SG.hu

2012 legfontosabb trendjei

A közösségi média újradefiniálja a híradás fogalmát, az okostelefonok jövője a nők kezében van. Az internet az utolsó dolgok egyike, amiről hajlandóak vagyunk lemondani, ha a kiadások csökkentésére kényszerülünk.

Az Ericsson ConsumerLab több mint 15 esztendeje kutatja a fogyasztói viselkedés alakulását, beleértve az információs és kommunikációs technológiai termékkel kapcsolatos vélekedéseket. Globális kutatási programja során, 40-nél is több országban, évente 100 000 személlyel készít interjút. Friss jelentése az elkövetkező évek legfontosabb fogyasztói trendjeire világít rá. Felmérése szerint az internet a legutolsó dolgok egyike, amiről a fogyasztók hajlandóak lemondani, ha kiadásaik csökkentésére kényszerülnek, de lassan létszükségletté válnak a mobil eszközök is. Michael Björn, a ConsumerLab kutatási vezetője szerint a fogyasztók úgy vannak az okostelefonos alkalmazásokkal, mint hal a vízzel.

"Az ikonokon át egy érintéssel elérhető közvetlen kapcsolat elfedi az internet szolgáltatások bonyolultságát, és az emberek fel akarják fedezni a hétköznapi élet számos új területét, ahol hasznos az internetkapcsolat. Most végeztünk el egy felmérést a feltörekvő piacokon, és arra a megállapításra jutottunk, hogy még a kezdő mobiltelefon-használókból is nagyon gyorsan internet felhasználó válik. Az internetes hozzáférés egyre nagyobb szerepet játszik a napi tevékenységeikben." - mondja a szakember. Az internetelérés, akár a levegő, mára létszükségletté vált. Szerepe az információszerzésen és a kapcsolatépítésen túl a munka, a jövedelemszerzés területén is egyre fontosabb. Bárkiből lehet szolgáltató: az online és mobil világban hatalmas az igény az új szolgáltatásokra, melyekhez bárhol és bármikor hozzáférhetnek a felhasználók. A cégek egyre gyakrabban szembesülnek a problémával, hogy mobilszolgáltatóvá kell válniuk, ha továbbra is kapcsolatban akarnak maradni ügyfeleikkel, vevőikkel. E szolgáltatások között nagyon sok az egyedi megoldás, és gyakran nem is olyan nehéz előállítani őket. Akár maguk a fogyasztók is képesek lehetnek kereskedelmileg életképes szolgáltatások, például alkalmazások fejlesztésére.

A közösségi hálózatok valódi média-csomópontokká váltak, amelyek beszélgetések és posztok folyamait ontva képek, videoklipek és zeneszámok fogyasztását generálják. A közös véleményalkotás lehetőségének megteremtésével ezek a platformok ma már a hírek közötti eligazodásban is sokat segítenek, sőt gyakran hírforrásként működnek. A mobiltelefonok egyre fontosabb szerepet játszanak a mindennapi életben. A fogyasztókat leginkább az olyan mobilszolgáltatások érdeklik, amelyek közvetlenül kapcsolódnak közeli helyszínekhez vagy helyi szolgáltatásokhoz. Míg az okostelefonnal rendelkezők 90 százaléka mindig magánál tartja a telefonját, csak 80 százalékuk állítja azt, hogy mindig van pénz a zsebében.

Az átláthatóság fontosabb, mint a magánélet. Az emberek mindaddig bátran megosztanak személyes információkat az interneten, amíg a konkrét előnyök túlsúlyban vannak a nehezebben érzékelhető hátrányokkal szemben. Egyre megszokottabb számukra, hogy átlátható az életük; a cégektől és más szervezetektől is átlátható működést várnak el. A folyamatos információ-megosztás és több eszköz egyidejű használata hétköznapi szokássá válik, ennek eredményeként még több felhő-alapú szolgáltatást vezetnek be. A fő szempont az egyszerű használat.

Az okostelefonok jövője a nők kezében van. Egy tavaly végzett kutatás szerint továbbra is főként a férfiak veszik igénybe az okostelefonok által kínált speciális szolgáltatásokat, ugyanakkor lényegesen több nő használ olyan hagyományos funkciókat, mint a hanghívás, az sms, mms és a Facebook. A kommunikációs csatornák egyetlen eszközbe terelésével a nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét. Az okostelefont használók 67 százaléka használ vagy használna szívesen mobil fizetési megoldást. A kutatások szerint a mobilfizetést a mindennapos vásárlási szokásokkal összhangban kellene továbbfejleszteni, összekapcsolva termékinformációval, pontgyűjtő-akciókkal vagy akár áruházon belüli navigációval.

2009 negyedik negyedévében a mobil adatforgalom mennyisége meghaladta a hangforgalmat, 2011 első negyedévében pedig a kétszeresére nőtt. A fogyasztók egyre többször csatlakoznak az internethez és a környezetükben található technikai eszközökhöz, autókhoz, árusító automatákhoz, jegykezelő kapukhoz. Kiszámíthatatlan gazdasági környezetben és természeti katasztrófák idején a fogyasztók arra törekednek, hogy kézbe vegyék az irányítást. Figyelmük ilyenkor a közszolgáltatások - víz, áram - felé fordul. A márciusi japán földrengés és cunami idején például a tokiói metróállomásokon elhelyezett képernyőkön időjárás-jelentés helyett az elektromos áramra vonatkozó előrejelzéseket sugároztak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!