Berta Sándor

2013 őszén érkezhet az új Xbox

Lapértesülések szerint a jövő év októberében vagy november elején mutatkozhat be az Xbox 360 utódjának számító konzol. A készülék hatszor nagyobb teljesítményre lesz képes, mint az Xbox 360.

Az IGN számos információt közölt a következő generációs konzolról és gyakorlatilag megerősítette a Fudzilla és a SemiAccurate korábbi beszámolóit. A Fudzilla arról számolt be, hogy a következő generációs konzol chipsetjeinek gyártása már tavaly decemberben elkezdődött. A SemiAccurate arról írt, hogy az Xbox következő generációja esetében már hetekkel ezelőtt elérték az úgynevezett "tape out" státuszt, ami azt jelenti, hogy hivatalosan is lezárult a munka tervezési szakasza. Az IGN úgy vélte, hogy a játékfejlesztők augusztusban kaphatják meg az első készülékeket.

Az Xbox 360 utódjának számító termék egy System on a Chipre (SoC), ezen belül is egy PowerPC processzorra és egy minden bizonnyal módosított Radeon HD 6000-es grafikus chipre fog épülni, ami nagyjából olyan teljesítményre lesz képes, mint a Radeon HD 6670. A chipset kódneve Oban lesz, s az IBM, illetve a Globalfoundries közösen fogja gyártani. Az Oban chipek 32 nanométeres gyártási eljárással készülnek. A hivatalos bejelentésre 2012 végén lehet számítani.


A modellek szerint az új konzol hatszor nagyobb teljesítményre lesz képes, mint a PlayStation 3 vagy az Xbox 360, s 20 százalékkal nagyobbra, mint a Wii U. A HD 6000-es GPU-k nem csak a DirectX 10-et, hanem a DirectX 11-et is támogatják, mindez lehetővé teszi összetettebb grafikus effektek használatát. Emellett az új GPU optimalizáltabb lesz az 1080p-s felbontású játékok futtatására, azonban ehhez az Xbox 360-asban használtnál több grafikus memóriára lesz szükség. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az új konzol mennyiért lesz kapható.

A múlt héten vált ismertté, hogy az Xbox következő generációjának elkészítését egy új szakember, Dave Cutler, a Windows NT korábbi vezető fejlesztője fogja felügyelni. Az új konzol messze nem csak játékra lesz alkalmas, hanem akár multimédiás központ is lehet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jaspercry #95
    "(Csáknorrisz meg fejben elszámolt végtelenig, már 2X-is!)"
  • NEXUS6 #94
    "Egy konzolnál nincs os,és a grafikus gpu-t nem os-ről éred el,hanem közvetlenül ,ami rengeteget gyorsít a kihasználtságon pc-hez képes."

    Hát ez tévedés!!!
    X360 windóz kernelre épülő OS-t használ, csak nem a hagyományos explorer GUI-t rakták rá, meg nincs rajta a rahedli felesleges meghajtó, hálózati nyomtatás, anyámkínnya. És persze az XBOX neve azért X, mert eredetileg ez DirectX-BOX volt!!! Szal, szerinted?
    A PS3 linux kernelre alapuló OS-t használ és OpenGL spec verziójú API-n keresztül elérhető a GPU.

    "Összehasonlítás képen akár 20X gyorsabban is elérhetsz bizonyos szolgáltatásokat."
    Például?
    (Csáknorrisz meg fejben elszámolt végtelenig, már 2X-is!)

    "A közvetlenül programozott célhardvare,mindig jóval jobb megoldást kínál,mint egy szoftveresen elérhető modell!"
    Egyetértek, csak éppen a konzolok jelenleg nem azok. A PS2-nél volt a végefelé, hogy elég alacsony szinten programozták, de azért csodát ott sem csináltak, shader egységeket pl nem tudnak abba a hardverbe varázsolni, amiben nincs. Az RSX-be sem fognak mesh instancing funkciót rakni bármilyen alacsonyan programozzák, így soha nem lesz olyan szép nagy tömeg, vagy facsoport mint az X360-ban, vagy mint egy 5 éves PC-s játékban.

    "PowerPC(valószínű a 7 sorozatból)+igp(480sp)-vel szerelt gpu-cska."
    Lehet, de én ahogy az ipart ismerem szerintem meg nem valószínű.
    A PPC-t az IBM gyártja, a GPU-t meg az AMD, aki x86/x64 architektúrában érdekelt, erre rendelkezik saját technológiával. Szal ki is gyártana egy ilyen csipet, kinek van ehhez meg a jogosultsága a technológia felhasználására?
    Így együtt senkinek, az M$-nek meg nincs gyártókapacitása, bár ő a rengeteg pénzével valszeg megtudná a technológiákat vásárolni, de ez nagyon sci-fi alternatíva.

