Berta Sándor

Beköszönt az iPad-korszak az oktatásban

Egy informatikai főiskola és egy kereskedelmi akadémia is külön iPad-osztályt indított. A jövőben alighanem egyre több oktatási intézményben bukkannak majd fel az Apple és más cégek készülékei.

A különleges osztályok a Magyarországgal határos Burgenlandban indulnak. Az illetékes osztrák minisztérium álláspontja szerint ezek csupán egyetlen projektet jelentenek a számos e-learning program közül. A cél az, hogy a szakemberek megvizsgálják az elektronikus tananyagok pedagógiai és oktatási hasznosságát, valamint megfelelő tartalmi szabványokat dolgozzanak ki. Ezenkívül tanulmányozzák azt is, hogy milyen formában lehetnek hasznosak az elektronikus tananyagok és a különböző eszközök (laptopok, tábla PC-k. stb.) együttes használata. Az egyelőre egy évig tartó projektet a Burgenlandi Pedagógiai Főiskola támogatja és értékeli ki.

"Az iPadek alkalmazásával a diákoknak nem kell nehéz táskákat magukkal cipelniük. A tananyagok honlapokkal, digitális képekkel, videókkal és audiofájlokkal való ötvözésének köszönhetően több különböző tanulástípus is megvalósítható. Mindez teljesen új távlatokat nyit meg. A cél az, hogy a hagyományos oktatást az interaktív készülékek bevonásával javítsuk. A periódusos rendszer így az iPadben él tovább" - érvelt az elképzelés mellett Hannes Thomas, a főiskola igazgatója.

S hogy mindez miként válik be a gyakorlatban? A diákoknak elég például csak megérinteniük a virtuális periódusos rendszer egyik kémiai elemének szimbólumát és azonnal egy online adatbázisban találhatják magukat vagy megtudhatják, hogy az adott elemet milyen területeken használják. Emellett az ujjaikkal akár ki is jelölhetik a fontosnak tartott információkat, majd ezekből a szövegrészekből egy összefoglaló anyagot készíthetnek.

A projekt összköltsége 37 000 euró. Kismartonban már jelenleg is léteznek úgynevezett laptoposztályok és a Burgenlandi Kereskedelmi Akadémián is használnak iPadeket. Thomas szerint középtávon az elektronikus eszközök egyelőre semmiképpen sem képesek teljesen helyettesíteni a füzeteket és a könyveket, de a jövő mindenképpen az elektronikus eszközök bevonása mellett szól. Nem véletlen, hogy már Gyanafalvai Informatikai Főiskola is azt tervezi, hogy 3-4 éves iPad-osztályokat indít.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #8
    A legegyszerubb megoldas a tankonyvek digitalizalasa es a tablet gepek ditialis irotablakent es konyvkent torteno hasznalata. Az ipad pont nem jo erre a celra, mert alapvetoen nem tollas iranyitasra talaltak ki, ami miatt viszonylag nehez kezirast rogziteni rajta, tehat fuzet helyett nem hasznalhato. A multimedias tananyag elkeszitese helyett a dititalizalt konyvek melle pedig boven eleg a wikipedia szoveges es kepi anyaga, mar az is tobb kiegeszito informaciot tartalmaz, mint amennyire egy atlag iskolaban szukseg van. Ha ezeket kiegeszitik egy digitalis online konyvtarral, ahol elerhetoek az iskola konyvtaraban talalhato kotetek, akkor nagyjabol hasznalhato rendszert kapnak, ami annyiban ter el a regebbitol, hogy papir helyett digitalis formaban van tarolva. Viszont a tartalom gyakorlatilag egy az egyben ugyanaz, tehat a technologia nem befolyasolna az otkatast.

    ps: Fontos, hogy ipad helyett szigoruan tollas tablet gepet kellene hasznalni, mert irni es rajzolni nem ujjal kellene.
  • paraszgyerek #7
    A gond az hogy a színes kütyü nyomogatása nem pótolja a lexikális tudást, másképp szólva a tudáshoz nem vezet királyi út.
    A számológépet sem szabad(na) engedni amíg papíron nem tudja a diák elvégezni az alapműveleteket, és a körzőt-vonalzót sem pótolja a rajzolóprogram.

    Nyilván haladni kell a korral és ennek is meglehet a helye ( az tényleg nem rossz ha a matek példatár, irodalomkönyv, kötelező olvasmányok tárolására alkalmas egy e-book jellegű eszköz ), de egészségügyi szempontból annak sokkal inkább e-inkes eszköznek kellene lennie. Vagy kihajtható, egyik fele e-ink a másik lcd... )

    A periódusos rendszernél maradva való igaz hogy csinos összeállításokat lehet összecopy-paste-ezni, de ettől nem hiszem hogy egy kémiai egyenletet bármivel is jobban tudna megoldani a csemete. Persze, látványos ahogy nyomogatják a kütyüt, jól eladható azoknak a buta gazdag szülőknek akik azt hiszik hogy az ő kölküknek ezzel már "fájdalommentesen" lehet tanítani a kémiát...
  • coolbboy83 #6
    Hát neked látom Sanyikám semmi nem jó :-) ... az aláírásod is ezt mondja :-).
    De az Apple cuccait te tutira nem kedveled... vajon neked mi a jó egyáltalán :-)
  • coolbboy83 #5
    Jó ez az iPad. én szeretem.....szerencsére jó áron volt.
  • slickboy #4
    Ezt a virtuális periódusos rendszer-szöveget már ellőtték kb 20 évvel ezelőtt amikor a multimédia volt a divat. Akkor is a hiperszuper "villanylexikonokról" áradoztak, amelyek a szó mellett ki is mondják azt, felolvassák a definíciót, képet mutatnak róla, interaktív, stb... Mondjuk akkor a CD lemez volt a médium és ezzel akarták a sokoldalúságát demonstrálni, ráfér egy rakás könyv és még ennyi meg annyi plusz szolgáltatás.
    Aztán valahogy nem így történt, nem így forradalmasította az oktatást. Szerintem a táblaPC-k sem így fogják, ahogy fentebb leírták. Kár, hogy az Excelt elektromos kockásfüzetnek, a táblapécét villanykönyvnek, villanyfüzetnek nézik...az úgynevezett szakértők.
  • sanyicks #3
  • shandix #2
    Mert akkor kommunista vagy, ebben a kapitalista világban a nagy cégek irányítanak.
  • okosan gyerekek #1
    Mért nem lehet egy állami szervhez méltóan márka független? Ez már nem a számítástechnika kőkora, hogy csak windows van.