Berta Sándor

Internetórák lesznek a német tananyagban is

A nemrég nyilvánosságra került osztrák tervekhez hasonlókat fogalmazott meg a BITKOM szakmai szervezet elnöke. Könnyen elképzelhető, hogy külön internetórák lesznek a német iskolákban.

Úgy tűnik, a példa ragadós és a német szakemberek megirigyelték azt a rendeletet, amely szerint az osztrák oktatásba bekerül a wikik és a blogok használata és a nebulókat megismertetik a Web 2.0-s szolgáltatásokkal. Németországban jelenleg a diákok 43 százaléka az órákon egyáltalán nem, vagy csak ritkán használ számítógépet. A tanulók 15 százaléka rendszeresen, míg 41 százaléka általában hetente egyszer kapcsolja be a számítógépeket az oktatási intézményekben. "Hiába vannak minden iskolában PC-k és internet, semmiképpen sem beszélhetünk rendszeres használatról. Éppen ezért az a veszély fenyeget, hogy az iskolák fokozatosan eltávolodnak a diákok életvitelétől" - jelentette ki prof. dr. August-Wilhelm Scheer, a BITKOM elnöke.

Pedig a fiatalok részéről igen csak lenne igény a számítógépek oktatási célú alkalmazására. 75 százalékuk ugyanis a házi feladatait is a PC előtt ülve oldja meg és 84 százalékuk szorgalmazta, hogy legyenek elektronikus eszközök az oktatásban. 92 százalékuk úgy vélte, hogy az új médiák érdekesebbé tehetnék a tanulást, míg 79 százalékuk sokkal jobban megértené így a tananyagot. Ugyanakkor a megkérdezett tanulók kétharmada úgy nyilatkozott, a tanáraikra bizony ráférne némi internetoktatás. 44 százalékuk még keményebben fogalmazott: sok pedagógusnak nincs kedve számítógépet és internetet használni az órákon. A felmérés kimutatta azt is, hogy az iskolák eddig nem megfelelő mértékben használták ki az internetben rejlő lehetőségeket.

"A számítógépek gyakran kihasználatlanul állnak és csak a legegyszerűbb feladatok elvégzésére alkalmazzák őket. A diákoknak meg kellene tanulniuk az órákon a számítógépek és az internet, illetve az új technológiák használatát. Az intézményeknek kötelezővé kell tenniük az informatikaoktatást. Ez már régóta esedékes" - hangsúlyozta Scheer.

Az informatikaórákon a fiúk kétharmada, de a lányoknak csak a fele vesz részt, ugyanakkor 53 százalékuk amellett foglalt állást, hogy legyen kötelező informatikaoktatás. Emellett a szakemberek azt javasolták, hogy minden osztályt lássanak el szélessávú interneteléréssel rendelkező interaktív tábla PC-kkel és mobil laptopokkal. A hagyományos tankönyveket elektronikus könyvekkel kell kiegészíteni, így a szövegek és a képek mellett a filmek és az interaktív tananyagok is elérhetővé válnak a fiatalok számára. Ráadásul az e-könyvek moduláris felépítése lehetővé teszi, hogy mindenki a képességeit leginkább fejlesztő oktatásban részesülhessen.

Végül, de nem utolsó sorban a matematikának, az informatikának és a természettudományi tantárgyaknak a jövőben a teljes tanóraszám egyharmadát kell kitöltenie. Az ötödiktől a tizedik osztályig pedig kötelezővé kell tenni az informatikaoktatást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ferrer #36
    Szerintem ilyen zöngésség szerinti magyarázat csak leíró nyelvkönyvekben van :)
  • Balintos #35
    Amikor idegennyelvet tanulsz akkor az idegennyelv órán az idegennyelv tanár elmondja, hogy mi az igeidő, meg elmondja, hogy mit érts zöngésedés alatt, meg egyebeket amik tényleg kellenek az idegennyelv tanuláshoz. Havonta egy tanóra elmenne vele, meglenne a nyelvtan elméletének a haszna, nyolcad akkora óraszámban.

    Tesi meg szerintem sokkal egyszerűbb lenne: minden nap 15 perc intenzív tesióra, kivéve egy nap, amikor 45 perces, szabadfoglalkozásosabb.
  • Nailyenugysincs #34
    mert az a 2 is elég ha nem azzal megy el hogy aki tud a nyújtóra menni az dolgozik a többi meg menjen ahova akar
  • TreDoR #33
    Miért nem mindjárt napi 6 óra tesi? Miért pont 2?
  • Rotyoka #32
    soha nem tanítanak olyan baromságokat nyelv órán mint mi a zöngés meg mi nem. Mellesleg az amiket leírtál tudod mi? Brit angol versus Amerika / Ausztrál angol. Mind helyes és érthető. Csak az nem érti meg vagy tarja helytelennek aki a büdös életbe nem volt angol nyelvterületen. Ha pl kimész 100% os brit angollal Hong Kong ba vagy mittom én Sidney be majdnem hogy kiröhögnek, mert az annyira a felső 5000 nyelve.
  • keeppy #31
    Lehet, hogy a biológiából nem vagyok Einstein, de 2 óra bruttó tesi ami 2X45 perc ami öltözéssel és tornaszerek elő/átpakolásával már csak 80perc, nem is beszélve, hogy nem tudsz 80 percig tesizni mivel elég sokan vannak egy osztályba és várni kell mire odamehetsz a gyakorlatot elvégezni. Annyi mozgás minden embernek kéne...
  • Ferrer #30
    Miért kell mindenhová beírnod a szélsőjobbos baromságaidat? Kisebbségi érzésed van? Lehet is.. mert amit te képviselsz, épeszű ember nem tudja befogadni.
  • Ferrer #29
    Minden nap 2 tesi? Úgy érzem, te nem vagy tisztában az emberi test működésével..
  • masika #28
    Szerintem az alapműveltség megszerzése nagyon fontos. Én különórákat tartanék délutánonként és ott tanítanám a gyerekeknek az internet használatát. Igaz, hogy manapság már kevés szakma van ahol ne kéne valamit is konyítani, hogyan használjuk a számítógépet és az internetet, de ezt gyorsan meg lehet tanulni. Viszont a jövőben már nem lesz szükség arra , hogy kik voltak a magyar költőink és akit ez nem érdekelt kiskorába idősebben sem fogja. De az internetre mindig szükség lesz és amit korábban nem tanul meg az ember később meg kell. Ezért szerintem inkább az alapműveltséget kell tanítani a gyerekeknek, otthon úgyis rájuk ragad a számítógép használat.
  • keeppy #27
    Ha már itt tartunk lehetne mindennap 2 óra kötelező testnevelés is, aki nem jár el megbukik, aki béna de tesizik átmegy, ennyi. Fele ennyi kövér, lusta kölök lenne, biztos vagyok benne, hogy a legtöbbjük nem amiatt hízik el nagyon, mert genetikailag nem tud fogyni, hanem mert lusta és "CIKI" tesizni...
    Az irodalommal egyetértek, heti 1 könnyed óra bőven megfelelne, viszont a töri könnyű, csak a térképet kell kiolvasni egy 3asért középszinten, aki erre képtelen... .