Berta Sándor
Egyre több nő szörföl a világhálón
Az európai nők szeretnek az interneten böngészni, különösen, ha a divatról, a szépségápolásról vagy az egészségről van szó. Egyre meghatározóbb felhasználói csoportot jelentenek.
Ez derült ki a Nők és az internet Európában című tanulmányból, amit a goFeminin és a Comscore közösen készítettek el. A megkérdezett európai nők 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen tájékozódik a világhálón a divatról és a szépségápolásról. Ugyanakkor csak 27 százalékuk olvas rendszeresen ilyen témájú nyomtatott sajtóorgánumokat. Az egészségi témákat tekintve a különbség még nagyobb: a nők kétharmada mondta azt, hogy online gyűjt információkat és csak a 20 százalékuk olvas magazinokat, valamint 11 százalékuk néz ilyen témájú televíziós műsorokat.
A kifejezetten nőknek szóló portálok különösen népszerűek egész Európában. Ennek oka, hogy az emberek elsősorban így próbálják meg fejleszteni magukat és erősíteni az öntudatukat. Ezeken az oldalakon a látogatók 63 százalékát a különböző ruházkodási stb. stílusokkal kapcsolatos témák érdeklik, 47 százalékuk egyszerűen csak jól szeretné érezni magát, 43 százalékuk személyes érdeklődési körébe tartozó témákat keres, de ugyanennyien foglalkoznak a kapcsolati kérdésekkel is, míg 53 százalékuk a családi ügyekre keres megoldást. A tanulmányból kiderült továbbá, hogy a nők 86 százaléka elsősorban arra használják az internetet, hogy új dolgokat fedezzenek fel; 89 százalékuk saját véleményét osztja meg másokkal, míg 58 százalékuk az ismerőseivel társalog.
Ezzel szemben a közösségi portálokat a nők 68 százaléka elsősorban kapcsolattartásra, illetve 51 százalékuk a meglévő kapcsolataik ápolására használja. Jelenleg az európai nők 57,5 százaléka szörföl rendszeresen a világhálón, ez azt jelenti, hogy 76,6 millió európai lány és asszony van online. Emellett 19 millió nő használ valamilyen mobilinternetes csomagot, az mobil készüléket használó európaiak 37 százaléka nő. A jelenlegi folyamatokat figyelembe véve egyre komolyabb felhasználói réteget jelentenek a nők és azok a vállalatok, amelyek ezt figyelembe veszik, sokkal nagyobb sikereket érhetnek el a jövőben, mint a kizárólag a férfiakra koncentráló társaik. A szakemberek összesen 5252 német, francia, olasz, spanyol és angol nőt kérdeztek meg az internetezési szokásairól.
Ez derült ki a Nők és az internet Európában című tanulmányból, amit a goFeminin és a Comscore közösen készítettek el. A megkérdezett európai nők 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen tájékozódik a világhálón a divatról és a szépségápolásról. Ugyanakkor csak 27 százalékuk olvas rendszeresen ilyen témájú nyomtatott sajtóorgánumokat. Az egészségi témákat tekintve a különbség még nagyobb: a nők kétharmada mondta azt, hogy online gyűjt információkat és csak a 20 százalékuk olvas magazinokat, valamint 11 százalékuk néz ilyen témájú televíziós műsorokat.
A kifejezetten nőknek szóló portálok különösen népszerűek egész Európában. Ennek oka, hogy az emberek elsősorban így próbálják meg fejleszteni magukat és erősíteni az öntudatukat. Ezeken az oldalakon a látogatók 63 százalékát a különböző ruházkodási stb. stílusokkal kapcsolatos témák érdeklik, 47 százalékuk egyszerűen csak jól szeretné érezni magát, 43 százalékuk személyes érdeklődési körébe tartozó témákat keres, de ugyanennyien foglalkoznak a kapcsolati kérdésekkel is, míg 53 százalékuk a családi ügyekre keres megoldást. A tanulmányból kiderült továbbá, hogy a nők 86 százaléka elsősorban arra használják az internetet, hogy új dolgokat fedezzenek fel; 89 százalékuk saját véleményét osztja meg másokkal, míg 58 százalékuk az ismerőseivel társalog.
Ezzel szemben a közösségi portálokat a nők 68 százaléka elsősorban kapcsolattartásra, illetve 51 százalékuk a meglévő kapcsolataik ápolására használja. Jelenleg az európai nők 57,5 százaléka szörföl rendszeresen a világhálón, ez azt jelenti, hogy 76,6 millió európai lány és asszony van online. Emellett 19 millió nő használ valamilyen mobilinternetes csomagot, az mobil készüléket használó európaiak 37 százaléka nő. A jelenlegi folyamatokat figyelembe véve egyre komolyabb felhasználói réteget jelentenek a nők és azok a vállalatok, amelyek ezt figyelembe veszik, sokkal nagyobb sikereket érhetnek el a jövőben, mint a kizárólag a férfiakra koncentráló társaik. A szakemberek összesen 5252 német, francia, olasz, spanyol és angol nőt kérdeztek meg az internetezési szokásairól.