Berta Sándor
Beköszönt az iPad-korszak az oktatásban
Egy informatikai főiskola és egy kereskedelmi akadémia is külön iPad-osztályt indított. A jövőben alighanem egyre több oktatási intézményben bukkannak majd fel az Apple és más cégek készülékei.
A különleges osztályok a Magyarországgal határos Burgenlandban indulnak. Az illetékes osztrák minisztérium álláspontja szerint ezek csupán egyetlen projektet jelentenek a számos e-learning program közül. A cél az, hogy a szakemberek megvizsgálják az elektronikus tananyagok pedagógiai és oktatási hasznosságát, valamint megfelelő tartalmi szabványokat dolgozzanak ki. Ezenkívül tanulmányozzák azt is, hogy milyen formában lehetnek hasznosak az elektronikus tananyagok és a különböző eszközök (laptopok, tábla PC-k. stb.) együttes használata. Az egyelőre egy évig tartó projektet a Burgenlandi Pedagógiai Főiskola támogatja és értékeli ki.
"Az iPadek alkalmazásával a diákoknak nem kell nehéz táskákat magukkal cipelniük. A tananyagok honlapokkal, digitális képekkel, videókkal és audiofájlokkal való ötvözésének köszönhetően több különböző tanulástípus is megvalósítható. Mindez teljesen új távlatokat nyit meg. A cél az, hogy a hagyományos oktatást az interaktív készülékek bevonásával javítsuk. A periódusos rendszer így az iPadben él tovább" - érvelt az elképzelés mellett Hannes Thomas, a főiskola igazgatója.
S hogy mindez miként válik be a gyakorlatban? A diákoknak elég például csak megérinteniük a virtuális periódusos rendszer egyik kémiai elemének szimbólumát és azonnal egy online adatbázisban találhatják magukat vagy megtudhatják, hogy az adott elemet milyen területeken használják. Emellett az ujjaikkal akár ki is jelölhetik a fontosnak tartott információkat, majd ezekből a szövegrészekből egy összefoglaló anyagot készíthetnek.
A projekt összköltsége 37 000 euró. Kismartonban már jelenleg is léteznek úgynevezett laptoposztályok és a Burgenlandi Kereskedelmi Akadémián is használnak iPadeket. Thomas szerint középtávon az elektronikus eszközök egyelőre semmiképpen sem képesek teljesen helyettesíteni a füzeteket és a könyveket, de a jövő mindenképpen az elektronikus eszközök bevonása mellett szól. Nem véletlen, hogy már Gyanafalvai Informatikai Főiskola is azt tervezi, hogy 3-4 éves iPad-osztályokat indít.
A különleges osztályok a Magyarországgal határos Burgenlandban indulnak. Az illetékes osztrák minisztérium álláspontja szerint ezek csupán egyetlen projektet jelentenek a számos e-learning program közül. A cél az, hogy a szakemberek megvizsgálják az elektronikus tananyagok pedagógiai és oktatási hasznosságát, valamint megfelelő tartalmi szabványokat dolgozzanak ki. Ezenkívül tanulmányozzák azt is, hogy milyen formában lehetnek hasznosak az elektronikus tananyagok és a különböző eszközök (laptopok, tábla PC-k. stb.) együttes használata. Az egyelőre egy évig tartó projektet a Burgenlandi Pedagógiai Főiskola támogatja és értékeli ki.
"Az iPadek alkalmazásával a diákoknak nem kell nehéz táskákat magukkal cipelniük. A tananyagok honlapokkal, digitális képekkel, videókkal és audiofájlokkal való ötvözésének köszönhetően több különböző tanulástípus is megvalósítható. Mindez teljesen új távlatokat nyit meg. A cél az, hogy a hagyományos oktatást az interaktív készülékek bevonásával javítsuk. A periódusos rendszer így az iPadben él tovább" - érvelt az elképzelés mellett Hannes Thomas, a főiskola igazgatója.
S hogy mindez miként válik be a gyakorlatban? A diákoknak elég például csak megérinteniük a virtuális periódusos rendszer egyik kémiai elemének szimbólumát és azonnal egy online adatbázisban találhatják magukat vagy megtudhatják, hogy az adott elemet milyen területeken használják. Emellett az ujjaikkal akár ki is jelölhetik a fontosnak tartott információkat, majd ezekből a szövegrészekből egy összefoglaló anyagot készíthetnek.
A projekt összköltsége 37 000 euró. Kismartonban már jelenleg is léteznek úgynevezett laptoposztályok és a Burgenlandi Kereskedelmi Akadémián is használnak iPadeket. Thomas szerint középtávon az elektronikus eszközök egyelőre semmiképpen sem képesek teljesen helyettesíteni a füzeteket és a könyveket, de a jövő mindenképpen az elektronikus eszközök bevonása mellett szól. Nem véletlen, hogy már Gyanafalvai Informatikai Főiskola is azt tervezi, hogy 3-4 éves iPad-osztályokat indít.