Berta Sándor

A Rhapsody tulajdonába kerül a Napster

Az egyik konkurense vásárolja meg a Best Buy amerikai áruházlánctól az egykor szebb napokat látott Napstert. A vásárló nem más, mint a Rhapsody, amely részesedésének növelésére törekszik.

A Napster legutóbb átalánydíjas zenei modellt kínált, így nem meglepő, hogy egy hasonló modellt alkalmazó vetélytársa vásárolja fel. A Rhapsody bejelentette, hogy megegyezett a Best Buy amerikai áruházlánccal az egykor a világ egyik legismertebb és legnagyobb MP3-cserélő hálózatának számító Napster megvételéről. Az 1990-es években a Napsternek még több 60 millió felhasználója volt, a zeneipar által indított perek miatt azonban a cég 2001-re gyakorlatilag felhagyott a tevékenységével. A Napster 2.0 nevű szolgáltatást 2003-ban a Roxio indította el, immár legális ajánlatként, majd a vállalatot 2008-ban 121 millió dollárért felvásárolta a Best Buy, amely online és offline üzleteiben elsősorban elektronikai termékeket és egyéb finomságokat kínálva a vásárlóknak.

A mostani felvásárlás után a Best Buy marad a Napster kisebbségi tulajdonosa. Az átadás-átvétel várhatóan november végéig lezárul. A Rhapsody vezetői azt ugyanakkor nem közölték, hogy mekkora összegért vásárolták meg az egykor szebb napokat megélt platformot. A Rhapsody szolgáltatásaira július végéig 800 000 felhasználó fizetett elő, akik legalább 10 dolláros havidíjért hozzáférhetnek a cég kínálatában megtalálható több mint 12 millió zeneszámhoz.

Becslések szerint a Napster jelenleg körülbelül 350 000 - 500 000 előfizetővel rendelkezhet. A Rhapsody azt reméli, hogy a Napster felvásárlása után az eddiginél eredményesebben veheti fel a harcot a konkurenseivel (Rdio, MOG, Spotify) szemben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!