piaca zsugorodik, így a kérdés már az: mit kezd a cég ezzel a divíziójával. A Panasonic pénzügyi igazgatója, Uenojama Makoto telefonos sajtókonferenciáján azt mondta: elképzelhető hogy mérséklik évi 25 millió tévé eladásával számoló jelenlegi éves értékesítési prognózisukat.
A japán vállalatok üzleti évének június 30-áig tartó első negyedében természetesen minden nagy elektronikai cég pénzügyi adatai romlottak, hiszen a márciusi katasztrófában megrongálódott üzemeikben ebben az időben esett vissza a termelés. Ugyanakkor az adatok jobbak a vártnál: a Sony üzemi eredménye éves összehasonlításban 59 százalékkal, 27,5 billiárd jenre esett, ami majdnem kétszer jobb a Reuters elemzői prognózisánál, a Panasonic eredménye 67 milliárdról szintén 27,5 milliárd jenre csökkent, miközben a piac mindössze 15,2 milliárdot várt.
A földrengés mellett az erős jennel, illetve a koreai és az amerikai versenytársak támasztotta brutális versennyel is meg kell küzdeniük a japán cégeknek. A tévépiac különösen kemény, mert a brutális árversenyben lényegében senki sem ér el hasznot, miközben hatalmas kapacitásfelesleg alakult ki készülékek gyártásában. A Sony ennek ellenére tarja 200 milliárd jenes éves üzeminyereség-előrejelzését, akárcsak a Panasonic a maga 270 milliárdos, illetve a Sharp 97 milliárdos prognózisát.
Japán legnagyobb fogyasztói elektronikai vállalatai gyorsan kilábalnak a márciusi természeti katasztrófát követő termeléscsökkentés okozta visszaesésből, többségük jelezte: a váratlan fejlemény ellenére éves nyeresége nem fog elmaradni a tavalyitól - összegzi a cégek gyorsjelentéseiből levonható következtetéseket a Reuters. Ezzel egyidejűleg a Sony és a Panasonic arra figyelmeztetett, hogy tévékészülék-eladásaik a gyenge fogyasztói kereslet miatt elmaradnak várttól. Ezzel csatlakoztak két további nagy elektronikai cég, a holland Philips és a lapos képernyők gyártásával is foglalkozó amerikai Corning hasonló jelzéseihez.
A Sony 27 millióról 22 millió darabra csökkentette éves LCD-tévé-eladási előrejelzését. A vállalatot más ágazatai, egyebek mellett a digitális kamerák jól alakuló értékesítése tartja rajta tervezett növekedési pályáján. A szakértőket nem lepte meg a Sony bejelentése: a lapos tévék piaca zsugorodik, így a kérdés már az: mit kezd a cég ezzel a divíziójával. A Panasonic pénzügyi igazgatója, Uenojama Makoto telefonos sajtókonferenciáján azt mondta: elképzelhető hogy mérséklik évi 25 millió tévé eladásával számoló jelenlegi éves értékesítési prognózisukat.
A japán vállalatok üzleti évének június 30-áig tartó első negyedében természetesen minden nagy elektronikai cég pénzügyi adatai romlottak, hiszen a márciusi katasztrófában megrongálódott üzemeikben ebben az időben esett vissza a termelés. Ugyanakkor az adatok jobbak a vártnál: a Sony üzemi eredménye éves összehasonlításban 59 százalékkal, 27,5 billiárd jenre esett, ami majdnem kétszer jobb a Reuters elemzői prognózisánál, a Panasonic eredménye 67 milliárdról szintén 27,5 milliárd jenre csökkent, miközben a piac mindössze 15,2 milliárdot várt.
A földrengés mellett az erős jennel, illetve a koreai és az amerikai versenytársak támasztotta brutális versennyel is meg kell küzdeniük a japán cégeknek. A tévépiac különösen kemény, mert a brutális árversenyben lényegében senki sem ér el hasznot, miközben hatalmas kapacitásfelesleg alakult ki készülékek gyártásában. A Sony ennek ellenére tarja 200 milliárd jenes éves üzeminyereség-előrejelzését, akárcsak a Panasonic a maga 270 milliárdos, illetve a Sharp 97 milliárdos prognózisát.