    "A tény az ,hogy a PC
    Rosszabbul használja az erőforrásait!
    Az hogy hányszor,az mindegy! Van alkalmazás ami 20X lassabb!"
    Egyetértek, a 20X-as szorzót mondjuk sokallom.
    De ahogy a lenti példámban is szerepel, a PC direkt van elkúrva, hogy a júzer vásárolja a hw-t akkor is amikor nincs is rá szüksége. Szerencsére ezek a baromságok javíthatók. Aki nem tudja kezelni, az szerintem is vásároljon konzolt, ott nem kell, de nem is lehet tweakelni, tuningolni a rendszert.
  • Doktor Kotász #93
    "Részben egyetértek.
    De egy töbmagos modern CPU-nak egyetlen magjának kb 2%-os teljesítményét fogja le az a Windóz7, ami egy pár éves hardvert, vagy egy netbook-ot megfektet önmagában. Ilyen szempontból nem olyan drámai a helyzet a PC fronton."

    Hibásan közelíted meg!
    Az lehet, hogy a CPU-t alig fogja, de a memóriát lezabálja, úgyhogy hiába van a processzornak erőforrása, nem tudja felhasználni semmire.

    "A CPU, meg GPU integrálása jó ötletnek tűnik. Először.
    Csakhogy ha a CPU valami nagyobb adathoz akar hozzáférni, akkor rögtön meg kell osztozni a memória busz sávszélességén a GPU-val."

    Szerintem simán megoldható, hogy a CPU-nak és a GPU-nak saját memóriavezérlője legyen. De nézd meg egy játék könyvtárát! Van egy indítható exe, pár dll, mindegyik néhány mega, és sok gigányi textúra, hangfájl, meg video. Nem lesz olyan nagy probléma a nenórián osztozkodás. A java a GPU-nak kell majd.
  • jaspercry #92
    "De egy töbmagos modern CPU-nak egyetlen magjának kb 2%-os teljesítményét fogja le az a Windóz7, ami egy pár éves hardvert, vagy egy netbook-ot megfektet önmagában. Ilyen szempontból nem olyan drámai a helyzet a PC fronton."

    Nem ez a lényeg!

    ,Egy konzolnál nincs os,és a grafikus gpu-t nem os-ről éred el,hanem közvetlenül ,ami rengeteget gyorsít a kihasználtságon pc-hez képes.
    Összehasonlítás képen akár 20X gyorsabban is elérhetsz bizonyos szolgáltatásokat.
    A közvetlenül programozott célhardvare,mindig jóval jobb megoldást kínál,mint egy szoftveresen elérhető modell!
    HD6670-kártya nem fog Xbox-ban ebben a formában szerepelni.
    Valószínű,hogy egy APU kombó lesz benne,ami hasonlít felszereltségében a HD6670-re!
    PowerPC(valószínű a 7 sorozatból)+igp(480sp)-vel szerelt gpu-cska.
    Nem kifejezetten egy HD 6670-es kari.
    Itt jóval gyorsabb memória elérés lesz,valószínű az igp nem a rendszermemóriából táplálkozik)
    Tehát jó lenne ezeket az összehasonlításokat félre tenni,a lényegen az eber mindig könnyen átsiklik.
    A tény az ,hogy a PC
    Rosszabbul használja az erőforrásait!
    Az hogy hányszor,az mindegy! Van alkalmazás ami 20X lassabb!
  • NEXUS6 #91
    Totálisan igazad van, mert a HD 2000/3000-es szériához hasonlít inkább.
  • MacropusRufus #90
    az Xbox-ban ATI Xenos chip van, speciálisan erre a gépre tervezve, nincs köze az ATI X szériájával.

    ATI Xenos chip
  • MacropusRufus #89
    dx10/11: ez jól hangzik. De számomra egy ps3/xbox képe siralmasan "ronda".
    Ui. míg a pc-n tudom szabályozni a kép minőségét (smoothing,anti-aliasing, stb) addíg a konzoloknál nem. Ezért a ps3/xbox ferde vonalai konzekvensen lépcsősek lesznek, ami számora már nem szép.
    Remélem a dx10/11 mellé végre lesz élsimítás is, mert anélkűl gagyi lesz, viszont gyors lesz ;)
  • NEXUS6 #88
    Részben egyetértek.
    De egy töbmagos modern CPU-nak egyetlen magjának kb 2%-os teljesítményét fogja le az a Windóz7, ami egy pár éves hardvert, vagy egy netbook-ot megfektet önmagában. Ilyen szempontból nem olyan drámai a helyzet a PC fronton.

