Berta Sándor
Nem lesz elérhető a streaming szolgáltatóknál a Coldplay legújabb albuma
Amerikai lapértesülés szerint a brit zenekar nem akarja, hogy a legújabb albumának dalai elérhetők legyenek a Spotify, az Rdio és más streamszolgáltatók kínálatában.
Általában a zenei kiadókat éri az a vád, hogy nem elég rugalmasak és nem tudnak megfelelni az internetes korszak kihívásainak, ezért ragaszkodnak a régi üzleti modelljeikhez és elutasítják a letöltési, valamint a streaming-ajánlatokat. Nos, ezúttal nem az egyik kiadó, hanem az egyik zenekar döntött úgy, hogy köszöni szépen, de nem kér a zenehallgatási szolgáltatásokban rejlő lehetőségekből. A CNET cikke szerint a Coldplay nevű brit zenekar, amely legutóbb a Steve Jobs halála kapcsán rendezett megemlékezésen lépett fel élőben, úgy döntött, nem engedélyezi, hogy a legújabb albumának zeneszámai felkerüljenek a streamingszolgáltatók rendszerébe.
A döntés miatt így hiába is keresi majd bárki a Spotify, az Rdio, a MOG vagy a Rhapsody kínálatában a Mylo Xyloto című kiadványt, illetve annak dalait. A Coldplay tagjai mindezt azzal indokolták, hogy az együtteseknek - még a hagyományos album- és az MP3-eladásokhoz képest is - túl kevés bevételük származik az ilyen platformokból. Ezt megerősítette egy korábbi felmérés is. Emellett a csapat azt sem szeretné, ha az albumot feldarabolnák, mivel szerintük a kiadványt egyben kell meghallgatni. Az együttes álláspontját osztotta és hasonló érvet fogalmazott meg Tom Waits zenész is, aki szintén arról tájékoztatta a szolgáltatókat, hogy a Bad As Me című új albumát nem teszi elérhetővé náluk.
A Coldplay döntése leginkább a zenekar kiadóját, az EMI-t lepte meg, amely elfogadta ugyan az érvelést, ennek ellenére megharagudott a csapatra. Az EMI ugyanis a közelmúltban próbál változtatni az eddigi álláspontján és az üzleti modelljén, s nyitni az új lehetőségek, például a streaming ajánlatok felé. Az EMI úgy véli, hogy pont ezen szolgáltatók segítségével lehet újra megszólítani a rajongókat és rávenni őket arra, hogy fizessenek a dalokért és az albumokért, ezért szerintük a Coldplay döntése ésszerűtlen és barátságtalan volt.
Jaimee Steele, a Rhapsody szóvivője a CNET-nek azt mondta: a streamszolgáltatások még újak a piacon és időre van szükségük ahhoz, hogy akkora bevételekre tegyenek szert, mint az iTunes. A Spotify pedig azt hangsúlyozta, hogy tiszteletben tartja az előadók döntését, de reméli, hogy idővel megváltoztatják majd azt. Kutatók nemrég kiderítették, hogy a streamek helyett inkább a letöltéseket választják a felhasználók. A felmérésben résztvevők ezt azzal indokolták, hogy a letöltések esetén úgy érzik, hogy az adott zeneszám valóban az ő tulajdonukba kerül, míg a streameknél ez egyáltalán nincs így. A streamajánlatokat kínáló platformokat ennek ellenére az internetezők 76 százaléka vonzónak tartja és a válaszadók szerint a streamportálok elsősorban abban játszhatnak komoly szerepet, hogy az emberek megismerjék az új zeneszámokat.
Általában a zenei kiadókat éri az a vád, hogy nem elég rugalmasak és nem tudnak megfelelni az internetes korszak kihívásainak, ezért ragaszkodnak a régi üzleti modelljeikhez és elutasítják a letöltési, valamint a streaming-ajánlatokat. Nos, ezúttal nem az egyik kiadó, hanem az egyik zenekar döntött úgy, hogy köszöni szépen, de nem kér a zenehallgatási szolgáltatásokban rejlő lehetőségekből. A CNET cikke szerint a Coldplay nevű brit zenekar, amely legutóbb a Steve Jobs halála kapcsán rendezett megemlékezésen lépett fel élőben, úgy döntött, nem engedélyezi, hogy a legújabb albumának zeneszámai felkerüljenek a streamingszolgáltatók rendszerébe.
A döntés miatt így hiába is keresi majd bárki a Spotify, az Rdio, a MOG vagy a Rhapsody kínálatában a Mylo Xyloto című kiadványt, illetve annak dalait. A Coldplay tagjai mindezt azzal indokolták, hogy az együtteseknek - még a hagyományos album- és az MP3-eladásokhoz képest is - túl kevés bevételük származik az ilyen platformokból. Ezt megerősítette egy korábbi felmérés is. Emellett a csapat azt sem szeretné, ha az albumot feldarabolnák, mivel szerintük a kiadványt egyben kell meghallgatni. Az együttes álláspontját osztotta és hasonló érvet fogalmazott meg Tom Waits zenész is, aki szintén arról tájékoztatta a szolgáltatókat, hogy a Bad As Me című új albumát nem teszi elérhetővé náluk.
A Coldplay döntése leginkább a zenekar kiadóját, az EMI-t lepte meg, amely elfogadta ugyan az érvelést, ennek ellenére megharagudott a csapatra. Az EMI ugyanis a közelmúltban próbál változtatni az eddigi álláspontján és az üzleti modelljén, s nyitni az új lehetőségek, például a streaming ajánlatok felé. Az EMI úgy véli, hogy pont ezen szolgáltatók segítségével lehet újra megszólítani a rajongókat és rávenni őket arra, hogy fizessenek a dalokért és az albumokért, ezért szerintük a Coldplay döntése ésszerűtlen és barátságtalan volt.
Jaimee Steele, a Rhapsody szóvivője a CNET-nek azt mondta: a streamszolgáltatások még újak a piacon és időre van szükségük ahhoz, hogy akkora bevételekre tegyenek szert, mint az iTunes. A Spotify pedig azt hangsúlyozta, hogy tiszteletben tartja az előadók döntését, de reméli, hogy idővel megváltoztatják majd azt. Kutatók nemrég kiderítették, hogy a streamek helyett inkább a letöltéseket választják a felhasználók. A felmérésben résztvevők ezt azzal indokolták, hogy a letöltések esetén úgy érzik, hogy az adott zeneszám valóban az ő tulajdonukba kerül, míg a streameknél ez egyáltalán nincs így. A streamajánlatokat kínáló platformokat ennek ellenére az internetezők 76 százaléka vonzónak tartja és a válaszadók szerint a streamportálok elsősorban abban játszhatnak komoly szerepet, hogy az emberek megismerjék az új zeneszámokat.