Berta Sándor

Biztonságra és stabilitásra vágynak a fiatalok

A több közösségi hálózatot is működtető VZ Netzwerke csoport munkatársai felmérést készítettek a mai fiatalok jövőképéről és médiaszokásairól. A többségük igaz barátokra és biztos munkahelyre vágyik.

A felmérés során a VZ Netzwerke és az iconkids & youth international research piackutató intézet szakemberei több mint 30 000 tinédzsert és fiatal felnőttet kérdeztek arról, hogy milyen jövőt tervez magának, mik a munkahelyi és családi célkitűzései. A válaszokat felvonultató tanulmány a Hálózati Generáció címet kapta, utalva arra, hogy a válaszadók számára az egyik legfontosabb dolgot a közösségi portálok használata jelenti.

Kiderült, hogy a megkérdezettek 91 százalékának a legfontosabbak az igaz barátok, míg 84 százalékuk egy hosszú távon biztos munkahelyet szeretne. A válaszadók 54 százaléka akar magas fizetést, míg 58 százalékuknak inkább az fontos, hogy sok szabadidejük legyen. A politika csak a tinédzserek és a fiatal felnőttek 8 százalékát érdekli, s inkább pesszimistán, mint optimistán ítélik meg a munkanélküliség, a bűnözés és a gazdaság kérdését.

Az ugyanakkor kijelenthető, hogy a fiatalok életében ma már az internet a legfontosabb kommunikációs csatorna. Az új médiák egyértelműen meghatározó szerepet töltenek be az életükben és ezzel párhuzamosan a klasszikus médiák (televízió, rádió, újságok) fokozatosan a háttérbe szorulnak. A megkérdezettek 93 százaléka használja mindennap a világhálót, de csupán az 57 százalékuk nézi rendszeresen a televíziót, 42 százalékuk hallgat rádiót és csak a 21 százalékuk olvas rendszeresen újságot, 6 százalékuk pedig folyóiratokat. Emellett egyre fontosabbak az életükben a közösségi portálok. A napi internetezés megváltoztatta a fogyasztói és a vásárlási szokásaikat is.

A világháló a válaszolók 83 százalékának egyszerűen nélkülözhetetlen információforrás, akár márkákról, akár termékekről van szó. Érdekesség, hogy a termékinformációkat a megkérdezett fiatal felnőttek 58 százaléka a közösségi hálózatokban keresi. Különösen fontos a számukra, hogy miként vélekedik az adott árucikkről a barátjuk vagy milyen ajánlást adott egy terméknek. A fiatalokat érdeklik az új árucikkek, de a döntéseiket nem kapkodják el, hanem - legyőzve a kíváncsiságukat - gyakran nagyon pragmatikusan hozzák meg. A vásárlásnál az árra egyébként csak a válaszadók kevesebb, mint az 50 százaléka figyel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)