    De pl hogy én is anekdótázzak, az SSD meghajtómról egyszerűen eltűnt 25GB. Ami a csak azért hiányzott, mert a 64GB-ból a rendszer, meg a júzer progik mellett még ennyi tárhely volt. És ugye bármit csinálok a rendszer használná, ha másnem temp fájlokat hoz létre.
    Nem tudtam hova lett, mert a játékokat adatállományokat, filmeket, letöltéseket a TB nagyságú wincsire pakolom.
    Egyenként végignézem a C minden könyvtárát és a saját documents könyvtárban van valahol, de hogy hol azt nem tudom. Rájövök hogy ezen belül M$/windows, de még mindíg sehol. Aztán habár nem látszik, de trükközéssel kijön, hogy az internetes temporary könyvtárban van, amit iszonyú trükközéssel megnyitok, super-hidden meg rendszerfájlok megmutatása, kézzel beírni a könyvtár nevek miegymás, amit a netről nézek le. De a könyvtárban akkor sem mutatja, pedig ott van. Hiába a legnagyobb jogosultság, nem mutatja.
    Tudom, hogy némelyik file manager progi simán szarik a windóz jogosultságaira, találok is egyet ami mindent mutat. Gratu, hát egyrészt mert nekem miért nem mutatja, másrészt ha valaki meg nálam okosabb annak meg simán. Biztonság a köbön. Szal ott volt a Temporaryinternetfiles könyvtárban az un ie5.files könyvtárban egy csomó tmp fájl formájában, amit lesztrímelt rádióról, internetes tv-ről, miegymásról. Hiába töröltettem ki a vezérlőpultból a lemezkarbantartás, meg az internetbeállítások alkalmával ezt a könyvtárat ezeket simán benn hagyja.
    Erőforrás gazdálkodás, júzer lexarása, windóz üzembiztossága (gyak elfogy a tárhely)? Na ez is a PC persze.

    "Továbbá én azt veszem ki a cikkből, hogy a CPU és a GPU egy chipben lesz. Márpedig ebben az esetben nem kell egymásra várniuk malmozva, míg a buszon utaznak az adatok. Ez pedig nagy előny."
    Remélem nem ezt csinálják!
    A CPU, meg GPU integrálása jó ötletnek tűnik. Először.
    Csakhogy ha a CPU valami nagyobb adathoz akar hozzáférni, akkor rögtön meg kell osztozni a memória busz sávszélességén a GPU-val. Ha nem is fogy el a sávszélesség, de késleltetést okoz, okozhat. A GPU/CPU magok szépen egymásra várnak. Ha a CPU-nak is van egy saját memóriája a fő program, adatbázisok, akármi számára, akkor a sávszélesség gyakorlatilag megduplázódik és soha nem zavarja a GPU-t a működésben, de akkor meg semmi értelme egybeépíteni. Ami oylan szempontból is gáz, hogy egy bonyolult szilícium mag főleg a termelés elején iszonyatosan magas selejtarányt produkál. Ha már megvan a biztos technológia akkor már lehet integrálni, lásd pl PS2-nél is egy csipbe, de talán egy lapkára is rakták a CPU/GPU-t, de talán már az új X360 sorozatnál is megcsinálták.
  • NEXUS6 #87
    Igen az AAA címek mellett tényleg van élet, a gond az hogy nélkülük viszont nincs!
    AAA címek nélkül a játékipar gimnazisták műkedvelő programozó klubbja csupán(a web-es alkalmazások, meg a mobilos kütyük 99% ezt tükrözik).

    Ha ez a jövő, és csak ez, akkor az azt jelenti, hogy mindazt a tudást, amit az utóbbi 30 évben játékszoftver fejlesztésben összetettek, szépen szélnek eresztik.

    2012-ben ezexerint tényleg eljön a világvége!
    :D
  • NEXUS6 #86
    Talán szintén ebben az Epic-es cikkben volt -- és ezért elég ambivalens volt amit nyilatkozott az emberünk --, hogy nem elég egy sima nagyobb felbontás, egy magasabb szintű élsimítás, ahhoz, hogy az új konzol robbanjon (nem fizikai értelemben persze;))))

    Én is most vettem elő a Jagged Allience 2 c. progit, és iszonyat jó kis alkotás és még a grafikája is elmegy, pedig sima izometrikus, nem valós 3D.
    Szerintem sem feltétlenül önmagában a 3D mennyország az üdvözülés eszköze.
    De ide még sem lehet visszalépni. Egyszerűen nem.

    A köv generációnál tényleg nem egy lehetőség lesz az "Avatar szintű grafika", hanem egy szinten elvárás. Amit, hogy a cikkhez visszakanyarodjunk egy HD6670-es GPU-val nem lehet teljesíteni.
    Nem tudom mit kell a szilíciumba építeni, milyen új technológiát, de ez egyszerűen nem elég ehhez.